Ryanair börjar flyga från Arlanda

Diskussion i 'Andre flyselskaber' startet af Heja, 6 Maj 2021.

1. mha321

mha321 Medlem

Det kan slå mot SAS på det sättet att om de hade fått köra utan både Ryan och Norwegian ett tag efter pandemin så hade de kunnat återhämta sig betydligt enklare där.

I slutändan tror jag som du, att Ryan i första hand tar över det som Norwegian hade. Men det blir väldigt svårt för SAS att kapa till sig mer, på det fält som låg ganska öppet när Norwegian försvann.

Deleted member 30163 synes godt om dette.
  2. mjulven

mjulven Medlem

By:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Till Norrland blir de själva från Arlanda på vissa sträckor.

Sen har Ryan inte täckt hela Norwegians tidigare nät i övriga Europa från Arlanda än. De torde behöva fler plan stationerade där för det.

3. fcx

fcx Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    De senaste åren har ju SAS och Ryan bägge två närmat sig varandra.

Autonom, jerixon og Deleted member 30163 synes godt om dette.
  4. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Trevligt med direktflyg till Bologna, men synd att tiderna är så dåliga. Att landa kl 23:45 i Bologna är inte optimalt. Inte heller att avgång på hemvägen är kl 06:50

Mr Basic synes godt om dette.
  5. apknug

apknug Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Charter branschen brukar marknadsföra sig med "rättvända flyg". Detta är ett super felvänt flyg...... Fast den som kommer från Bologna och vill gå i Carl Mikael Bellmans spår har gott om tid att skråla Guttår i rännstenen.

6. mha321

mha321 Medlem

Absolut. Men de måste ju börja någonstans och med foten inne kan de ju väldigt snabbt expandera. Visar sig svensken mottaglig för Ryan på inrikes kan det gå fort.

7. 011430121

011430121 Medlem

By:
    STOCKHOLM
    Land:
    Sverige Sverige
    SvD flygkommentator Tomas Augustsson skriver i fredagens SvD om att Ryanair öppnar bas på Arlanda och en synpunkt han skriver om är den eventuella järnvägsstationen vid Skavsta behövs den i framtiden?

Källa SvD eSvD

8. Jonasw77

Jonasw77 Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag bryr mig heller inte så mycket om "kabinservicen" för en 2 h flygning men är däremot helt emot deras personalpolitik , för att inte tala om sättet de behandlar sina piloter / flygvärdinnor.
    Att man som pilot tex kan få så mycket problem om man bara ringer in sig förkyld ligger ungefär på samma nivå som 1800-talets gruvindustri i Sverige. Ryanair är bra pinsamma och tro mig, säkerheten tummas ordentligt när de ska hålla på såhär.
    Av denna enkla anledning betalar jag gärna mer för att flyga med en utvilad, frisk besättning som inte är rädda för att få sparken för att de prioriterar säkerheten före tidtabellen.

Sullon, Jönsson, KalleSus og 10 andre synes godt om dette.
  9. kerran1980

kerran1980 Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Många av flighterna till Arlanda ska utföras av Ryanairs nya bolag som heter Malta Air.
    Enligt Ryanair själva ska de använda modellen Boeing 737MAX på Arlanda.
    Oavsett vad bolaget heter kommer jag undvika 737MAX i ett par år till iaf.

Vad gäller Skavsta hoppas jag ett växande svenskt flygvapen återtar den gamla flygflottjen igen och baserar 2-3 divisioner JAS 39 Gripen där.
    Flygflottiljen F11 Nyköping var den största militärflygplatsen i Sverige fram till 1979 med 4 divisioner stridsflyg(Draken och Lansen)

Sidst redigeret: 7 Maj 2021
    hco, STO-ARN, GOTBound og yderligere 1 synes godt om dette.
  10. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns inte så många lounger längre. SAS-loungen/loungerna går bort om man flyger Ryan så det är väl bara Pontus som finns "mer" på T5 numera om jag inte är "ouppdaterad". Aurora brukar väl anses bättre än Norrsken även om jag inte vet hur det är i "dessa tider". Någon jätteskillnad har jag dock svårt att se i utbudet av lounger.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!