Senaste nytt

Sökes: Awardresa/poängresa från Europa till Costa Rica Januari 2021 (ej transit USA)

Hej,

Vi hade planerat att åka till Indonesien i januari. Det blev dock ändrade planer då de har skärpt sina restriktioner för inresa.

Därför vill vi nu åka till helt öppna Costa Rica istället. Detta utan att göra transit i USA (står på UDs hemsida att transit inte tillåts när du kommer från Schengen-området)

  1. Varifrån vill du börja din resa? Europa (bor på Mallorca, men kan ta oss till Frankfurt osv)
  2. Var är din destination? San José i Costa Rica, för vidare transport till Tambor Airport.
  3. När vill/behöver du resa ut? From. 18:e januari.
  4. När vill/behöver du komma hem? Flexibelt
  5. Hur länge vill du vara borta? 3-4v
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? I Business eller First
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) >600k Eurobonuspoäng och 3st 2-4-1 vouchers
  10. Vad är det viktigaste för dig? Att transit inte görs i USA på utresan.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? om det krävs
/Fredrik & Sophie
 
Svår nöt :)

Testa ring och fråga om de kan hitta något... Nästan all routing går via USA men det kanske finns något via Kanada, Panama eller Colombia
 

CoooC

Medlem
upload_2021-1-5_10-43-15.png
 

Senator

Moderator
Ni kan åka ut fredag den 22:e januari PMI-ZRH (övernattning)-FRA-SJO med Lufthansa. Dessa flighter:
FRA-SJO Lufthansa 518
SJO-FRA Lufthansa 519
går i alla fall på lördagar. Kollade bara lördagar snabbt. Det finns plats hem 6:e och 13:e som i alla fall är 2 eller 3 veckor. Den 20:e verkar det inte finnas plats.

Lite bökiga connections bara, du får leta själv via United.com. Jag skulle inte under nuvarande omständigheter försöka ta mig till Tyskland på separata biljetter men hellre få allt på en med övernattningar i länder som ni kan gå "landside" utan bekymmer.
 
Ni kan åka ut fredag den 22:e januari PMI-ZRH (övernattning)-FRA-SJO med Lufthansa. Dessa flighter:
FRA-SJO Lufthansa 518
SJO-FRA Lufthansa 519
går i alla fall på lördagar. Kollade bara lördagar snabbt. Det finns plats hem 6:e och 13:e som i alla fall är 2 eller 3 veckor. Den 20:e verkar det inte finnas plats.

Lite bökiga connections bara, du får leta själv via United.com. Jag skulle inte under nuvarande omständigheter försöka ta mig till Tyskland på separata biljetter men hellre få allt på en med övernattningar i länder som ni kan gå "landside" utan bekymmer.


Tyvärr kunde agenten inte boka just den flighten.
Han pratade med en kollega som fick upp den, men som sa att den ej var bokningsbar.

Några andra förslag?
 

CoooC

Medlem
Lite sightseeing i Europa men skulle detta vara ett alternativ? Inte 100 på att SAS godkänner rutten dock och du måste hitta en hemresa på 3 segment eftersom 8 segment är max.

upload_2021-1-5_14-50-19.png
 
Toppen