Senaste nytt

Ronneby-Visby EBD intensivkvalificering

TjudöBoy

Medlem
Får mig att tänka på när vi mer eller mindre fyllde de första 13-14 raderna på rundturen Arlanda - Prag - Arlanda den 23 oktober 2013. Legendarisk resa. Den gången hölls priserna nere trots högt bokningstryck.

Vi som flyger till Prag under GULD kampanjen | Sida 32 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
https://www.businessclass.se/forum/attachments/7-jpg.20847/
7-jpg.20847
Är snubben i NY keps någon icke BC:are som blev stöddig på resan eller o_O ser ut som att han har fått en ordentlig blomma runt ena ögat :eek::D:D
 

Sennah27

Medlem
Helt underbar tråd! Får flashbacks till min - i sammanhanget oerhört blygsamma - segment run för lite drygt 10 år sedan som gjorde att jag för första gången fick EBG.

Testade att fråga flygvärdinnan när vi landat i Östersund (eller om det var Sundsvall eller Umeå, minnet sviker) om det var ok att lämna datorväskan och pocketboken vid sätet, eftersom jag ändå skulle åka med tillbaka, och jag trodde mig spara 30 sekunder vid security om jag slapp hålla på med väskan.

Hon trodde att jag skojade. Hennes min när jag glatt hälsade "hej igen" 15-20 minuter senare vid ombordstigning... :D

Kommer ihåg att vid en flygplats (återigen, någon av de ovan nämnda troligtvis) hade de redan stängt security när jag kom springandes runt hörnet. Men det löste sig som tur var...

Underbara minnen som du väcker @Skogi - keep up the good work!!! Och tack för att du har med bilder, det dämpar rese-abstinensen!
 

Skogi

Medlem
Onsdag!

Jag trodde inte att det kunde bli galnare, jag trodde inte att det skulle gå att toppa gårdagens händelser. Oj oj oj, vad jag hade fel! :)

Upp klockan 04:30 för att hugga fakiren 05:01 i riktning Obbola. Det susar i huvudet efter gårdagens flygningar och jag märker ganska snabbt att jag är rätt så illa däven. Trots hunger och sömnbrist så anländer jag till Umeå Airport med humöret uppe. Besättningen, som vid det här lagret är väl bekanta med mitt utseende, önskade mig glatt godmorgon. :)

Umeå-Stockholm
SK027 A320
06:10 - 07:15
7/18 Segment


Strax efter take-off börjar jag känna av gårdagens konsekvenser på riktigt. Yrseln och illamåendet kommer som ett brev på posten. Ganska snabbt inser jag att denna flygningen enbart kommer att handla om överlevnad. Det är då till min stora förvåning som en av flygvärdinnorna dyker upp vid min plats med en frukostbox.

- Hej! Du flyger ju med oss så ofta, vill du ha lite frukost?
- Ja, jo tack gärna!

Resten av kabinen kollar på mig som om jag precis blivit helgonförklarad. Med ett ansiktsuttryck snarlikt följande BC-smiley ":eek:". Dem måste ju trott att man var Pandion, eller värre! Plötsligt försvinner all yrsel och kvar står jag med en ljuvlig frukostbox. Aldrig förr har jag varit så glad över en torr bulle och två skivor ost.

Jag vinkar adjö till besättningen och tackar för den fina servicen, helt omedveten om att våra vägar snart skall korsas igen!!

Stockholm-Luleå
SK1004 A320
08:15 - 09:30
8/18 Segment

Jag blippar mitt boardingkort och påbörjar således dagens andra resa som denna gången bär av mot Luleå (ping @stopover!!).

I dörren till flygplanet möts jag av, ja.. SAMMA BESÄTTNING!! Detta skulle alltså bli den femte gången som jag åkt med dem på två dagar! Ena dagen till Kiruna, andra till Umeå och nu till Luleå!! Jag vågar knappt titta dem i ögonen, men när dem får syn på mig utbrister dem "Där är han ju vår lille flygare, ska du med oss till Luleå också???", och jag som tyckte 4 gånger var pinsamt!!

Vid landning förbereder jag mig för ett riktigt maratonlopp genom ankomsthallen och säkerhetskontrollen för att inte fastna i Luleå. Jag säger "vi syns strax" till crew och sätter språng mot terminalen. Döm om min förvåning när jag kommer rätt ut på airside! Vad som skulle bli ett intensivt störtlopp blev istället en toalettpaus och rundvandring av flygplatsen.

Luleå-Stockholm
SK005 A320
10:00 - 11:20
9/18 Segment (1/2 avklarat!!)


