Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

DeWi

Medlem
Precis fått ARN-MUC ändrat till 737-700 och hemresa via CPH ändrat CPH-ARN till samma. Resan i december och ser att SAS inte flyger ARN-MUC alls under den period då vi kan. Tror ni att man kan få ändrat till Lufthansa då?
 

palmen

Moderator
Precis fått ARN-MUC ändrat till 737-700 och hemresa via CPH ändrat CPH-ARN till samma. Resan i december och ser att SAS inte flyger ARN-MUC alls under den period då vi kan. Tror ni att man kan få ändrat till Lufthansa då?
Om av/ombokning sker 29 dagar innan eller senare har ni i möjligheten att 14 dagar innan boka om till andra bolag, tex Lufthansa. Men mest troligt är att sas ställer in 30+ dagar innan och vägrar boka om till annat än sas.
 

DeWi

Medlem
Om av/ombokning sker 29 dagar innan eller senare har ni i möjligheten att 14 dagar innan boka om till andra bolag, tex Lufthansa. Men mest troligt är att sas ställer in 30+ dagar innan och vägrar boka om till annat än sas.
Hoppas de ställer in så fort som möjligt så man får en voucher och kan boka något annat inom 4X kampanjen för att kunna nå Diamond
 

palmen

Moderator
Hoppas de ställer in så fort som möjligt så man får en voucher och kan boka något annat inom 4X kampanjen för att kunna nå Diamond
Då din resa är i december och eventuell avbokning kommer 1 månad innan så har du 2 månader att boka något annat så det är ju lugnt.
 

GOTBound

Medlem
B737-800 på ARN-OSL och OSL-ARN, jag vet att SAS flyger B737-800 i Norge, men nu har jag fått två leg ändrat från A320neo till B737-800 och det går inte att välja platser, en släng av B737-700 i norsk version?

Jag pratade precis med SAS i annat ärende [kom fram till engelsktalande kundtjänst] och frågade då om dessa flyg, de var fortsatt operational men med väldigt få platser sålda sa operatören, det betyder ju ingenting egentligen vad kundtjänst säger iofs.
 

Big Birger

Medlem
Har en resa till Chicago via Köpenhamn i SAS Plus som bokades under F&F-kampanjen. Nu har anslutningen till Köpenhamn från Arlanda ändrats till 737, och det går inte ens att boka den flighten. Ringde in för att proaktivt ändra till en annan anslutning. Inget problem, vips ombokad till 13:20 istället för 12:45.

"Det vara bara 15 kr att betala i skatter och avgifter, jag skickar en länk.", och vips var samtalet avslutat innan jag hann reagera. Hmm... Varför ska jag behöva betala någon mellanskillnad tänkte jag, men 15 kr orkar jag inte tjafsa om.

Klickade på betalningslänken. Det var inte 15 kr. Det var 6558 kr. Så det var bara att ringa tillbaka. Men personen jag pratade med behövde prata med någon annan. Efter en lång stunds väntan (med annan vänt-musik än den vanliga) återkom han med besked att de behöver lyssna igenom samtalet jag hade tidigare.

Det känns inte speciellt bra, men å andra sidan är jag helt bombsäker på att det kommer framgå med all tydlighet att jag inte gjort något fel eller gått med på att ändra bokningen till en kostnad som överstiger 15 kr.

Hoppas verkligen att det löser sig.
upload_2021-10-21_11-12-15.png
 

Big Birger

Medlem
Har en resa till Chicago via Köpenhamn i SAS Plus som bokades under F&F-kampanjen. Nu har anslutningen till Köpenhamn från Arlanda ändrats till 737, och det går inte ens att boka den flighten. Ringde in för att proaktivt ändra till en annan anslutning. Inget problem, vips ombokad till 13:20 istället för 12:45.

"Det vara bara 15 kr att betala i skatter och avgifter, jag skickar en länk.", och vips var samtalet avslutat innan jag hann reagera. Hmm... Varför ska jag behöva betala någon mellanskillnad tänkte jag, men 15 kr orkar jag inte tjafsa om.

Klickade på betalningslänken. Det var inte 15 kr. Det var 6558 kr. Så det var bara att ringa tillbaka. Men personen jag pratade med behövde prata med någon annan. Efter en lång stunds väntan (med annan vänt-musik än den vanliga) återkom han med besked att de behöver lyssna igenom samtalet jag hade tidigare.

Det känns inte speciellt bra, men å andra sidan är jag helt bombsäker på att det kommer framgå med all tydlighet att jag inte gjort något fel eller gått med på att ändra bokningen till en kostnad som överstiger 15 kr.

Hoppas verkligen att det löser sig.
Visa bifogad bild 122523
Nu ringde de tillbaka, och bad om ursäkt för att jag fått fel information. De kan inte boka om min biljett, men de kunde boka tillbaka biljetten till planet 12:45 som kommer att ställas in. Så nu är det iallafall tillbaka till positionen innan jag skulle vara smart och proaktiv.

Note to self: Var inte smart och proaktiv med revenue-biljetter. Vänta på att planet ställs in.
 

Maja

Medlem
Har fått en ändring på min hemresa EWR-FRA-CPH-GOT den 8 januari. Dels så var det 10 min ändring på EWR-FRA med United (gör ingen större skillnad, dock upptäckte jag att CPH-GOT nu är ersatt med den underbara 737-700. Min avgång finns självklart inte längre på SAS hemsida.

Har försökt vid två tillfällen idag att få boka om till Lufthansas direktflight FRA-GOT som det finns två platser i Business hos United/Air Canada/LifeMiles men SAS hittar dem självklart inte. :eek:

Så får väl helt enkelt sitta lugn i båten till SAS verkligen ställer in planen och sedan stånga mig blodig för att hitta något alternativ i december när de väl ställer in. Så oerhört frustrerande och tröttsamt alltsammans med SAS fulspel.
 
Toppen