Senaste nytt

Sökes: Göteborg-Kanarieöarna runt Nyår

bachelor

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn alternativt Göteborg
  2. Var är din destination? Kanarieöarna, vilken ö som helst
  3. När vill/behöver du resa ut? Nån gång mellan 25/12-3/1
  4. När vill/behöver du komma hem? Senast 10/1
  5. Hur länge vill du vara borta? 1 vecka
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 2 barn (2 resp 4 år)
  7. I vilken kabinklass? I business
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 2 st 2-4-1/fly premium samt 220 000 EB
  10. Vad är det viktigaste för dig? Max 1 byte
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 

ulagun

Medlem
SAS flyger även till LPA, men SAS+ är verkligen inte business. Ta bara detta med max tre fika.

Har skrivits spaltmeter på forumet om (o) möjligheten att resa business till Kanarieöarna.
Fällorna är många. bokar du t.ex via LH-gruppen kan du hamna på Edelwiss, German Wings eller som jag boka Austrians business men hamna på all-economy flight.
Det enda jag hittat är Lufthansa som kör Europa business upplägget FRA-LPA. Anslutningen från CPH är inte rolig. AVG 06.40 och ank CPH hem 23.40.

Tillkommer att i år att många som normalt reser till Thailand ; Miami och andra trevligare ställen väljer Kanarieöarna pga UD avrådan till dessa ställen.
Kan därför nog bli svårt hitta bonusbiljetter runt jul/nyår.

Dock lycka till och återkom gärna hur det hela gick.
 
  • Gilla
Reactions: Alf

Senator

Moderator
Göteborg är tufft med ett byte eftersom de avgränsar till färre alternativ. Och jag håller med @ulagun att köper man en biljett för pengar så kan du få vad som helst inom Lufthansagruppen. Men eftersom ni skall använda Eurobonuspoäng är inte det något problem.

TAP flyger både till TFS och LPA från LIS dock inte varje dag. CPH-LIS-TFS/LPA är ett alternativ. Lufthansa flyger FRA-LPA på lördag/söndag och MUC-LPA på söndagar. FRA-TFS lör/sön och MUC-TFS ons, lör och sön. Så kolla via United...
 

ulagun

Medlem
TAP flyger både till TFS och LPA från LIS dock inte varje dag. CPH-LIS-TFS/LPA är ett alternativ. Lufthansa flyger FRA-LPA på lördag/söndag och MUC-LPA på söndagar. FRA-TFS lör/sön och MUC-TFS ons, lör och sön. Så kolla via United...

Ett bra alternativ.
Dock ungefär samma tider från CPH som med Lufthansa på datum jag kollat. Vilket nog innebär övernattningar på (Clarion) Kastrup
Avg utresa 06.10
Ank hemresa 23.55
 

Senator

Moderator
TAP flyger både till TFS och LPA från LIS dock inte varje dag. CPH-LIS-TFS/LPA är ett alternativ. Lufthansa flyger FRA-LPA på lördag/söndag och MUC-LPA på söndagar. FRA-TFS lör/sön och MUC-TFS ons, lör och sön. Så kolla via United...

Ett bra alternativ.
Dock ungefär samma tider från CPH som med Lufthansa på datum jag kollat. Vilket nog innebär övernattningar på (Clarion) Kastrup
Avg utresa 06.10
Ank hemresa 23.55

Jag tror du missade citatet ;) men oavsett är Kanarieöarna bökigt om man inte flyger direkt och bor när OSL, CPH eller ARN. Jag har försökt pitcha koncepet själv hemma för nyår men har blivit nedröstat. "För kallt i dec/jan" säger sambon. Andra årstider så kan man flyga med TAP i J-klass för 5.000kr och jag själv har varit inne på den vägen med en natt i Lissabon för lite god mat och dryck, också med barn. Men nu blir det inget av för tillfälle.
 
Toppen