Senaste nytt

SAS ändrar tidtabellen sex timmar.. Går inte att få pengarna åter?

palmen

Moderator
Alltså fy fan för hur de agerar. Vet inte hur mycket pengar bokningen nu handlar om, men jag skulle stått på mig här. Jag har svårt att se att det kan ändra dessa villkor med retroaktiv verkan, men har å andra sidan inte läst in mig på det här.
Även om de kan ändra det retroaktivt så finns ingen sådan ändring publicerad så de kan inte ens hänvisa till det vid tillfälle för avbokning.
Helt horribelt dåligt av sas!
 

MTheC

Medlem
San samma vad de säger, du har accepterar reglerna vid bokning samt att de fortfarande finns publicerade hos sas enligt länken från @Homer.

Finns inget som sas kan säga eller hävda som gör att de har rätt att ändra detta. Tar du det vidare så kommer du vinna.
SAS skjuter sig själva i foten gång på gång nu, så här får man inte göra om man ska ha något förtroende kvar.
Nytt försök genomfört, agenten sa att ledningen bestämt att voucher är att likställa med återbetalning så de anser sig inte behöva ändra villkoren...
Det enda positiva som kan sägas är ju att väntetiden för att komma fram på telefon i alla fall är kort...
Ska nog försöka ringa imorgon istället, kanske finns bättre personal på plats på dagtid vardagar.
 

Berglund

Medlem
Nytt försök genomfört, agenten sa att ledningen bestämt att voucher är att likställa med återbetalning så de anser sig inte behöva ändra villkoren...
Voucher, tillgodokvitto, presentkort och alla andra typer av värdekuponger är inte att likställa med kontanta medel.

Sluta spilla din tid på att tjafsa med kundtjänst. Ring ditt kreditkortsbolag istället och låt dem ge dig pengarna tillbaka så kan SAS prova att tjafsa med kortföretaget om de nu är sugna på det...
 

MTheC

Medlem
Voucher, tillgodokvitto, presentkort och alla andra typer av värdekuponger är inte att likställa med kontanta medel.

Sluta spilla din tid på att tjafsa med kundtjänst. Ring ditt kreditkortsbolag istället och låt dem ge dig pengarna tillbaka så kan SAS prova att tjafsa med kortföretaget om de nu är sugna på det...
Får nog ge dem en chans att svara på mailet jag skickat, har gett dem sju dagar att återbetala sen blir det att skicka till AmEx.

Tror ju att den här typen av fula agerande kommer skada SAS i längden men kanske är så desperat läge att de måste prioritera det kortsiktiga och strunta i om det drabbar dem långsiktigt.
 

igelkotten

Medlem
Får nog ge dem en chans att svara på mailet jag skickat, har gett dem sju dagar att återbetala sen blir det att skicka till AmEx.

Tror ju att den här typen av fula agerande kommer skada SAS i längden men kanske är så desperat läge att de måste prioritera det kortsiktiga och strunta i om det drabbar dem långsiktigt.

Om det är så desperat läge för de ska du verkligen inte acceptera en voucher....

SAS har inte fått en enda revenuebokning av mig sedan juli och tvivlar att de kommer få det när alla är "normalt" igen när jag läser om sådana här saker.
 

palmen

Moderator
Nytt försök genomfört, agenten sa att ledningen bestämt att voucher är att likställa med återbetalning så de anser sig inte behöva ändra villkoren...
Det enda positiva som kan sägas är ju att väntetiden för att komma fram på telefon i alla fall är kort...
Ska nog försöka ringa imorgon istället, kanske finns bättre personal på plats på dagtid vardagar.
En voucher är aldrig någonsin att likställa med återbetalning. Ok om du får välja på voucher till dubbelt belopp eller pengar så kan det ju vara aktuellt ibland.

Om det stämmer att detta kommer från ledningen är det rent ut sagt skrämmande. Nu är det ju bara ord från någon på kundtjänst, kan ha kommit order från någon kundtjänstchef eller liknande. Oavsett vad är det häpnadsväckande hur uselt sas hanterar detta och vad de är beredda att göra för att lura sina kunder som trots pandemin har investerat i nya biljetter.
 

MTheC

Medlem
En voucher är aldrig någonsin att likställa med återbetalning. Ok om du får välja på voucher till dubbelt belopp eller pengar så kan det ju vara aktuellt ibland.

Om det stämmer att detta kommer från ledningen är det rent ut sagt skrämmande. Nu är det ju bara ord från någon på kundtjänst, kan ha kommit order från någon kundtjänstchef eller liknande. Oavsett vad är det häpnadsväckande hur uselt sas hanterar detta och vad de är beredda att göra för att lura sina kunder som trots pandemin har investerat i nya biljetter.
Jag tycker också det verkar konstigt, har ju genom åren fått en del konstiga svar från kundtjänst men nu var det ju flera försök med olika personer och de hade inte heller något problem med att skicka ett mail till mig där de redogör för de nya reglerna. Avvaktar svar på mail till diamond-supporten - har även under covid-tider fått ganska snabbt svar från dem (om än sällan till någon större hjälp) men sen får det kanske bli kortreklamation, känns ganska givet att få igen pengarna i detta fall då inte ensidigt kan ändra villkoren efter att man bokat.

Voucher känns ju inte alls lockande, skulle ev kunna acceptera det om de erbjöd ett incitament (dubbla värdet som du var inne på) men när de beter sig så illa så ser jag det mer som en principsak att få tillbaka pengarna.
 

HCas

Medlem
Fullständigt absurt. Jag har skrivit det förut i återbetalnings-tråden, men SAS håller ju på att systematiskt rasera sina kundrelationer. Jag tror så gott som alla kan acceptera att allt inte kan funka som vanligt i det rådande läget, och att de flesta därför ändå skulle ha överseende med en hel del saker om de upplevde att SAS ändå gjorde sitt bästa och bemötte kunderna med respekt och ärlighet.

Men istället möts man som kund av rena lögner och bedrägerier och en total ovilja från SAS sida att se situationen ur kundens perspektiv. Jag saknar egentligen ord för hur dåligt det är och kan inte förstå hur en sådan kollaps i kundhanteringen har kunnat ske.

Jag lekte ett tag med tanken att köpa SAS-aktier för ett guldkort, men nu är jag glad att jag inte gjorde det så jag inte behöver känna mig låst till att boka med dem framöver.
 

MTheC

Medlem
Kan nu ge en uppdatering - fick snabbt svar från Diamondsupporten på morgonen. De svarade att de ska se till att jag får full återbetalning. Det är ju positivt för mig men har ju visst intresse av att veta om det som kundtjänst skrev till mig igår är deras officiella policy nu. Jag har skickat med mailet jag fick från kundtjänst och frågat om det är korrekt eller om det var fel information jag fick igår (av flera personer på kundtjänst).
 

Doctor-X

Medlem
Kan nu ge en uppdatering - fick snabbt svar från Diamondsupporten på morgonen. De svarade att de ska se till att jag får full återbetalning. Det är ju positivt för mig men har ju visst intresse av att veta om det som kundtjänst skrev till mig igår är deras officiella policy nu. Jag har skickat med mailet jag fick från kundtjänst och frågat om det är korrekt eller om det var fel information jag fick igår (av flera personer på kundtjänst).

Återkoppla gärna när/om du får svar, detta är ändå högst intressant om man nu menar på att det måste bli >24h ändring för att få pengarna tillbaka.
 
Toppen