Senaste nytt

San Francisco, Napa ev. Death Valley - jul/nyår 2021

mha321

Medlem
Tack för alla tips nu har jag blivit klokare, har iofs varit 2 ggr tidigare i San Francisco men inte över jul/nyår.
Så nu börjar en plan ta form, när vi kommer den 23/12, så tar vi oss in till San Francisco och allt tyder nu på att vi tar in 1 n på Marriott Marquis vid Union Square (ny renoverat med bra priser), därefter den 24/12 kan vi till fots ta oss till SIXT och hyra en Volvo eller en BMW... ;) Faktisk 30 dollar/dag billigare än att hyra fr. flygplatsen...

Dessutom bästa icke hotell frukosten runt Union Square...?

Säg inte till lokalbefolkningen att Marriott marquis är vid Union Square! Det är ju fel sida om market och ligger vid moscone center i SoMa :) Dessutom finns det ju både ett Marriott och ett JW Marriott vid faktiska Union Square, så man kan hamna fel...

Däremot är det ett väldigt trevligt hotell tycker jag, om än gigantiskt. Missa inte The View för en drink eller två högst upp!! Garanterat en av de bästa utsikterna i stan!

Frukost i närheten kan jag rekommendera The Grove bara 2 min bort längs
Mission. Inte runt union Square, men i närheten av hotellet :)
 

pswe

Medlem
Ok nu har jag fyllt väskan med 6 st maffiga Cab...
Vita Chardonnay fr. Russian river, någon ??..
Du får se till att ha plats för att checka in några kartonger också. :) Vingårdarna ser ofta till att du får rejält emballage om du ber om det. (Tänk på tullgränserna bara om du inte vill chansa när du kommer hem)
Några flaskor Pinot från Russian River borde få chansen. Vi har varit väldigt nöjda med både besök och varor på Hartford Court.
 

toer00

Medlem
Du får se till att ha plats för att checka in några kartonger också. :) Vingårdarna ser ofta till att du får rejält emballage om du ber om det. (Tänk på tullgränserna bara om du inte vill chansa när du kommer hem)
Några flaskor Pinot från Russian River borde få chansen. Vi har varit väldigt nöjda med både besök och varor på Hartford Court.
Bättre att gå på rött och tulla in...under 30 kr / flaska...
Det gjorde jag sist i Kapellskär...
 
Toppen