Senaste nytt

Söker: Bonusresa Sas/Star Alliance, Göteborg/Stockholm - Bali, December 2021

ljungan

Medlem
Hej!

Förhoppningsvis lättar restriktionerna framåt vintern och skall nu försöka få till en bonusresa till Bali, tredje gången gillt... Hittat ett alternativ - se nedan - men hade verkligen uppskattat input / alternativ, speciellt om det går att hitta nåågra dagar längre tripp.

Många tack på förhand!

  • Varifrån vill du börja din resa? GOT / ARN
  • Var är din destination? Bali, DPS
  • När vill/behöver du resa ut? Tidigast 27 nov
  • När vill/behöver du komma hem? Hemma innan jul, så typ 23e december.
  • Hur länge vill du vara borta? ~2 veckor
  • Hur många personer som skall resa? 2
  • I vilken kabinklass? Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) Har ett par hundra tusen poäng och 241-voucher.
  • Vad är det viktigaste för dig? Upplevelsen ombord och på lounger. Stannar gärna någon timme extra på layover men undviker helst "jättelånga" layovers eller resor.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Har som sagt hittat denna sedan tidigare, men hade gärna stannat några dagar längre..
GOT - ZRH - IST - DPS 4 DEC
DPS - IST - MUC - GOT 15 DEC

Skärmavbild 2021-07-08 kl. 12.16.42.png
 

FilipJ

Medlem
Du är medveten om senaste poängprishöjningen för awardbiljetter till Bali mm väl? Tänkte så poängen inte är ”ett par hundra tusen poäng” jämnt.

Har du testat ringa in? Biljetter med TK är ofta påverkade av ”married segments” och tillgängligheten kan vara helt annorlunda för de som hjälper dig boka.
 

ljungan

Medlem
Du är medveten om senaste poängprishöjningen för awardbiljetter till Bali mm väl? Tänkte så poängen inte är ”ett par hundra tusen poäng” jämnt.

Har du testat ringa in? Biljetter med TK är ofta påverkade av ”married segments” och tillgängligheten kan vara helt annorlunda för de som hjälper dig boka.

Det visste jag faktiskt inte. Men vad jag ser är priset höjt från 165' till 210'? Då räcker det fortfarande gott och väl.. tack!

Inte heller married segments hade jag koll på. Får ringa och kolla. Eller går det att ta reda på utan att sitta i kö?

Tack
 

Maja

Medlem
Det visste jag faktiskt inte. Men vad jag ser är priset höjt från 165' till 210'? Då räcker det fortfarande gott och väl.. tack!

Inte heller married segments hade jag koll på. Får ringa och kolla. Eller går det att ta reda på utan att sitta i kö?

Tack
Tyvärr, just TK är lite knepiga med sina married segments, så bästa oddset är att ringa in och stämma av. December är ju en väldigt populär månad så det kan vara så att du är lite sent ute också för att hitta bokningar gällande rakaste vägen. Hittar en del datum med utresa den 3 december, men det är restider på upp emot 40h.
 
Har haft stenkoll på TK:s business class awardplatser IST-ARN inför jul/nyår sedan det gick att börja boka för snart ett halvår sen, och det har inte funnits några platser. Min hemresa går (EZE-GRU)-IST-OTP-WAW-ARN. Hittar inget "rakare" de dagar jag vill åka. Prövat också om det har med married segments att göra, och nej ingen skillnad just dessa datum. Helt enkelt svårt med awards på direktflyget, även om det är upp till tre TK-avgångar per dag. Men jag kommer nog att försöka boka om till bara ett stopp i Europa, om resan blir av överhuvudtaget.
 

ljungan

Medlem
Tack för all input, ville bara flika in att jag idag bokade GOT-IST-DPS och samma på returen i December. 210 poäng med 241.
1h kö och lite seg att komma igång med medarbetaren, men efter lite gött tjöt vaknade han till liv och kollade t.om. frivilligt lite andra datum utan att jag bad specifikt om det.

Blir förhoppningsvis go semester!
 
Toppen