Saknar bokningsbekräftelse från Lufthansa + tips på hur man lägger in EB-nummer i efterhand

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startet af Maja, 13 Juli 2021.

1. Maja

Maja Medlem

By:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Gjorde två bokningar hos Lufthansa igår under deras kampanj - https://www.lufthansa.com/se/en/local-page/companion-special-in-business-class?flightQuery.adults=2

Har dock ej fått någon bokningsbekräftelse eller kvitto! Har självklart kollat att e-postadressen är korrekt angiven.

Fler som råkat ut för att ni ej för något mail från Lufthansa efter genomförd bokning?

Har självklart PNR-nr och har själv gått in i efterhand och laddat ner kvitto etc. men blir förundrar varför inget mail kommer. Har också kollat SPAM-korgen och finns inget där.

Behöver även tips på hur jag i efterhand lägger in min mammas EuroBonus-nummer? Fick bara error igår när jag gjorde bokningen att namnet inte överensstämde med bokningen. Det som kan strula är om om hon har ett bindestreck i sitt efternamn eller ej. Enligt EuroBonus-uppgifterna så är det med bindestreck = American Airlines-BB och det var även så jag hade skrivit i det men Lufthansa returnerade bara ett error.

Testade med American Airlines BB och även det blev error.

Har nu skickat in till SAS om namnändring enligt passet då det står American Airlines BB där och även så vi tillslut bokade flygbiljetten, men högst oklart från SAS sida om de ens har mottagit ansökan om namnändring. Har även försökt lägga till hennes mobilnummer som saknas i hennes profil men får bara till svar att det blev fel och att jag ska prova igen. Det har vi nu gjort ett antal gånger utan att det fungera.

är det bara SAS dåliga IT-system som lever loppan ang. hennes konto, eller?

2. adhoc76

adhoc76 Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja det har hänt mig. Då handlade det om att betalningen (som hade gått igenom och var synlig i mitt kontoutdrag) av något skäl behövde kontrolleras på deras sida. Dröjde ett par dagar sen kom mailet.

Maja synes godt om dette.
  3. Enhet

Enhet Medlem

By:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    För att lägga till Eurobonus är det förmodligen det mest enkla och snabbaste sättet att chatta med deras kundtjänst, antingen via https://www.lufthansa.com/se/en/help-and-contact eller Facebook (Aanmelden bij Facebook men du behöver komma ifrån roboten "Elisa" och brukar räcka med att skriva "chat with a human" eller liknande.

Jag trodde att man inte längre kunde lägga till annat än Miles & More vid bokning sedan något år tillbaka men testade nu och är tydligen när man är inloggad (via M&M?) som övriga alternativ försvinner och man måste kontakta kundtjänst för övriga program.

4. cnord

cnord Medlem

Land:
    Norge Norge
  5. Maja

Maja Medlem

By:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Tack för återkopplingen! Då får jag vänta och se om den där bokningsbekräftelsen kommer. Ser att pengarna är reserverade och kan komma åt bokningen genom att själv skriva in bokningsbekräftelsen så att säga.

@Enhet Tack! Ska testa dina olika tips för att få till det hela! :)

@cnord Testade detta och fick till svar Secured PNR. :eek:

Gus synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!