Senaste nytt

Rome FCO har öppnat en Star Alliance Lounge

chazzie

Medlem
Är denna inom Schengen? Det bådar gott inför vårens mellanlandning i Rom på vägen hem från andra sidan bollen :)
 

cbroxe

Medlem
Håller med.
Var där nyligen och måste nog säga att det är den kanske bästa *Alliance loungen för EBG just nu.
Jag var där vid 0900-tiden och då var det typ Engelsk frukost framserverad på varma tallrikar. Liknar nästan en bättre restaurang. Med tanke på hur dyrt FCO är med mat och vin, så är detta en helt fantastisk tillgång.
 

AABack2ARN

Medlem
Om man ska vara petig är det väl Star Alliance som öppnat en lounge på FCO? Eller hur mycket styr och ställer flygplatserna i detta med lounger och fast track till exempel?
 

igelkotten

Medlem
Star Alliance lounge på LAX drivs ju egentligen inte av star alliance utan av air new Zealand. Så verkar inte vara krav att just star alliance är operatör, däremot är det nog inte flygplatsen i detta fall utan kanske ett bolag inom alliansen
 

Agö

Medlem
Vilket bolag driver loungen i Rom? Jag skulle anta Lufthansa eftersom den ligger inom Schengen-området, eller?
Inget flygbolag.

"At Fiumicino, Star Alliance has cooperated with Aviapartner and Aeroporti di Roma to refurbish an existing lounge space, creating the first dedicated alliance lounge at the airport.


“We are very pleased to begin this partnership with Star Alliance as their product and vision perfectly matches the service and quality philosophy of Aviapartner Group” explains the General Manager of Aviapartner Group Lounges and Premium Guest Services, Mr. Italo Russo Silva .”We are convinced that this partnership will be the beginning of future agreements “.

STAR ALLIANCE OPENS NEW LOUNGE AT ROME FIUMICINO AIRPORT – SAS
 

chazzie

Medlem
Jag gled förbi denna lounge i söndags, håller med tidigare inlägg om att det är en väldigt trevlig och fräsch lounge med bra mat och dryck, varm frukost (ägg, bacon, svamp, pannkakor mm) och kalla alternativ som yoghurt, frukt, bröd osv. Relativt bra utbud i baren och snabbt/stabilt Wi-Fi. Tveka inte att sticka in huvudet om ni passerar FCO!
 
Toppen