Senaste nytt

Så här reserverar du plats på Turkish Airlines vid awardbokning

Mr Planning

Medlem
Så gott folk, provat samtliga 4 (olika 117 nr) nummer + SAS bokningsreferens, det går inte att komma in hos TK på nån av dom.

(övriga flyg ,SAS & Austrian fungerar)


Det går dessutom inte att lägga till Eurobonusnummer i bokningen heller, borde jag ana "ugglor i mossen" ?
 

Mr Planning

Medlem
@Mr Planning öppna din bokning på
https://www.checkmytrip.com/ då kommer du att kunna se Turkish bokningsref. Skriv sedan in det numret i Turkish app och sedan biljettnummer (de som börjar med 117) för alla resenärer.

Stort tack @SimonXYZ , lite bakvänt sätt att ordna det hela, men det fungerade, vilket är det som räknas.

Nu när Classic inte verkar fungera, så kommer det säkerligen gagna många framöver med ditt tips. :)
 

zippan

Medlem
Jag lyckas välja platser, dock bara i appen, men nu kliar jag mig i huvudet på vilka säten som är vad på den seat map som kommer upp. Tack @SimonXYZ för hur man fick fram Turkish PNR.

Vi, jag och min käresta vill ha två platser på den högra sidan av planet. Så någon som är klokare och har erfarenhet av Turkish får gärna upplysa mig.
  • Vilka platser väljer jag då?

B777 är planet. Alltså inte nya konfigen som B787 har.
upload_2022-1-3_15-47-37.png



Men så här ser seat-mappen ut, 1-2-1.
Men på B777 skall(?) det vara 2-3-2.

upload_2022-1-3_15-56-12.png

Jag lade till bokstäverna för enkelhetens skull.
 

Non-stop

Medlem
Jag har en resa bokad i september där jag inte lyckas välja platser. Allt är utgråat och jag får ett felmeddelande "We are unable to process your request. Please try later". Är det någon som lyckats välja platser så långt fram i tiden? Jag har även ett barn i bokningen, kan det vara en källa till problemet?
 

malmokalle

Medlem
Jag har en resa bokad i september där jag inte lyckas välja platser. Allt är utgråat och jag får ett felmeddelande "We are unable to process your request. Please try later". Är det någon som lyckats välja platser så långt fram i tiden? Jag har även ett barn i bokningen, kan det vara en källa till problemet?

Går endast i appen, men det visste du kanske? Prova med ESC när det kommer upp lite konstiga felmeddelande.
 

malmokalle

Medlem
Sammanfattning av tips för att boka plats på en TK-flight i appen, några är sedan tidigare nämnda i tråden.

Ta fram TK´s PNR genom att t.ex. registrera SAS PNR i CheckMyTrip eller ring SAS.

Knappa först in TK´s PNR och sedan SAS biljettnummer på samtliga passagerare.

OBS: Om man kopierar numret från SAS så trunkeras detta när man klistrar in. Knappa in de 3 sista siffrorna manuellt. Inget bindestreck efter 117!
upload_2022-1-5_11-25-3.png

När detta är klart och man går vidare kommer detta meddelande:
upload_2022-1-5_11-31-20.png

Ignorera detta och tryck på Done. Då kommer följande bild:
upload_2022-1-5_11-32-52.png

Tryck på > varvid följande meddelande dyker upp:
upload_2022-1-5_11-36-28.png

Ignorera även detta, och följande visas:
upload_2022-1-5_11-37-44.png

Välj platser och "trumvirvel", allt klart!
upload_2022-1-5_11-43-51.png
 
Last edited:
Toppen