Senaste nytt

Söker: Stockholm - [X] - Maldiverna (enkel, business)

SunTzu

Medlem
Hej,

Vi hade en bokad bröllopsresa till Vietnam via Hong Kong 22 Mars - 5 April inbokad. Med tanke på Corona-viruset har vi nu beslutat att avboka den resan. Lite synd med tanke på att vi hade Business 2pp för 120k Eurobonuspoäng från Stockholm - Hong Kong. Har rest mycket i jobbet men väldigt sällan utanför Europa.

Vi hade nu tänkt boka om och undersöker därför om det på något sätt går att nyttja mina totalt ~150 000 Eurobonus poäng för att ta oss båda till Maldiverna (utan att flyga via Singapore). Jag hade gärna önskat flyga business en utav sträckorna till Maldiverna (förstår att Star Alliance flyger via ex Istanbul eller Frankfurt direkt till Maldiverna). Om vi behöver köpa till resan från ex Stockholm till Istanbul eller Frankfurt, för att få Business sista sträckan till Maldiverna för poängen, är det inga problem. Söker endast hjälp med resan till Maldiverna.

  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Maldiverna
  3. När vill/behöver du resa ut? Någon gång mellan 21 Mars - 12 April
  4. När vill/behöver du komma hem? [Söker endast enkel väg]
  5. Hur länge vill du vara borta? [Söker endast enkel väg]
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? I Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) max 80 000 Eurobonuspoäng för en resa till Maldiverna
  10. Vad är det viktigaste för dig? Business class, en del av resan till Maldiverna för 80K poäng/pp
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? [Söker endast enkel väg]
Tack för all input
 

Rickard_O

Medlem
Det kostar 84000 poäng per person till Male från Europa, så några poäng kort.
Men finns via Istanbul och sen Singapore för att sen avsluta i Male.
Den 24/3 från Arlanda till Istanbul och vidare på natten/tidig morgon 25/3 till Singapore och sen Male.
Får ta en mellanlandning i centraleuropa på vägen till Istanbul dock.
Sök i star alliance sökningen ARN-IST och sen IST-MLE så kommer du finna, sen ringer du in och bokar!
 

SimonXYZ

Medlem
Ja du, det fanns inte mycket med Turkish.

Vet ej om du kommer att gilla denna, men

ARN-FRA-BLR med SAS och Lufthansa i Biz. Sedan en natt i hotell som finns 100m från flygplatsen (kräver transitvisum, vilket kan skaffas online. Sedan BLR-MLE Eco med Air India.

9CB157A6-2157-4F24-B04C-A298A3983D48.png


FFFCB515-A424-460A-8FBB-EF822AD316B9.png
 

SunTzu

Medlem
Tack för förslagen.

Rickard - vi hade dock önskat att slippa mellanlanda i Singapore med anledning av coronaviruset

Simon - tack för förslag, Bengaluru kan säkert vara spännande. Hur hittade du resan? Tyvärr saknar jag 15000 poäng för att få ihop. Gissar att det poäng+pengar för den blir dyr
 

Rickard_O

Medlem
Tack för förslagen.

Rickard - vi hade dock önskat att slippa mellanlanda i Singapore med anledning av coronaviruset

Nu ska inte jag säga och tycka vad andra ska känna, men efter att ha läst lite i 'Corona-tråden' så tolkar jag det som att dom har inreseförbud från destinationer som är mer drabbade än andra, på så sätt bör ju Changi vara lika smittfri som annan valfri flygplats du kommer behöva besöka på vägen dit, visst kan den geografiska faktorn spela roll, men landar ju flyg från Beijing på Arlanda på regelbunden basis och bör vara en plats du vill undvika då.
 

Mikado

Medlem
Nu vet jag att det är Maldiverna ni vill till, men det finns en sweetspot för bara 105k per person i business tor och det är Seychellerna. Även Tanzania (Zanzibar) finns för samma poängpris. Resmål inte helt olika Maldiverna.
 

SunTzu

Medlem
Rickard - Är helt med på din logik. Min fru känner dock att vi kommer övernatta någon dag i Singapore om vi mellanlandar där och kommer då ha svårt att släppa smittrisken. Får se om jag har någon framgång i övertalningen

Mikado - Tack. Vi är öppna för liknande förslag (har även kikat på en Business till Miami eller Washington och därefter åka till ex Costa rica). Problemet med Seychellerna är att vi endast har 150k poäng att använda till Business för en del av resan

Mha321 - Tack för info
 

SimonXYZ

Medlem
Simon - tack för förslag, Bengaluru kan säkert vara spännande. Hur hittade du resan? Tyvärr saknar jag 15000 poäng för att få ihop. Gissar att det poäng+pengar för den blir dyr
Hela resan ARN-FRA-BLR-MLE kostar 84000 poäng per person. Jag delade upp sökningen i 2 sökningar men du kan boka den på en biljett. Bokas per telefon.
 
Toppen