Senaste nytt

Söker: Enkelbiljetter i Business till Singapore mellan 23-31 Mars

Pekinganka

Ny medlem
Hej,

Tacksam för all hjälp som går att få för att få ihop resan nedan. Går bet på hur jag ska gå tillväga.

Jag och min familj ska flytta till Singapore p.g.a jobb. Vi består av man, hustru och tre barn i åldrarna 5, 3 och en bebis som fyller 1 i maj.

Jag har 124.000 EB poäng, och skulle vilja kombinera min Amex 2-4-1 och "vanliga" biljetter. Tanken är att om mitt bolag kan betala ekonomibiljetter till hela familjen, kan dem lika gärna betala business för några av oss (barnen?) om vi ändå löser två av (vuxen)biljetterna med vår Amex-kupong.

  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockhom
  2. Var är din destination? Singapore
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Enkel
  4. När vill/behöver du resa ut? Mellan 23 Mars och 31a Mars
  5. Hur många personer som skall resa? två vuxna, tre barn (5,3 och snart 1)
  6. I vilken kabinklass?
    • Business
    • Premium Economy
  7. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  8. Vad är din budget? Upp till 30.000 totalt
  9. Vad är det viktigaste för dig? Kort restid, och gärna endast en "långresa", typ direkt från Norra Europa. Helst inte två likvärdiga flyg (typ med mellanlandning i Mellanöstern)
  10. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej - men är inte helt främmande om det gör så att man kan hitta biljetter.

Tacksam för all hjälp vi kan få - Jag är inte så haj på det här med att hitta bonusresor (än mindre att kombinera det med "vanliga" biljetter)
 

taxvalp

Medlem
Välkommen hit, @Pekinganka !

Att hitta enkelbiljetter i business är inte så svårt, sök på Star Alliance Award trips | SAS så finns det flera alternativ under perioden.

Utmaningen blir ju att köpa de andra biljetterna, enkelbiljetter är ju inte sällan mycket dyrare än t/r så en fiktiv återresa kan sänka priset. Sedan gäller det förstås att splitta gruppen på rätt sätt, vuxenbiljetterna på en bokning och tre små barn på en bokning är inte så klokt (om det ens är bokningsbart).
 

Xpressen

Medlem
Det är nog inga problem att få er alla på samma flight genom att kombinera köpta och bonusbiljetter, ni kommer dock få åka på två olika bokningar. Med 3 små barn hade jag nog satsat på något av nattflygen till Singapore. London har ett par och Frankfurt har ett par. Jag kikade lite snabbt och just nu finns det 4 platser på sas sökmotor på LHR-SIN 25/3 i med avgångstid 22:05 boka 1 vuxen och 1 barn + infant där. Sen köpa businessbiljetter till 1 vuxen och ett barn på samma flight med connection från ARN ligger enligt Google flights på runt 28 000 kronor. Med skatter och avgifter för award biljetten så hamnar ni då förmodligen på runt 33000 kronor totalt.

Finns flera dagar det ser ut ungefär såhär så som sagt så borde det inte vara några problem att få till något.
 

LSH

Medlem
Om ettåringen inte ska ha egen stol så finns det massor med lösningar på detta.
Bonusresor för två i perioden hittar du på https://awardhacks.se/home/starresu...=2&OutDate=2020-03-23&SearchDays=14&MaxLegs=0

Använd sedan google flights med filter på star alliance för att hitta matchande biljetter. Här är ett exempel för en vuxen ett barn i stol och ett i knät på 25/3 Flights. Finns flera lösningar strax under 30k. 23/3 har också en del möjligheter.

Lycka till!
 

Pekinganka

Ny medlem
Tack för svar - ofattbart att man kan få hjälp så snabbt. Här har försäkringskassan något att studera.

Kan det vara så att direkt när man gjort en av bokningarna, så kan antingen awardsbiljetterna försvinna, eller priset gå upp på den "vanliga bokningen"?
 

taxvalp

Medlem
Tack för svar - ofattbart att man kan få hjälp så snabbt. Här har försäkringskassan något att studera.

Kan det vara så att direkt när man gjort en av bokningarna, så kan antingen awardsbiljetterna försvinna, eller priset gå upp på den "vanliga bokningen"?

Boka awardbiljetterna först (de är ju helt fritt avbokningsbara inom 24h) och därefter köpebiljetterna så är du välgarderad.
 

Xpressen

Medlem
Tack för svar - ofattbart att man kan få hjälp så snabbt. Här har försäkringskassan något att studera.

Kan det vara så att direkt när man gjort en av bokningarna, så kan antingen awardsbiljetterna försvinna, eller priset gå upp på den "vanliga bokningen"?

Så kan det självklart vara. Men awardbiljetterna har du 24h öppet köp så bokar du dessa först så får du tillbaka allt om du avbokar inom 24h avbokar du efter 24h så får du tillbaka allt utan 450:- per passagerare. (rätta mig om jag har fel). Flera flygbolag erbjuder också 24h öppet om det skulle vara så att du bokar cashbiljetterna först. Men min rekommendation är att boka awardbiljetterna först och därefter cashbiljetterna.

Edit: 2:a på bollen
 
Toppen