Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

En weekendresa till Helsingfors (CPH-HEL) med SAS i slutet av mars har nu fått 737-700 på hemvägen.
Ser inte ut att finns några andra direktflyg på söndagar. Jädra SAS :(
 

MLG55

Medlem
Också fått 737-700 GOT-CPH 21 Mars
Ska vidare till LAX
Finns biljetter GOT-ARN-CPH samma dag.
Ska man vänta på att SAS bokar om oss eller är det läge att ringa in och lägga in de benen istället, redan nu?
 

palmen

Moderator
Också fått 737-700 GOT-CPH 21 Mars
Ska vidare till LAX
Finns biljetter GOT-ARN-CPH samma dag.
Ska man vänta på att SAS bokar om oss eller är det läge att ringa in och lägga in de benen istället, redan nu?
Om det är award och du kan göra ombokning gratis så låter det som en bra idé. Om det är betald biljett kommer sas inte göra något förrän det ställts in vilket brukar ske ca 1 månad innan.
 

MLG55

Medlem
Det är inte lönt att ringa SAS förrän de har ställt in flyget, de kommer bara påstå att flyget kommer att gå som planerat (och de är fullt medvetna om att de ljuger som en häst galopperar).

Om det är award och du kan göra ombokning gratis så låter det som en bra idé. Om det är betald biljett kommer sas inte göra något förrän det ställts in vilket brukar ske ca 1 månad innan.

Det är Award biljetter som vi har...finns dock ett flyg klockan 10:50 med bonusplatser direkt till CPH men då är det väldigt kort anslutning innan planet till LAX lyfter.
Då detta är första turen i BIZ för både frun och dottern vill man ju gärna att de får njuta lite i loungen också.
Därför funderar jag på att åka en omväg via ARN....om de godkänner den routingen vill säga.
Men om jag inte agerar alls så bör de väl boka in oss på 10:50 flighten eller?
 

palmen

Moderator
Det är Award biljetter som vi har...finns dock ett flyg klockan 10:50 med bonusplatser direkt till CPH men då är det väldigt kort anslutning innan planet till LAX lyfter.
Då detta är första turen i BIZ för både frun och dottern vill man ju gärna att de får njuta lite i loungen också.
Därför funderar jag på att åka en omväg via ARN....om de godkänner den routingen vill säga.
Men om jag inte agerar alls så bör de väl boka in oss på 10:50 flighten eller?
Vad sas borde göra och vad de gör är två helt skilda saker. Helt klart är det troligt att nu bokas in på den flighten om det är inom MCT. Men de kan också boka in er dagen innan eller något annat mindre logiskt.

Jag fick hemresa från LA inställd och ombokad till två dagars tidigare istället för dagen efter. Jag är inte ens i LA då. Bad de ändra detta men gick absolut inte om jag knte ville åka ekonomi. Testade ringa igen och då bokades jag om utan några problem till dagen efter istället.
 
Har också fått en ändring till 737-700, Köpenhamn till Bologna i mars. Det är dock inte den vanliga sätesbokningen när man tittar. Men när jag söker Köpenhamn - Bologna i mars så verkar det inte vara några avgångar alls som är bokningsbara…
 

Linmet

Medlem
Borde jag vara orolig för denna? 3.e mars

upload_2022-1-29_17-43-14.png
 
Toppen