Senaste nytt

Samla poäng på Etihad-flygningar

tidyverse

Medlem
Jag har en kommande bokning med Etihad i business class enligt följande: Stockholm (ARN) - London (LHR) - Abu Dhabi (AUH) - Sydney (SYD) - Abu Dhabi (AUH) - Paris (CDG) - Stockholm (ARN) där ARN-LHR trafikeras av SAS och CDG-ARN trafikeras av Air France. Hur ska jag göra med poängintjäning? Kan man "dela upp" poängintjäning så att vissa delar går till Eurobonus och vissa går till annat? Jag föredrar Eurobonus, men enligt reglerna får man bara poäng för vissa sträckor med Etihad och vill inte vaska värdefulla poäng:

EuroBonus-partner – Etihad Airways | SAS
 
Ja, du kan dela upp det. Spara boarding pass och retroregistrera när hela resan är avslutad (förutsatt att du inte ska stanna så länge att deadlinen för retroregistrering går ut).
 

mischadee

Medlem
Eurobonuspoäng (enbart extrapoäng, inte status) får du på sträckorna ARN-LHR, LHR-AUH och AUH-CDG. Om du efterregistrerar så gör man det sträcka för sträcka och då kan du således kreditera vart du vill. Finns säker någon annan bra lösning än att efterregistrera men det är den jag kommer på.

EDIT: Typ två på bollen.
 

tidyverse

Medlem
Tack, bra att veta att man kan dela upp poängintjäningen och att jag kan välja var poängen ska krediteras i lugn och ro efter att resan har gjorts.
 

squeezen

Medlem
Tack, bra att veta att man kan dela upp poängintjäningen och att jag kan välja var poängen ska krediteras i lugn och ro efter att resan har gjorts.
värt att poängtera ytterligare en gång vad @mischadee skrev gällande extrapoäng Du kommer alltså inte att tjäna baspoäng mot högre status utan endast poäng in i potten som senare kan nyttjas till uppgraderingar etc.
Så hoppas att du inte är nära en ny nivå och räknar med ökad status tack vare denna resa.
 
Toppen