Senaste nytt

Sökes: Business award till Tanzania (open Jaw) jul 2020

Ocarlsson

Ny medlem
Hej,
Söker kreativ routing för en open jaw till Tanzania (JRO eller närliggande), och tillbaka från ZNZ (eller annan plats för sol och bad I närheten) över jul/nyår. Har hittat nedanstående, men tänker att det säkert finns andra roliga sätt att ta sig dit trevligare/bättre. Varmt välkomna med tips!

Har hittat business:
Out 18 dec, start 18:10, framme 12:50 (19/12): GOT-BRU-ADD-JRO (ca 17 h)
In 2 jan, start 17:00, framme ca 12:00: ZNZ-ADD-BRU-FRA-GOT (ca 20 h)
(GOT-BRU och omvänt i eco)

  1. Varifrån vill du börja din resa? GOT
  2. Var är din destination? JRO (Kilimanjaro)
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Open Jaw
  4. När vill/behöver du resa ut? 18-21 dec
  5. När vill/behöver du komma hem? 2a-7e jan
  6. Hur länge vill du vara borta? 12-17 dagar (typ)
  7. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  8. I vilken kabinklass?Business/First (segment i eco är ok)
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? *A
  10. Vad är din budget? (per person) 52 500 poäng (med 2-4-1). Dyrare ok om det skulle finnas någon First
  11. Vad är det viktigaste för dig? En kombo av restid och komfort. I den routing som jag har hittat är flighterna (typ) 2h, 7h, 3h, vilket känns lite hackigt. Finns det något längre huvudben man kan tänka sig? Finns det någon snabbare routing (framförallt hem)?
  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej, men kan tänka mig att stanna övernatta någonstans om routing kräver det
Tips mottages gärna :)
 

palmen

Moderator
Ser rätt bra ut vid första anblick. Afrika erbjuder inte så många valmöjligheter, har du inte bokat detta ännu gör det på en gång så inte platserna försvinner.

Köper ni separat resa från Zanzibar till Dar es Salam kan ni flyga swiss där ifrån.
Turkish flyger till Kilimanjaro, kanske kan vara ett alternativ?
Lufthansa flyger även till Addis, när de släpper business kanske ni kan hitta något där.
 

Ocarlsson

Ny medlem
Ser rätt bra ut vid första anblick. Afrika erbjuder inte så många valmöjligheter, har du inte bokat detta ännu gör det på en gång så inte platserna försvinner.

Köper ni separat resa från Zanzibar till Dar es Salam kan ni flyga swiss där ifrån.
Turkish flyger till Kilimanjaro, kanske kan vara ett alternativ?
Lufthansa flyger även till Addis, när de släpper business kanske ni kan hitta något där.

Tack, ska kolla Swiss och hålla utkik efter Lufthansa också! Siktar på att boka imorgon, hoppas att inte för mycket har gått under helgen :)
 

Ystad

Medlem
Har hittat business:
Out 18 dec, start 18:10, framme 12:50 (19/12): GOT-BRU-ADD-JRO (ca 17 h)
In 2 jan, start 17:00, framme ca 12:00: ZNZ-ADD-BRU-FRA-GOT (ca 20 h)

Jag gissar att detta till stor del handlar om att flyga med ET - och det är inget dåligt val. Det går att flyga till ADD från ett antal ställen i Europa med bra anslutning till JRO och ZNZ. Jag gjorde denna resa för ett år sedan - ADD-JRO-ZNZ tor finns beskriven här. Återresan från ADD till FRA skedde med Lufthansa, en ganska beige upplevelse - beskriven här.
Summa summarum: ET tycker jag är ett bra val till Afrika (skall själv flyga med dom igen om några veckor ). T ex Turkish till Afrika är ofta med narrow-body plan - inte lika kul kanske.
 

Ocarlsson

Ny medlem
Jag gissar att detta till stor del handlar om att flyga med ET - och det är inget dåligt val. Det går att flyga till ADD från ett antal ställen i Europa med bra anslutning till JRO och ZNZ. Jag gjorde denna resa för ett år sedan - ADD-JRO-ZNZ tor finns beskriven här. Återresan från ADD till FRA skedde med Lufthansa, en ganska beige upplevelse - beskriven här.
Summa summarum: ET tycker jag är ett bra val till Afrika (skall själv flyga med dom igen om några veckor ). T ex Turkish till Afrika är ofta med narrow-body plan - inte lika kul kanske.

Tack för input och himla rolig reserapport från din resa med ET! Missade den när jag sökte. Känner mig nu taggad att prova Ethiopian, men kanske finjusterar resan när det börjar närma sig som Palmen skrev.

Återigen stort tack för hjälpen!
 
Toppen