Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

Nightfly

Medlem
Det är vecka 9 så utresa 25 feb, men vi avvaktar nog med boende ett tag iaf. Tror man får avvakta och se hur USA gör med inresor framöver. Finns massor med hus på Airbnb men svårt att få tillbaka pengarna vid en avbokning…

Vi åker veckan innan, men jag valde att boka hotell nu med tanke på Black Friday/Cyber Monday-rabatterna. Så länge det är avbokningsbart ser jag ingen nackdel i att boka i god tid.
 

hendberg

Medlem
Vi åker veckan innan, men jag valde att boka hotell nu med tanke på Black Friday/Cyber Monday-rabatterna. Så länge det är avbokningsbart ser jag ingen nackdel i att boka i god tid.
Om det är avbokningsbart så är det ju jättebra, men vi vill ha ett större hus och där är det svårt att hitta avbokningsbart dessvärre.
 

Nightfly

Medlem
Sportlovet, så relativt snart... Fick med oss en familj till som hann knipa biljetter dagen innan vi åker. Men allt tog slut väldigt snabbt eller så täppte SAS till det.

Gällande GOT-LAX-GOT: De avgångarna som jag har bokat (både dit och hem) står båda som "Inte tillgänglig" om man försöker boka dem idag. Däremot finns de kvar i min bokning. Det här kan bli intressant...
 

palmen

Moderator
Gällande GOT-LAX-GOT: De avgångarna som jag har bokat (både dit och hem) står båda som "Inte tillgänglig" om man försöker boka dem idag. Däremot finns de kvar i min bokning. Det här kan bli intressant...
Normalt förfarande, typ 2 månader innan kommer du få en magisk ombokning till något, oftast inte det mest logiska...
 

GOTBound

Medlem
Det var ett tag sedan sist, och dess emellan har jag faktiskt flugit B737-700 på sträckan ARN-OSL...
Igår bokade jag GOT-ARN som var A320neo för en resa i januari, ikväll är avgången ändrat till B737-700 med alla mittsäten blockade.
Det jobbiga med just detta är att jag är ganska tidskänslig för just denna resan men än så länge finns det plats på CRJ avgången ett par timmar senare så jag avvaktar och väntar ut SAS.
 

palmen

Moderator
Det var ett tag sedan sist, och dess emellan har jag faktiskt flugit B737-700 på sträckan ARN-OSL...
Igår bokade jag GOT-ARN som var A320neo för en resa i januari, ikväll är avgången ändrat till B737-700 med alla mittsäten blockade.
Det jobbiga med just detta är att jag är ganska tidskänslig för just denna resan men än så länge finns det plats på CRJ avgången ett par timmar senare så jag avvaktar och väntar ut SAS.
CRJ CRJ CRJ! :cool:
 

011430121

Medlem
Det var ett tag sedan sist, och dess emellan har jag faktiskt flugit B737-700 på sträckan ARN-OSL...
Igår bokade jag GOT-ARN som var A320neo för en resa i januari, ikväll är avgången ändrat till B737-700 med alla mittsäten blockade.
Det jobbiga med just detta är att jag är ganska tidskänslig för just denna resan men än så länge finns det plats på CRJ avgången ett par timmar senare så jag avvaktar och väntar ut SAS.
Det var ett tag sedan för mig, upptäckte att en resa i januari på en lördag mellan CDG-ARN blivit en 737-700.
När man kollar på lördagar har SAS ingen trafik på CDG, väntar på att de kommer ett SMS de kommande dagarna från bolaget.
Det skulle ha varit en CRJ!
 

GOTBound

Medlem
Det var ett tag sedan sist, och dess emellan har jag faktiskt flugit B737-700 på sträckan ARN-OSL...
Igår bokade jag GOT-ARN som var A320neo för en resa i januari, ikväll är avgången ändrat till B737-700 med alla mittsäten blockade.
Det jobbiga med just detta är att jag är ganska tidskänslig för just denna resan men än så länge finns det plats på CRJ avgången ett par timmar senare så jag avvaktar och väntar ut SAS.


*PLING* i SAS appen, bokningen ändrat till avgången med CRJ-900 kl 16:00 vilket faktiskt inte blir så dumt ändå, jag behöver inte stressa ut till GOT för en avgång kl 13:00. Vi pratar i runda slängar 2 000 kr i skillnad mellan avgångarna när jag bokade till kl 13:00 avgångens favör, så tack SAS det här gjorde ni bra.

@palmen ledsen om du trodde jag skulle bli ombokad via Coorabie Airport till ARN, när det var CRJ-900 som åsyftades med CRJ ;)
 

Tur-Ture

Medlem
Så börjas det igen...har en boking ARN-CPH-ZRH-MIA där ARN-CPH (SK1417 avg 07.05) nu blivit 737-700. Ringer till 2-4-1 numret och får givetvis höra att flighten är slutsåld och inte alls inställd. Jag förklarar att jag har haft 7-8st 737-700'or som blivit inställda senaste 10 månaderna och påpekar att SAS inte har dom i flottan längre (nämner inte Oslo-planen). Jag frågar om man proaktivt kan boka oss på SK1415 kl 06.00 istället, men det är såklart omöjligt eftersom SK1417 ju inte är inställd. Jag vet att normalt så borde vi bli ombokade till SK1415 per automatik, men vill verkligen inte ha något mer strul med den här resan då vi haft 10-12 ändringar redan. Nåväl, får väl ge det nån vecka och se vad som händer, vår resa ligger vecka 9 så det är ju en stund kvar.
 
Last edited:
Toppen