Senaste nytt

Söker: Stockholm-Nya Zeeland alt. Australien december 21

Higson

Ny medlem
Hej!
Försöker få tag i en resa innan min 2-4-1 voucher går ut i slutet av februari. Planen är att försöka ta sig till antingen Nya Zeeland eller Australien, helst i Business såklart, men det är inte heller ett krav.
Vi är rätt flexibla i datumen och försöker få tag på en utresa antingen i november 21 eller december 21.
Har försökt leta lite online men har inte lyckats och vet egentligen inte hur jag lättast ska gå till väga. Så jag tänkte att någon av er kanske har lust att hjälpa till :)

Otroligt tacksam för hjälp.
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Nya Zeeland alt. Australien
  3. När vill/behöver du resa ut? November 21 alt. December 21
  4. När vill/behöver du komma hem? December 21 alt. Januari 22
  5. Hur länge vill du vara borta? 4-6 veckor
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 1 barn som är under 2 år
  7. I vilken kabinklass? Business class önskvärt
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Inga preferenser.
  9. Vad är din budget? (per person) 176 000 EBP och 1 st 2-4-1 Voucher
  10. Vad är det viktigaste för dig? Så kort restid som möjligt
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Skulle kunna stanna 2 nätter längs vägen för att bryta upp långa resan, vilket land spelar ingen större roll.
 

palmen

Moderator
Har inte Australien stängt hela 2021 för icke medborgare? Tror även att Nya Zeeland har något liknande.

Om jag var du skulle jag nog titta på annan destination. Att komma ner till Oceanien under 2021 ser jag som uteslutet i dagsläget.

Dina poäng räcker inte för resa i Business. Det kostar sedan några veckor tillbaka 275k poäng. Att lägga 140k poäng i ekonomi känns totalt bortkastat, då är det nog bättre att försöka boka en ren SAS resa eller till något annat ställe dit poängen räcker för business.
Star Alliance-poängtabell – vart du kan resa med dina poäng | SAS

Vad det gäller stopp på vägen kan du max stanna 24h. Det är dock bara i teorin då det är svårt att få en agent som vill boka så långa stopp då de oftast inte kommer upp i deras sökningar.
 

CoooC

Medlem
Har inte Australien stängt hela 2021 för icke medborgare? Tror även att Nya Zeeland har något liknande.

Om jag var du skulle jag nog titta på annan destination. Att komma ner till Oceanien under 2021 ser jag som uteslutet i dagsläget.

Dina poäng räcker inte för resa i Business. Det kostar sedan några veckor tillbaka 275k poäng. Att lägga 140k poäng i ekonomi känns totalt bortkastat, då är det nog bättre att försöka boka en ren SAS resa eller till något annat ställe dit poängen räcker för business.
Star Alliance-poängtabell – vart du kan resa med dina poäng | SAS

Vad det gäller stopp på vägen kan du max stanna 24h. Det är dock bara i teorin då det är svårt att få en agent som vill boka så långa stopp då de oftast inte kommer upp i deras sökningar.

Om budgeten är 176 000 EuroBonus-poäng per person så räcker det ju. Att kontinenten har stängt är en annan femma.
 
Toppen