Samma besättning på 6 flygningar i sträck, ingen kommer någonsin att tro på det här, tänker jag. Vid ombordstigning blir jag erbjuden, och detta är knappt så att jag själv tror på det nu i efterhand, en uppgradering till Plus!!!! Vid det här lagret börjar jag slentrianmässigt nypa mig själv i armen. Vad är det som händer?? Serveringsvagnen går på högvarv, purser kommer fram och sätter sig bredvid mig för en pratstund, tydligen har dem aldrig haft någon som har åkt med dem 6 gånger på raken tidigare (ganska förståeligt ändå). För några sekunder så kände jag mig som självaste Rickard Gustafsson, vilken service!

Besättningen, om ni mot all förmodan skulle läsa detta, tack för allt!
 

Attachments

  • IMG-2641.jpg
    IMG-2641.jpg
    104,8 KB · Visningar: 317
  • IMG-2644.jpg
    IMG-2644.jpg
    58 KB · Visningar: 314
  • IMG-2648.jpg
    IMG-2648.jpg
    29,7 KB · Visningar: 315
  • IMG-2662.jpg
    IMG-2662.jpg
    64 KB · Visningar: 303

Roseleaf

Medlem
Onsdag!

Jag trodde inte att det kunde bli galnare, jag trodde inte att det skulle gå att toppa gårdagens händelser. Oj oj oj, vad jag hade fel! :)

Upp klockan 04:30 för att hugga fakiren 05:01 i riktning Obbola. Det susar i huvudet efter gårdagens flygningar och jag märker ganska snabbt att jag är rätt så illa däven. Trots hunger och sömnbrist så anländer jag till Umeå Airport med humöret uppe. Besättningen, som vid det här lagret är väl bekanta med mitt utseende, önskade mig glatt godmorgon. :)

Umeå-Stockholm
SK027 A320
06:10 - 07:15
7/18 Segment


Strax efter take-off börjar jag känna av gårdagens konsekvenser på riktigt. Yrseln och illamåendet kommer som ett brev på posten. Ganska snabbt inser jag att denna flygningen enbart kommer att handla om överlevnad. Det är då till min stora förvåning som en av flygvärdinnorna dyker upp vid min plats med en frukostbox.

- Hej! Du flyger ju med oss så ofta, vill du ha lite frukost?
- Ja, jo tack gärna!

Resten av kabinen kollar på mig som om jag precis blivit helgonförklarad. Med ett ansiktsuttryck snarlikt följande BC-smiley ":eek:". Dem måste ju trott att man var Pandion, eller värre! Plötsligt försvinner all yrsel och kvar står jag med en ljuvlig frukostbox. Aldrig förr har jag varit så glad över en torr bulle och två skivor ost.

Jag vinkar adjö till besättningen och tackar för den fina servicen, helt omedveten om att våra vägar snart skall korsas igen!!

Stockholm-Luleå
SK1004 A320
08:15 - 09:30
8/18 Segment

Jag blippar mitt boardingkort och påbörjar således dagens andra resa som denna gången bär av mot Luleå (ping @stopover!!).

I dörren till flygplanet möts jag av, ja.. SAMMA BESÄTTNING!! Detta skulle alltså bli den femte gången som jag åkt med dem på två dagar! Ena dagen till Kiruna, andra till Umeå och nu till Luleå!! Jag vågar knappt titta dem i ögonen, men när dem får syn på mig utbrister dem "Där är han ju vår lille flygare, ska du med oss till Luleå också???", och jag som tyckte 4 gånger var pinsamt!!

Vid landning förbereder jag mig för ett riktigt maratonlopp genom ankomsthallen och säkerhetskontrollen för att inte fastna i Luleå. Jag säger "vi syns strax" till crew och sätter språng mot terminalen. Döm om min förvåning när jag kommer rätt ut på airside! Vad som skulle bli ett intensivt störtlopp blev istället en toalettpaus och rundvandring av flygplatsen.

Luleå-Stockholm
SK005 A320
10:00 - 11:20
9/18 Segment (1/2 avklarat!!)


Samma besättning på 6 flygningar i sträck, ingen kommer någonsin att tro på det här, tänker jag. Vid ombordstigning blir jag erbjuden, och detta är knappt så att jag själv tror på det nu i efterhand, en uppgradering till Plus!!!! Vid det här lagret börjar jag slentrianmässigt nypa mig själv i armen. Vad är det som händer?? Serveringsvagnen går på högvarv, purser kommer fram och sätter sig bredvid mig för en pratstund, tydligen har dem aldrig haft någon som har åkt med dem 6 gånger på raken tidigare (ganska förståeligt ändå). För några sekunder så kände jag mig som självaste Rickard Gustafsson, vilken service!

Besättningen, om ni mot all förmodan skulle läsa detta, tack för allt!

Oj oj oj, Obbola-bussen skojar man inte bort. Var det trevligt på Mimer?
 

henrik l

Medlem
Helt fanatiskt upplägg och berättelse, underbar läsning. Själv har jag kört Hong Kong - Manilla, tillbaka med vändande flight vid två tillfällen. Åkte business och flygvärdinnorna såg något förvånade ut när jag dök upp igen.
 
Toppen