Så här reserverar du plats på Turkish Airlines vid awardbokning

Diskussion i 'Star Alliance' startet af Tockstew, 22 August 2018.

1. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    TK hade för X antal år sedan en 90 dagars gräns på seat bookings. Den togs däremot bort ett tag. Nu när jag däremot försöker boka platser på en vända med dom så går det ej via classic, via Expertflyer får jag samtidigt meddelandet att TK endast har tillgänglighet på seat maps upp till 100 dagar före avfärd. Någon som har upplevt detsamma?

2. Mr Planning

Mr Planning Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Bokade via classic förra veckan för en resa i februari.

3. MickeT

MickeT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag lyckas fortfarande inte att boka mina platser via classic.. det står att jag måste byta land för att kunna ändra i bokningen.. när jag klickar på "Ändra land" som kommer jag till sas första sida.. hur navigerar jag mig vidare?
    Skärmbild 2021-08-13 115629.jpg

4. Jonas C

Jonas C Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Då är det agenten på SAS som har gjort bort sig och debiterat skatterna på din bokning i NOK istället för SEK (om det är en Amex 2for1-bokning).

5. Båtens

Båtens Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilken business class tycker ni är bäst med Turkish, den i Boeing 777-300ER eller den i Airbus A330-300? Är alla 777-300ER kabiner nya eller kan man åka på någon äldre version?

Sidst redigeret: 17 August 2021
  6. Brandten

Brandten Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    2-2-2 vs 2-3-2?

Har testat båda och det var trevligt att sitta hela familjen på rad i business. :)

7. Båtens

Båtens Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja precis. Ovanligt med 2-3-2 i Business.

8. Mr Basic

Mr Basic Medlem

By:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Har aldrig flugit med TK B777-300 men deras A330-300 flera gånger och den är fortfarande den bekvämaste business-säng (bred och lång) som jag sovit i öht. Gissar att det är exakt samma stol/säng i B777-300, njut!

9. Mr Basic

Mr Basic Medlem

By:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Kan också bekräfta detta.

10. Davvelavve

Davvelavve Medlem

By:
    Kungsbacka
    Land:
    Sverige Sverige
    Hej åker på award med Turkish 787 om ca en månad, vet någon om man kan förvälja mat på award? Alltså ej specialkost.
    Kunde välja plats genom sas classic och mittplatserna på rad 1 verkar helt ok för par.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!