Senaste nytt

Söker tips om Borispyl (Ukraina!)

Sorry, menade förstås Ukraine Airlines, som fortfarande inte tillhör mina favoriter :D
Såg nu att det finns flera lounger på Boryspil, jag har hamnat där du får betala extra för allt utom torra kakor...
Tack för rättelse. Oavsett, Ukraina är ett spännande land!
 

CardKing

Medlem
Yes.
Anledningen jag frågar om flygplatsen beror på situationen
post-covid


Som kanske skiljer sig från äldre resor och era erfarenheter.

1.Det verkar som man nu krävs att göra ett covid-test
där på plats!
(dom ignorerar helt medhavda handlingar)

Avgiften verkar dessutom avkrävas direkt i cash/kontokort i den lokala valutan.



2. Testresultaten påverkar hur man får röra sig i landet vidare i isolation eller icke.
Jag hoppas också provsvaren har någon som helst bäring, och kan användas för den obligatoriska
hemresan två dygn senare. Då man måste påvisa negativt-PCR även mellanlandningen i Amsterdam
 

J1981

Medlem
Ska också undvika lokala valutan*
men får väl ha med sig lite Euros för att undvika missöden.
ha ha

Var i Odessa 2018. Kändes överlag tryggt i områden där folk rörde sig, både dag som natt, men åkte förbi lite sketchy ställen på och till flygplatsen. Uber funkade kanon.
Google translate "live kamera" är fantastiskt om du inte kan kyrilliska alfabetet :p
Hade euro, fanns "växlingskontor" i typ varenda lite större matbutik. Tog även ut i bankomat vid bank ett par gånger.
Stora mängder vodka intogs :p
 

CardKing

Medlem
@CardKing, jag har mailat mina Ukrainska vänner och frågat om dom vet. Får jag bra svar återkommer jag till dig.

@gdaily. Min är champagne.


Tackar!

Resan blir av inom 1 vecka. :cool:
Varför?
Tack vare att LPI erbjuder rapid-test på plats, före 06:20 !
Ett av fåtal flygplatser i Europa som erbjuder detta, jisses så bra.


Kiev har f.ö öppnat någorlunda efter lockdown, jag hoppas kunna återrapportera hur champagnen smakar
och livet leker.:D
 
Toppen