Senaste nytt

SAS ändring av regler för handbagage från den 7:e maj

Hachans

Medlem
Har SAS Seat block på alla platser nu? I så fall borde SAS verkligen se över sin bagagepolicy och efterlevnad ytterligare om det saknas 1/3 av sittplatserna men väskorna ändå inte får plats.
 

fly4fun

Medlem
Vad är det som blir så svårt?

20191201_214115-jpg.100885

Jag som är 189 cm och 45 storlek i skor vill gärna få plats med mina ben så jag slipper hänga dom över stolen framför.
 

fly4fun

Medlem
Jag har dock svårt att se att det är trängsel på flyg nuförtiden :rolleyes:.

Dom få flyg som går från Malaga till Skandinavien nu för tiden är mer eller mindre fullbokade.
Att flyga 4h utan att få plats med ben/fötter samtidigt som man trycker sina axlar mot resenären bredvid är inte riktigt vad jag kallar "social distancing".
 

igelkotten

Medlem
Dom få flyg som går från Malaga till Skandinavien nu för tiden är mer eller mindre fullbokade.
Att flyga 4h utan att få plats med ben/fötter samtidigt som man trycker sina axlar mot resenären bredvid är inte riktigt vad jag kallar "social distancing".

Har SAS inte distansiering pa planen? Dvs att man inte sitter bredvid nagon annan?
 

lucasd

Medlem
På 320Neo (och säkert de andra modellerna i 320-familjen) hos SAS går det att få plats med en kabinväska under stolen framför. På 737orna är det svårare.

Känns som att man gjort det enkelt för sig genom att skriva att handbagage ska placeras under stolen framför. Har man exempelvis en weekend-bag är det nog lättare än en hård kabinväska som precis passar in i måtten.
 

maswan

Medlem
På 320Neo (och säkert de andra modellerna i 320-familjen) hos SAS går det att få plats med en kabinväska under stolen framför. På 737orna är det svårare.

Så vi ska tolka den här nyheten som att de inte förväntar sig att 737orna flyger hos SAS igen, kanske?
 
Toppen