Senaste nytt

Sökes: Awardresa Stockholm - Male, Maldiverna, 25 dec 2021 - 5 jan 2022

Hej!
Har försökt hitta bra resor med hjälp av United samt pratat med Star Alliance kundtjänst, men hittar inget bra alternativ på resa (2-4-1 voucher som går ut nu i feb).
Har fått tips om att kanske höra med proffsen via formumet på bra lösning, förslag :)


  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm (ARN)
  2. Var är din destination? Maldiverna (MLE)
  3. När vill/behöver du resa ut? 25 dec +- 2 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? 5 januari +- 2 dagar
  5. Hur länge vill du vara borta? 9-11 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? I Business class alt Economy
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance, Öppen
  9. Vad är din budget? 120 000 EBP
  10. Vad är det viktigaste för dig? Bra business, inga långa layovers. Helst 1 stopp.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej,
Stort tack för all hjälp och tips!
Vore grymt ifall något alternativ finns :)
 

Resetokig

Medlem
Hej!
Har försökt hitta bra resor med hjälp av United samt pratat med Star Alliance kundtjänst, men hittar inget bra alternativ på resa (2-4-1 voucher som går ut nu i feb).
Har fått tips om att kanske höra med proffsen via formumet på bra lösning, förslag :)


  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm (ARN)
  2. Var är din destination? Maldiverna (MLE)
  3. När vill/behöver du resa ut? 25 dec +- 2 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? 5 januari +- 2 dagar
  5. Hur länge vill du vara borta? 9-11 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? I Business class alt Economy
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance, Öppen
  9. Vad är din budget? 120 000 EBP
  10. Vad är det viktigaste för dig? Bra business, inga långa layovers. Helst 1 stopp.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej,
Stort tack för all hjälp och tips!
Vore grymt ifall något alternativ finns :)
Hej @Linus Holmgren!

Kolla in denna tabell för olika poängpriser. För 120k kan ni åka med ekonomi, men för business med Star Alliance krävs 140k till Maldiverna.
Star Alliance-poängtabell – vart du kan resa med dina poäng | SAS
 

palmen

Moderator
Finns tyvärr inte så många alternativ på rutten och om kundtjänst inte hittar något när de söker är det nog rätt kört. Framförallt om du inte får fram något själv via united heller.

Någon kanske har något kreativt förslag?
 
Hej!
Har försökt hitta bra resor med hjälp av United samt pratat med Star Alliance kundtjänst, men hittar inget bra alternativ på resa (2-4-1 voucher som går ut nu i feb).
Har fått tips om att kanske höra med proffsen via formumet på bra lösning, förslag :)


  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm (ARN)
  2. Var är din destination? Maldiverna (MLE)
  3. När vill/behöver du resa ut? 25 dec +- 2 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? 5 januari +- 2 dagar
  5. Hur länge vill du vara borta? 9-11 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? I Business class alt Economy
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance, Öppen
  9. Vad är din budget? 120 000 EBP
  10. Vad är det viktigaste för dig? Bra business, inga långa layovers. Helst 1 stopp.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej,
Stort tack för all hjälp och tips!
Vore grymt ifall något alternativ finns :)

Sök gärna runt på forumet (finns en hel del om detta skrivet), men kan tipsa om att spana in mitt inlägg jag gjorde för en månad sedan - Sökes: Awardresa/poängresa från Stockholm till Maldiverna December 2021 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Testa även via awardfares, det var så jag fann min resa åtminstone. Sen går väl visserligen dom platserna väldigt snabbt. Kommer dock ihåg att det fanns via frankfurt när jag tittade för ett tag sedan.

Edit: Råkade citera fel inlägg.
 

Senator

Moderator
Jag tror din största utmaning är dina datum. Juldagen är inte så svårt men 26-28 december är ofta utmanande. Men svårare är hemresan första veckan i januari i min erfarenhet. Andra veckan är enklare.

Jag antar ni har koll på hotellpriserna som ofta är det dubbla på denna tiden?

EDIT: använd United.com och börja ditt sök från Frankfurt så ser du en del alternativ i ekonomiklass via India. Austrian Airlines har platser den 31:e från VIE direkt till MLE i ekonomiklass.
 
Last edited:

Piffsan

Medlem
Hej, tillägg till ovan är att det verkar vara blackoutperiod just under julhelgen.
Annars kan du ex.vis flyga till Colombo och ta hyfsat billigt flyg därifrån (kolla säkerheten först bara ;)) Verkar vara skralt med awards just under julhelgen men hittar faktist till och med First för 2 pax både i november, december och januari :) - om nu någon skulle vara intresserad av att åka till Sri Lanka... :):)

Annat alternativ är att fort som sjutton hoppa på AMEX och spendera ett par kronor så att du får välkomsterbjudande + ev. statusgrundande poäng beroende på val av kort samt vara redo att åka i januari/februari (sportlovet?) istället.

Tredje alternativ - som jag dock inte själv skulle göra i dagens läge - är att boka ena vägen m poäng (60% i biz) o cash den andra. Men som sagt - detta blir nog svårt oavsett hur många poäng du än har då det inte finns något alternativ till Male, ens i economy, under jul/nyår.
 

Taggen

Medlem
Hej, tillägg till ovan är att det verkar vara blackoutperiod just under julhelgen.
Annars kan du ex.vis flyga till Colombo och ta hyfsat billigt flyg därifrån (kolla säkerheten först bara ;)) Verkar vara skralt med awards just under julhelgen men hittar faktist till och med First för 2 pax både i november, december och januari :) - om nu någon skulle vara intresserad av att åka till Sri Lanka... :):)

Annat alternativ är att fort som sjutton hoppa på AMEX och spendera ett par kronor så att du får välkomsterbjudande + ev. statusgrundande poäng beroende på val av kort samt vara redo att åka i januari/februari (sportlovet?) istället.

Tredje alternativ - som jag dock inte själv skulle göra i dagens läge - är att boka ena vägen m poäng (60% i biz) o cash den andra. Men som sagt - detta blir nog svårt oavsett hur många poäng du än har då det inte finns något alternativ till Male, ens i economy, under jul/nyår.
First till Sri Lanka? Do please enlight us.
 

Piffsan

Medlem
upload_2021-2-5_15-33-27.png


90k = visar tillgängligheten - inte att det kostar det... ;)

Ni får gärna säga om jag har lyckats hitta rätt - är lite ny på First... :)
 
Last edited by a moderator:
Toppen