En kollega fick en resa ARN-FCO flyttad till en dag tidigare ut och hen dag senare hem, viste att det skulle ändrats det var en 737-700, han hörde inget från SAS när det var 11 dagar ringde han SAS och sa att han hade sett på hemsidan om ändringen och frågade om SAS kunde boka om till LH på utresan eftersom det var 11 dagar kvar innan resan, men han kunde acceptera ändringen på hemresan.
Agenten sa att de inte ändrar till något annat bolag för alla bolag ändrar och ställer in just nu!
Min kollega påpekar att SAS inte har hört av sig om ändringarna, agenten säger jo du har fått SMS för över 10 dagar sedan. nej svar min kollega, då säger agenten nu ser jag att du inte har fått något information om detta det datum jag nämnde var det datum vi ställde in flygningen.
Min kollega frågade gäller inte EU261-2004 i detta fall, agenten svarar varken jag eller nej utan säger jag skickar en länk så får du fylla i och ansöka om ersättning.
Kollegan bokade av resan, efter ha kollat upp om LH flygningar och hittade visserligen en M biljett ut och en C biljett hem för samma pris som en plusbiljett tur och retur.
Lite info om hans resa som gick ut i Söndags, koll på ARN om test, koll i FRA vid ankomsten om test, koll vid avresan från FRA om test ankomsten till FCO ingen koll överhuvudtaget, nu är han ute på en veckas segling, men tydligen stängda restauranger på kvällarna när de kommer in i hamnarna.