Senaste nytt

Sökes awardresa till Zanzibar okt 2021

Isaksson

Medlem
Hej!
Om någon har bra koll eller har lust att ge mig tips tas det tacksamt emot. Funderar på att skaffa premiumversionen på Awardfares, något ni rekommenderar?
Jag tänker boka resan inom det närmsta. Hotell är bokat 12-25 okt 2021. Hotellet har varit väldigt tillmötesgående då vi egentligen skulle rest förra året men det blev inställt på grund av pandemin. Kan tänka mig att det inte skulle vara något problem att ändra +- några dagar på hotellet åt något håll om det skulle behövas pga flyg.

  • Varifrån vill du börja din resa? GOT / VXO / LPI / ARN
  • Var är din destination? Zanzibar
  • När vill/behöver du resa ut? 10-12 okt
  • När vill/behöver du komma hem? 24-25 okt 2021
  • Hur länge vill du vara borta? 14 nätter
  • Hur många personer som skall resa? 2
  • I vilken kabinklass? Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance - Ethiopian Airlines? Turkish Airlines?
  • Vad är din budget? (per person) ca 140 000 Eurobonus totalt (kommer använda Amex 2-4-1)
  • Vad är det viktigaste för dig? komfort, upplevelse
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 

ZZZebra

Medlem
Det finns "enklaste" vägen till Zanzibar från ARN, det är ARN-ADD-ZNZ. Har själv flugit den med Ethiopian och tycker det varit helt okej.

De datumen ser det dessutom ut att finnas gott om andra alternativ via FRA, LHR, VIE eller andra flygplatser. Det ökar dock restiden med minst 5-6 timmar och jag tycker inte att det är värt det. Är ju dessutom narrow-body intra-europa och då är det skönare att slå sig ner i ett riktigt business-säte redan från ARN. På hemresan verkar det dock behövas en extra mellanlandning tyvärr.

upload_2021-1-6_21-7-49.png
 

Tonton

Medlem
Om någon har bra koll eller har lust att ge mig tips tas det tacksamt emot. Funderar på att skaffa premiumversionen på Awardfares, något ni rekommenderar?

Med tanke på att du redan har kopierat Awardfares blogginlägg på din hemsida, så kan jag tycka att de förtjänar ett premiumkonto av dig ;)
NÄR SLÄPPS BONUSBILJETTER HOS FLYGBOLAGEN? – | EUROBONUSPOÄNG | AMERICAN EXPRESS | SAS EUROBONUS MASTERCARD

Som @ZZZebra visar, så levererar det bra resultat.

Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance - Ethiopian Airlines? Turkish Airlines?
Är ju dessutom narrow-body intra-europa och då är det skönare att slå sig ner i ett riktigt business-säte redan från ARN.

För att svara på ovan.

Med Ethiopian får man widebody hela vägen ner. Turkish brukar köra narrowbody mellan Istanbul och Zanzibar (Det gjorde de iaf när jag bokade denna sträckan åt mina föräldrar för drygt ett år sedan).

Jag gillar Ethiopian, och med den raka sträckan ner, samt nya, vad som verkar, supertrevliga loungen på Addis, så känns det som ett klockrent val.
 

ZZZebra

Medlem
Med tanke på att du redan har kopierat Awardfares blogginlägg på din hemsida, så kan jag tycka att de förtjänar ett premiumkonto av dig ;)
NÄR SLÄPPS BONUSBILJETTER HOS FLYGBOLAGEN? – | EUROBONUSPOÄNG | AMERICAN EXPRESS | SAS EUROBONUS MASTERCARD

Jag hade inte besökt den hemsidan. När jag gör det och ser hur mycket som är baserat på andras jobb så tar jag för givet att tillstånd har getts av upphovsmännen och att ursprungskällan borde tackas/nämnas. Det framgår bara delvis.

Så jag håller med @Tonton , du borde köpa ett bra abonnemang från Awardfares.
 

Isaksson

Medlem
Med tanke på att du redan har kopierat Awardfares blogginlägg på din hemsida, så kan jag tycka att de förtjänar ett premiumkonto av dig ;)
NÄR SLÄPPS BONUSBILJETTER HOS FLYGBOLAGEN? – | EUROBONUSPOÄNG | AMERICAN EXPRESS | SAS EUROBONUS MASTERCARD

Med Ethiopian får man widebody hela vägen ner. Turkish brukar köra narrowbody mellan Istanbul och Zanzibar (Det gjorde de iaf när jag bokade denna sträckan åt mina föräldrar för drygt ett år sedan).

Jag gillar Ethiopian, och med den raka sträckan ner, samt nya, vad som verkar, supertrevliga loungen på Addis, så känns det som ett klockrent val.

ja du har såklart alledels rätt ;), rätt åt mig att jag blev uthängd nu kände jag. Får väl ta Diamond för att kompensera upp förra året :D Denna gång ville jag dock också ha era tips och erfarenheter gällande flygplats, komfort och flygplanstyp. stort tack! :)
 

Isaksson

Medlem
Jag hade inte besökt den hemsidan. När jag gör det och ser hur mycket som är baserat på andras jobb så tar jag för givet att tillstånd har getts av upphovsmännen och att ursprungskällan borde tackas/nämnas. Det framgår bara delvis.

Så jag håller med @Tonton , du borde köpa ett bra abonnemang från Awardfares.

Det var ju tråkigt att du känner så, hemsidan är ju till för att lätt hitta information på ett och samma ställe. När jag var helt ny, tyckte jag det var rörigt att söka info på väldigt många olika ställen och för min egen skull så sammanfattade jag allt för mig själv till en början. Sedan tyckte jag att jag lika gärna kan dela det officiellt. Jag hänvisar alltid till källan och skriver var informationen kommer ifrån, som till exempel Awardfares och Award zoner som gäller för Star Alliance som @Mattias Holmén gjort ett fantastiskt jobb med.
 

Isaksson

Medlem
Jag hade inte besökt den hemsidan. När jag gör det och ser hur mycket som är baserat på andras jobb så tar jag för givet att tillstånd har getts av upphovsmännen och att ursprungskällan borde tackas/nämnas. Det framgår bara delvis.
Så jag håller med @Tonton , du borde köpa ett bra abonnemang från Awardfares.

Jag håller med att jag borde ha ett abonnemang på Awardfares, det är nu åtgärdat. Det hade ju inte hjälpt att enbart ha ett abonnemang, då jag önskade era erfarenheter och tips inför awardbokningen, vilket är väldigt uppskattat då jag aldrig flugit med Ethiopian.
 

Brandten

Medlem
Har du hittat någon resa? Satt idag och kollade 2/10 +14 dagar för kommande fira Brandten's 40 års semester.

105k EB-poäng i business /pers och har 4st 2-4-1 så blir ju billigt flyg! Boende var också billigt. Så då kvarstår bara frågan om Covid-19 test behövs innan / under / efter?
 
Toppen