Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

palmen

Moderator
Tredje samtalet idag, förberedd med paragrafer i enlighet med EU 261/2004, men det var inget jag ens behövde nämna. Hann knappt förklara mitt ärende innan han bokat om oss till den önskade flighten 14/8.
Så trist att det ska behövas för något som borde vara helt självklart... Men skönt att det löst sig åtminstone.
 
Nästa planerade avgång med A319 ser ut att vara lördag 29 maj.

SK2868 CPH-BGO

Följer upp den avgången. Som resenär hade jag inte bokat nånting som är planerat med A319 nu hos SAS.
Nu är den här flighten inställd.

En annan avgång jag hade koll på med A319, SK400 CPH-ARN den 31 maj, är nu ändrad till 737-700. Biljetter går ännu att köpa...bedrägeri.
 

Tveket

Medlem
Nu är den här flighten inställd.

En annan avgång jag hade koll på med A319, SK400 CPH-ARN den 31 maj, är nu ändrad till 737-700. Biljetter går ännu att köpa...bedrägeri.

Ja, det är riktigt trist att se flighter med 737-700, blockad mittrad, som det fortsatt går att köpa biljetter till.

Vad håller ni på med SAS? Är det här ert nya sätt att behandla era kunder?
 

Mr Planning

Medlem
Jag har gjort både och. När jag har haft flyg inställda i Managemybookings och kontaktat dem angående poäng så har de sagt att de kan ge poäng först efter att man begärt voucher eller återbetalning (beroende på biljettregler). När det gjorts så har jag claimat poäng såväl före som efter ordinarie avgångsdatum.

Min gissning är att de nog vill att man skall "döda" biljetten på riktigt. Annars skulle man kunna be om statuspoängen för att flyget är inställt och en tid senare boka om biljetten till ett annat tillfälle och få baspoäng (och extrapoäng om det är kampanj).


Kontaktade guld supporten i Fredags gällande statuspoängen för ett inställt flyg i Juni, idag trillade poängen in.

Snabbt ordnat, och dessutom i n n a n avgången, så det verkar som att så länge bokningen är återbetalad o klar från SAS sida, så behöver man inte vänta till efter avgången skulle ha skett.
 
Nu är den avgången inställd också.

Nästa "planerade" avgång med A319 är SK400 CPH-ARN den 31 maj.

Att SAS säljer biljetter till avgångar dom inte alls har för avsikt att genomföra för att få in pengar i kassan ser jag nu som bevisat.
Gissa vad SAS har gjort med SK400 den 31 maj...

Nästa "planerade" avgång med en A319 är SK1817 den 10 juni CPH-SVG.

Cashen flödar in... Går närmast att jämföra med att sälja grejer på nätet och skita i att skicka prylarna efter att man fått betalt.
 

Krotan

Medlem
Hum, har fått en A340-300 på CPH-SFO så långt fram som den 22 september.
Som vi vet är ju det long-hauls motsvarighet till 737-700..
Avgången finns ännu men är "fullbokad".

Luktar mao att det kommer behöva bokas om på något håll :(
 

011430121

Medlem
Hum, har fått en A340-300 på CPH-SFO så långt fram som den 22 september.
Som vi vet är ju det long-hauls motsvarighet till 737-700..
Avgången finns ännu men är "fullbokad".

Luktar mao att det kommer behöva bokas om på något håll :(
Har en bekant som skal flyga runt de datum som du, han har kollat upp och SAS flyger inte dagligen till SFO i september.
 

ZZZebra

Medlem
Vet inte hur ofta SAS uppdaterar sina flygscheman, men nyss så fick jag två ändringar av flygplanstyp på två olika destinationer, planerade i mitten respektive slutet av juni. Den ena ändring från A319 till 737-700 och den andra A319 till A320.

Jag har lagt in alert för Equipment Change i Expertflyer för alla mina bokningar. Fungerar ypperligt och jag slipper hålla koll på mina bokningar och kan justera reseplaneringen med en gång. Så om någon inte skulle känna till möjligheten till dessa alerts så kan jag varmt rekommendera det istället för att gå in och kolla manuellt själv varje dag (som jag läst att några gör).
 

Krotan

Medlem
Har en bekant som skal flyga runt de datum som du, han har kollat upp och SAS flyger inte dagligen till SFO i september.

Nej det verkar onekligen så. Dom har redan flyttat hemresan och "nergraderat" till en A330. Men den har dom ju ivf så den kan man tro ska flyga :D
Får väl se, så länge dom flyttar den på rätt håll så är det inte hela världen.
Intressanta är att sist dom flyttade den så hade sambon en award-bokning i C, men den nergraderade dom till Plus "för det fanns inga award på den nya avgången"..
Men blir kul! Kan sitta framme i C på egen hand (separata bokningar, min är revenue-biljett) :D
 
Toppen