Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

KalleSus

Medlem
Behöver 20 000 bas/statuspoäng innan augusti (för att nå Diamond och förlängd giltighetstid på poäng, har drygt 1 miljon poäng som jag annars inte lär hinna använda). Jag tänker att det billigaste vore att boka flyg som säkert lär bli inställda, och då få statuspoängen ändå. Har redan skaffat Elite 2 ggr.

Någon som har tips på flyg som sannolikt kommer att ställas in, men som fortfarande går att boka? Läste något här ovan flyg som har A319 som lär bli inställda. Finns det något sätt man kan söka efter alla avgångar med den flygplanstypen?
Att 319 skulle innebära större "chans" till inställda turer är nog inte en korrekt beskrivning. Jag tror att den maskintypen kommer i trafik relativt snart, om SAS får i gång sitt sommarprogram. Det finns många säsongslinjer där 319 passar utmärkt.

737-700 är nog en bättre chansning, åtminstone för flighter som trafikeras av Sverige och Danmark.
 

Veratio

Medlem
Har bokat 2 business och 2 plus CPH - IAD 25/9.

Börjar närma sig 330 dagar så tänkte försöka knipa 2 biljetter till i business istället för plus.

När man söker idag verkar inte planet gå alls den dagen. Finns bara 24e och 26e att boka.

Står som A340-300. Inte fått något meddelande om inställt flyg eller något sånt.

Kommer det flyget att gå eller kommer det att bli inställt när det närmar sig?
 

KalleSus

Medlem
Har bokat 2 business och 2 plus CPH - IAD 25/9.

Börjar närma sig 330 dagar så tänkte försöka knipa 2 biljetter till i business istället för plus.

När man söker idag verkar inte planet gå alls den dagen. Finns bara 24e och 26e att boka.

Står som A340-300. Inte fått något meddelande om inställt flyg eller något sånt.

Kommer det flyget att gå eller kommer det att bli inställt när det närmar sig?
Tveksamt.
Dels har SAS inga 340 kvar i flottan, dels går det inte att boka nya biljetter. Tycks gälla tisdagar, torsdagar och lördagar.
Så troligen är flighten inställd, om än inte officiellt ännu.
 

Gizmo79

Medlem
Såg av en slump att vår hemresa från AGP till GOT blivit framflyttad en dag och istället för direktflyg så har vi nu via CPH.
Ser ingen ändring i appen och har inte heller fått något mail.
Vårt flyg skulle ha gått hem lördag 14/8 15:45 men är som sagt inställt, dock går det nu ett direktflyg 19:10 med annat flightnr.
Hade passat oss bättre att flyga hem på lördagen men när jag ringde SAS så måste vi i så fall betala mellanskillnaden i bokningsklass för att byta till det flyget.
Är det bara att acceptera att det är så eller kan det vara värt att ringa igen?
 

varva77

Medlem
Såg av en slump att vår hemresa från AGP till GOT blivit framflyttad en dag och istället för direktflyg så har vi nu via CPH.
Ser ingen ändring i appen och har inte heller fått något mail.
Vårt flyg skulle ha gått hem lördag 14/8 15:45 men är som sagt inställt, dock går det nu ett direktflyg 19:10 med annat flightnr.
Hade passat oss bättre att flyga hem på lördagen men när jag ringde SAS så måste vi i så fall betala mellanskillnaden i bokningsklass för att byta till det flyget.
Är det bara att acceptera att det är så eller kan det vara värt att ringa igen?
Skulle ringa igen om det är så att ni vill åka på lördagen. Nån mer vetande kan säkert hänvisa till nån EU-paragraf men såvitt jag vet har ni väl rätt till det? Jag har ivf inte haft något problem i liknade situation men det har hänt att man nån gång fått förklara hur det ligger till. Förvånad att de inte bara bokade om.
 
Såg av en slump att vår hemresa från AGP till GOT blivit framflyttad en dag och istället för direktflyg så har vi nu via CPH.
Ser ingen ändring i appen och har inte heller fått något mail.

Öppnar jag appen ser jag när en bokning senast var uppdaterad:
C5B4561A-DA78-4F50-9753-5318B3A2A2C4.jpeg


Klickar jag på ”pilhjulet” hämtas ny info in och datum ändras samt senaste info om resan:


71B0FA35-3721-478F-9B3A-DB62ED70C914.jpeg


Finns det något sätt att appen uppdaterar sig när jag öppnar den?
 
Toppen