Senaste nytt

Ryanair börjar flyga från Arlanda

Xilan

Medlem
Det kan också innebära att man flyger in till ARN från baser utifrån. Ryanair har väl t.ex en bas i Zadar?
Absolut! Så är det ju. Men en så pass stor expansion tyder på att de utökar basen. I pressmeddelandet finns informationen att totalt fyra flygplan ska placeras på Arlanda.
 

011430121

Medlem
Om inte tråden hette RyanAir börjar flyga från Arlanda skulle jag ha skrivit

Undrar om en utrikesavgång verkligen kan bli lönsam för samhället och flygplatsen
Örebro har mycket frakt och har ombyggnader och service av SAAB 340 så det finns säkert brandförsvar 24/7, men det som tillkommer är passpolisen de kommer så m max kommer att ha hand om ca 380 passagerare vid varje flygning, dessutom personal vid säkerhetskontrollen, tullpersonal, England är ju inte med i EG längre.
Hur många timmar går det åt för passpolisen vid varje flygning, behövs inte polisen för andra uppdrag?

Flyttar RyanAir till Örebro för att Västerås flygplats skall läggas ner?
Örebro ligger strategiskt till, har stort upptagningsområde om man räknar 10 mil från flygplatsen.

Men som sagt var, detta var bara en tanke som jag aldrig skulle skriva i denna tråd som handlar om Arlanda, jag har svårt förstår varför folk inte håller sig till ämnena i trådarna.
 

Palazzi

Medlem
Jag försöker ta tillbaka tråden till dess ämne

CHECK-IN.dk kallar detta Stockholms blodbad.
Ryanair gør klar til "det stockholmske blodbad" - CHECK-IN.dk

300 000 platser per månad i sommar bara från RyanAir Eurowings

Ja, det är en intressant tid. Frågan blir ju om de tidigare "SAS-trogna" nu väljer annat bolag, för om inte så handlar det ju egentligen bara om en överförflyttning av Skavsta-resenärer (jag gissar att 80-90% av dessa med "lätthet" kan välja Ryanair på Arlanda också).

Personligen skulle jag ha varit med orolig för Eurowings, som både expanderar sitt linjenät men också antalet flygplatser där Miles&More-status ger lounge-access.

Jag hoppas, för SAS skull, att de hittar någon USP som upplevs god nog. De är ju fortsatt den enda alliansmedlemmen och partnerskapet med Air Leap är säkert hjälpsamt. De bör nog försöka inmuta in "alla" de flygplatser, och frekvenser, där A319-21/B737 inte är kommersiellt gångbart.
Om Air Leap hade kunnat öppna sin bokningsdialog för Amapola, Jonair och AIS så hade partnerskapet med SAS varit en mer hjälpsamt (såsom på Nextjet-tiden).

För resenärer har jag svårt att se hur det i dagsläget kan vara så negativt. Eurowings erbjuder inte märkbart mindre än SAS (är min högst personliga uppfattning), och Eurowings vill säkerligen inte riskera att banta service-erbjudandet och förlora sin USP mot Ryanair.
 
Toppen