Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

LPC123

Medlem
Som jag skrev för ett tag sedan så skulle mina föräldrar boka Got-Cph-Tfs i november med ett flyg som skulle vara 737. Dom chansade och bokade men nu går det inte att boka denna flygningen längre och dom har inget hört ännu om ombokning ännu. Fortsättning följer :)
Är det alltid så att PLUS blir ECO på ombokningar med Tex Lufthansa eller Swiss? någon chans till Business vid ombokning?
 

palmen

Moderator
Som jag skrev för ett tag sedan så skulle mina föräldrar boka Got-Cph-Tfs i november med ett flyg som skulle vara 737. Dom chansade och bokade men nu går det inte att boka denna flygningen längre och dom har inget hört ännu om ombokning ännu. Fortsättning följer :)
Är det alltid så att PLUS blir ECO på ombokningar med Tex Lufthansa eller Swiss? någon chans till Business vid ombokning?
Chans finns väl, men inget jag skulle räkna med. Finns det inte andra flyg med SAS som man kan åka med, det kommer vara vad sas erbjuder som ombokning. Mindre än 14 dagar till avresa så kan de erbjuda lufthansa/swiss (man har 15 dagar på sig att acceptera en ändring).
Är man bokad i plus och sen blir ombokad till ekonomi på annat bolag så borde det vara att klassa som en nedgradering kan jag tycka, har dock dålig koll på juridiken över just det scenariot.
 

LPC123

Medlem
Chans finns väl, men inget jag skulle räkna med. Finns det inte andra flyg med SAS som man kan åka med, det kommer vara vad sas erbjuder som ombokning. Mindre än 14 dagar till avresa så kan de erbjuda lufthansa/swiss (man har 15 dagar på sig att acceptera en ändring).
Är man bokad i plus och sen blir ombokad till ekonomi på annat bolag så borde det vara att klassa som en nedgradering kan jag tycka, har dock dålig koll på juridiken över just det scenariot.

Verkar som flyget mellan CPH - TFS fortfarande skall gå med en 737, problemet verkar vara mellan GOT-CPH som ställts in. Märkligt tycker jag
 

LPC123

Medlem
Om de ställt in GOT-CPH borde ju det gå att lösa med andra sas flighter
Ja det borde gå. Men det ser ut som att sas dragit ner på flighter mellanGOT-CPH rejält och dom tidiga flighterna är borta. Sen är CPH-TFS fortfarande bokningsbar men med 737-700. Söker man GOT-TFS kommer det massa alternativ via alla möjliga platser och med LH sista benet till TFS. Ja dom ska vara borta 4mån så det får bli som det blir. Men ner borde dom ju komma ;)
 
Jag har en bonusresa KRN-ARN-MMX i första dagar i oktober som har 737-700 på sista legget. Det går ett plan timmen innan samma sträcka som egentligen är bättre för oss, men där fanns inga bonusplatser kvar.

Ny på det här med inställda bonusresor. Kommer bli ombokade till det bättre legget från ARN, kommer vi fastna i Stockholm eller kommer allt skita sig? Tycktes inte vara lika lätt att hitta vad som gäller när man betalt med poäng.
Bonusplatser uppkom på den som var bättre, så jag ringde in och bokade om oss till den.

Men för några veckor sedan blev avgången KRN-ARN 737'ad istället. Plingade precis till i telefonen att den nu officiellt är inställd och vi är ombokade till en avgång 1.5h tidigare. Lite kortare tid i Kiruna, lite längre mellanlandning, men inte allt för stor skada skedd.
 

Patja

Ny medlem
Råkade ut för ändring till 737-700 (GOT-ARN-HAM) om en månad och nu har de tidigarelagt resan med 2 dagar (via CPH istället för ARN) vilket gör att det inte alls passar. Vad gäller i dessa lägen när det är bokat via resebyrå?
 

ekf

Medlem
Råkade ut för ändring till 737-700 (GOT-ARN-HAM) om en månad och nu har de tidigarelagt resan med 2 dagar (via CPH istället för ARN) vilket gör att det inte alls passar. Vad gäller i dessa lägen när det är bokat via resebyrå?
Du har rätt att få pengarna tillbaka. Med en brasklapp om att sämre online-resebyråer tar ut en administrativ avgift för att betala tillbaka dina pengar, så det finns en risk att du inte får tillbaka allt.
Du har visserligen rätt att få en ombokning till en tid som passar dig bättre, men finns inga avgångar med SAS som passar dig så kommer de nog att neka dig ombokning
 
Toppen