Senaste nytt

Ryanair refund/ombokning

PP4EH

Medlem
Tjenare folket.

Behöver er expertis.
Har en biljett från GOT till STN tur å retur bokad.
Tyvärr så kommer jag inte kunna åka av personliga skäl.
Finns det något sätt att avboka och få tillbaks pengarna, alternativt boka en annan resa.
Vill helst slippa se pengarna gå upp i rök.

betalt med ett Amex elite kort.

ps
Var inne på deras app och försökte byta biljetten till en annan resa, givetvis avgift på 30 euro per flight vilket är helt ok.
Men det ser ut som att man bara kan byta till annat datum. Det går inte att klicka på departure eller Arrival för att ändra stad.
 

Carl

Medlem
Lågkostnadsbolag = lågservicebolag. Jag anser att men tar ett bet på att köpa en resa hos Ryanair. Ofta går det bra och då blir resan prisvärd men ibland går det inte riktigt som planerat och då blir det genast jobbigare.
 

palmen

Moderator
Ryanairs biljetter är inte flexibla.
Kan du få något tillbaka eller boka om datum får du nog vara nöjd gissar jag.
 

Palazzi

Medlem
Normalt inte, men kan vara speciella regler i denna kris. Återbetalning kan man nog glömma, men tycker mig minnas mer generösa ombokningsregler.

Allvarlig sjukdom (själv alltså) eller nära anhöriges frånfälle är det enda som normalt berättigar återbäring hos Ryanair.
 

chrloc

Medlem
Man kan boka om Ryanflighter fram till några timmar innan avgång
Jag bokad om en flight till Malaga och kostnaden var ca 1600kr pp
Sedan tillkommer ev skillnad i pris på de nya biljetterna
Man får inte refund/voucher el liknande
 

chrloc

Medlem
Just nu har de tagit bort ombokningsavgiften om man bokar en ny resa med avresa innan slutet av september
 

Morgan

Medlem
Tänk också på att hemförsäkring med reseskydd kan täcka kostnaden för biljetten om res-olusten tex handlar om nära anhörig som är allvarligt sjuk. Enklast att ringa ditt försäkringsbolag och ställa frågan (och i så fall vilken typ av intyg de kräver).
 

PP4EH

Medlem
Intressant tack för alla svar, måste nog logga in via en dator istället för telefonen, för på telefonen går det bara att ändra datum och inte destination och avreseort.
 
Toppen