Senaste nytt

SAS ändring av regler för handbagage från den 7:e maj

Homer

Medlem
Due to the current situation SAS has decided to temporary limit the allowed amount of carry-on, starting on 7 May 2020.

To help speed up the boarding process and reduce the risk of cramped situations onboard SAS is for the time being limiting the number of allowed carry-on items to 1 per person. This means that you can no longer bring an additional personal item, such as a lap top or hand bag on top of your carry-on.

  • 1 piece of carry-on per person allowed.
  • Carry-on maximum size is 55 cm x 40 cm x 23 cm (length x width x depth)
  • Carry-on maximum weight is 8 kg.
  • The carry-on must be placed under the seat in front of you.
This change applies to all ticket types and booking classes.
 

Ping

Medlem
Jag gillar beslutet då jag det tar så lång tid för alla att lägga upp sin gigantiska väska och ibland extra väska.
Fast folk som köper business class borde rimligtvis fortsätta få lägga upp väskan, för att skapa incitament för en dyrare biljett.

Jag har dock svårt att se att det är trängsel på flyg nuförtiden :rolleyes:.
 

fly4fun

Medlem
  • Carry-on maximum size is 55 cm x 40 cm x 23 cm (length x width x depth)
  • The carry-on must be placed under the seat in front of you.
55x40x23 är en standard kabinväska. Förstår inte riktigt hur man ska få plats med en kabinväska under stolen framför?!
 

mha321

Medlem
Jag gillar beslutet då jag det tar så lång tid för alla att lägga upp sin gigantiska väska och ibland extra väska.
Fast folk som köper business class borde rimligtvis fortsätta få lägga upp väskan, för att skapa incitament för en dyrare biljett.

Jag har dock svårt att se att det är trängsel på flyg nuförtiden :rolleyes:.

För närvarande har väl sas inga avgångar med businessclass, så de tar väl det när de kommer. (man får ju inte heller lägga väskan under stolen framför i Business, så de behöver ju uppdatera de reglerna hursomhelst)
 
  • Carry-on maximum size is 55 cm x 40 cm x 23 cm (length x width x depth)
  • The carry-on must be placed under the seat in front of you.
55x40x23 är en standard kabinväska. Förstår inte riktigt hur man ska få plats med en kabinväska under stolen framför?!
Det blir nog svårt..
 
Det blir nog svårt..
Vad är det som blir så svårt?

20191201_214115-jpg.100885
 
Jag gillar beslutet då jag det tar så lång tid för alla att lägga upp sin gigantiska väska och ibland extra väska.
Fast folk som köper business class borde rimligtvis fortsätta få lägga upp väskan, för att skapa incitament för en dyrare biljett.

Jag har dock svårt att se att det är trängsel på flyg nuförtiden :rolleyes:.
När jag flög från Luleå till Sthlm i går var i princip fullt på planet. Så där var det ganska trångt även om majoriteten hade checkat in bagage. Tog lååång tid som vanligt att få bagage på Arlanda.
 
Toppen