Senaste nytt

Söker: Award Stockholm-Sydney Feb/Mar 2020 - First/Business, Star Alliance

Vindpilen

Medlem
Då har vi äntligen bokat. De kunde inte hitta något i First med varken Thai eller Singapore (kring de datum vi var intresserade av). Men efter lite övervägande kändes det helt okej att "spara" eventuellt 70k points eller vad det blir, som en start till nästa resa. Fanns förhållandevis god tillgång på business våra datum, dock igenting från varken ARN eller CPH. Efter lite lirkande känner jag mig ändå nöjd, då det verkar som jag får till att testa både 2013J samt 2017J stolen om jag fattat det rätt. Rätt tighta tider så blir inte mycket loungehäng, men nu är ju inte resan målet, utan resmålet så att säga.


Outb. 14 Feb, 2019
SK525 ARN-LHR
SQ317 LHR-SIN (388)
SQ288 SIN-SYD (77W)


Inb. 9 Mars, 2019
SQ242 SYD-SIN (77W)
SQ346 SYD-ZUR (388)
SK606 ZUR-ARN


Första resan med AmEx voucher, så känns jäkla kul att kunna kapitalisera alla poäng man försökt samla in sen man började förra sommaren!
Behövde inte betala en av avgifterna eftersom Singapore inte finns bokningsbart online, så som det skall vara.


Nu ska jag scouta forumet och se hur fasen jag reserverar dubbelsängen på A388’an.
Ser blockat ut på samtliga rader.


Ang ANA och Asiana, flera gånger när vi ringde och försökte fråga om First och routing via Seoul/Tokyo fick vi trill svar att de inte flyger till Europa.. Nu blir resan bra som den är, och vi kommer ner till Sydney rätt snammbt/smidigt, men det kändes som ett litet konstigt statement..

Kul att du fick till en bra rutt och tror säkerligen ni blir riktigt nöjda!
Sängen är väl dock bara i F och inte C?
 

Geiden

Medlem
Tack, ja det blir säkert bra!

Nä, på A380-800 var det tre olika (tror jag) rader i C som kan göras om till dubbelsäng.
Men ser precis nu att @Canadien skrev att endast Singapores top-tier customers kan boka dessa innan incheck.

Får väl hålla koll helt enkelt, men inte hela världen.
 

Canadien

Medlem
Fotot under rubriken "Be alone - together" visar deras mock-upbild som är lite snyggare än verkligheten, men bulkhead på a380 har dessa semi-dubbelsängar, d v s det är en 7cm bred kant mellan sängarna

New A380 Business Class
 

Geiden

Medlem

Tack! Nä, precis. Det där ser ju kanske inte ut som 100% dubbelsäng direkt.
Nu ser det ju till och med svårt ut att få tillgång till bulkhead seats och mer verklighetstrogen dubbelsäng/bättre ben/fotutrymme.

Är mer oroad över den här snea vinkeln på kroppen för mig som är cirka 190cm än att få den "riktiga" dubbelsängen. Men.. beats the hell out of economy alldeles oavsett!
 
Last edited:

Smartass

Medlem
Hej,

Jag har en resa med Singapore Airlines på exakt samma sträcka som trådskaparen, med avresa 2 april ARN-LHR-SIN-SyD och tillbaka 22 april SYD-SIN-LHR-ARN, i Business.

Jag skulle verkligen behöva boka om avfärdsdatumet till den 5 april istället, Unitedsökaren visar dock bara Business med Air India och inga andra avgångar tillgängliga i Business. Inga andra sträckor heller som ni har nämnt i början av denna tråd. Hur kan jag enklast finna andra vägar? Är det bara Tallinn som kan hjälpa mig eller går det att söka på egen hand?

Även jag har en 2-4-1-voucher i spel här, med möjlighet att skjuta till extra poäng.

Tack för svar.
 
Hej,

Jag har en resa med Singapore Airlines på exakt samma sträcka som trådskaparen, med avresa 2 april ARN-LHR-SIN-SyD och tillbaka 22 april SYD-SIN-LHR-ARN, i Business.

Jag skulle verkligen behöva boka om avfärdsdatumet till den 5 april istället, Unitedsökaren visar dock bara Business med Air India och inga andra avgångar tillgängliga i Business. Inga andra sträckor heller som ni har nämnt i början av denna tråd. Hur kan jag enklast finna andra vägar? Är det bara Tallinn som kan hjälpa mig eller går det att söka på egen hand?

Även jag har en 2-4-1-voucher i spel här, med möjlighet att skjuta till extra poäng.

Tack för svar.
Det Tallin ser kan alltid bokas.
Men man kan alltid kolla runt och få en fingervisning vad som finns.
Läs i trådarna hur du söker på dom olika verktygen.

Jag kan även rekommendera workshopen den 22/2 om du är ny i gamet. Vilket du verkar vara.
 

Geiden

Medlem
Hej,

Jag har en resa med Singapore Airlines på exakt samma sträcka som trådskaparen, med avresa 2 april ARN-LHR-SIN-SyD och tillbaka 22 april SYD-SIN-LHR-ARN, i Business.

Jag skulle verkligen behöva boka om avfärdsdatumet till den 5 april istället, Unitedsökaren visar dock bara Business med Air India och inga andra avgångar tillgängliga i Business. Inga andra sträckor heller som ni har nämnt i början av denna tråd. Hur kan jag enklast finna andra vägar? Är det bara Tallinn som kan hjälpa mig eller går det att söka på egen hand?

Även jag har en 2-4-1-voucher i spel här, med möjlighet att skjuta till extra poäng.

Tack för svar.

Via awardfares hittar jag just den enda biz;

IST-SIN Sund 5 April 13:30-05:00 (+1) - A350-900
SIN-SYD Mond 6 April 07:10-16:50 - B777-300ER

Men tamefasen ingenting från ARN till IST dock.. :(

Glöm inte att du ev kan sumpa din voucher som du bokade med eftersom jag gissa att du bokade förra året, och således kommer använda en "ny" voucher om du gör en ombokning.
 

Smartass

Medlem
Det Tallin ser kan alltid bokas.
Men man kan alltid kolla runt och få en fingervisning vad som finns.
Läs i trådarna hur du söker på dom olika verktygen.

Jag kan även rekommendera workshopen den 22/2 om du är ny i gamet. Vilket du verkar vara.

Tack för svaret Andreas, jag är inte helt ny men söker efter alternativa vägar som jag skrev. Vilken workshop är det du syftar på?
 

Smartass

Medlem
Via awardfares hittar jag just den enda biz;

IST-SIN Sund 5 April 13:30-05:00 (+1) - A350-900
SIN-SYD Mond 6 April 07:10-16:50 - B777-300ER

Men tamefasen ingenting från ARN till IST dock.. :(

Glöm inte att du ev kan sumpa din voucher som du bokade med eftersom jag gissa att du bokade förra året, och således kommer använda en "ny" voucher om du gör en ombokning.

Tack för hjälpen Geiden, i värsta fall får jag resa den 2 april alt. vänta tills sista minuten för att se vad som är tillgängligt. Söndagar verkar dock inte vara den bästa utresedagen. Tack även för påminnelsen gällande voucher, ska kolla upp det.
 
Toppen