Senaste nytt

Ryanair börjar flyga från Arlanda

Plus

Medlem
Varken T3 eller T4 har ju tullfilter i dagsläget

Min gissning blir T5 initialt för att sedan bli T2

Om/när SAS endast kör T5 blir det nog en stor rockad för allt och alla :)

T4 integreras just nu i T5, med denna lösning kan man använda terminalen med check-in, avgångar och ankomster. Vid ankomst får pax gå ut genom gamla T5. Obekvämt? Ja. Omöjligt? Nej.

Likaså finns det säkert möjlighet att T3 kan integreras via T2’s tull. Troligt? Nej!

SAS kommer enligt min bedömning ligga kvar med inrikes på T5.
 

henke12

Medlem
T4 integreras just nu i T5, med denna lösning kan man använda terminalen med check-in, avgångar och ankomster. Vid ankomst får pax gå ut genom gamla T5. Obekvämt? Ja. Omöjligt? Nej.

Likaså finns det säkert möjlighet att T3 kan integreras via T2’s tull. Troligt? Nej!

SAS kommer enligt min bedömning ligga kvar med inrikes på T5.

Vi får se vad framtiden har i sitt sköte! :)
enligt sas.se kommer iaf flygningarna till Malmö gå till/från T4 från och med 1 JAN 22
31dec.jpg
1jan.jpg
 

Fredde18

Medlem
Jag tog helt enkelt och skrev mail till Swedavia kundtjänst och frågade om Ryanair. Min förevändning, för att inta bara låta nyfiken, var att jag ville boka parkering till min Ryanair-flight i november och gärna hamna så nära som möjligt. :cool:

Svaret var kort och enkelt; Ryanair kommer trafikera terminal 5.

Som sagt, svar från en kundtjänst på en rak fråga om nuläget, så väg det som ni vill.
 

Plus

Medlem
Jag tog helt enkelt och skrev mail till Swedavia kundtjänst och frågade om Ryanair. Min förevändning, för att inta bara låta nyfiken, var att jag ville boka parkering till min Ryanair-flight i november och gärna hamna så nära som möjligt. :cool:

Svaret var kort och enkelt; Ryanair kommer trafikera terminal 5.

Som sagt, svar från en kundtjänst på en rak fråga om nuläget, så väg det som ni vill.

Utmärkt grävande! :)
Blir Uppdrag granskning nästa jobb? ;)
 

Plus

Medlem
Ja, möjligtvis eller om det är ett svar på Wizz som i dagarna gick ut med att de etablerar en ny bas i Venedig.

Även om jag inte är särskilt förtjust i Ryanair, ska det bli spännande att se hur detta utvecklar sig.
Jag tror också att det är en absolut nödvändighet att samla trafiken för Stockholmsregionen och Arlandas position i Europa. Istället för att sprida ut trafiken över tre flygplatser.
 

Moco

Medlem
Ryanair bans Covid refund passengers from boarding new flights | Ryanair | The Guardian

@Plus För min del får dessa skojare helst försvinna från hela Sverige. Bara trist att se dem på ARN framöver. Tyvärr troligen i ökande grad också då många dessvärre enbart shoppar på billigaste pris.

Beklämmande, men det är ett bolag som verkligen utnyttjar det mesta, och framförallt institutionernas oförmåga att ingripa mot denna typ av verksamhet (och dessutom får fler bolag att apa efter istället för att ta avstånd). Trots bolagets, egentligen genomgående, dåliga rykte fortsätter folk att flockas till dem på ett sätt som få andra privata verksamheter skulle överleva. Dock speglar väl det hela mänsklighetens utveckling (eller avsaknaden av den).
 
Toppen