Cristoffer Cedergren
Medlem
Framförallt är det ju dumt att dom inte ställer in och bokar om direkt för att SAS ser ju inte då hur många som är bokade på dom flygningar som dom tänker köra. Måste bli ännu svårare att planera trafiken.
Har en resa med en BC medlem till WAW i början av april, för några veckor sedan ändrades utresan direkt resan från ARN till en 737-700, kollade upp och det fanns resa via CPH, idag upptäckte jag att även returen WAW-ARN var ändrat till 737-700
Den tänkta utresan via CPH som vi trodde SAS skulle erbjuda, det är nu en 737-700 på benet CPH-WAW,
SAS har inga avgångar WAW vår avresedag
Väntar med spänning vad SAS kommer att erbjuda för eventuella avgångar.
Det är rätt dåligt hur man behandlar kunderna när man ändrar till 737-700, vi som kollar våra flygningar vet att det kommer att ske något med vår bokning, den inte insatta i 737-700 bokningarna kommer att få besked från SAS ett par veckor före avresan måste söka andra bolag och på det viset får dyrare biljett så nära inpå avgång, och kunden har fått vara bank till SAS under en tid.
#CashFlowTänkte boka BER över första maj, går att boka välja säte, bara man inte tar mitt säte, enligt expert
flyer så är det två bokade i Plus.
Varför säljer SAS stolar till flyg som man inte tänker flyga?
Bokade inte.
Visa bifogad bild 117062
Nu har man förvisso inte ändrat min CPH-LAX till 737 men man har slutat sälja biljetter (annat än vanliga biljetter för poäng vilket förmodligen är en bugg). Jag har en bonusresa i business. Någon som vet hur SAS kommer agera här? Avbokar de mig två veckor innan? Erbjuder de plats på närliggande datum som inte har bonussäten? Routar de mig via ex IAD där det finns bonus och bjuder på anlutning?
Det gäller 30/5 och utan amerikanskt medborgarskap så har jag egentligen ingen förhoppning om att komma iväg. Dock nyfiken på hur de kommer agera.