Senaste nytt

Roadtrip resa avgång Sthlm - New York hemresa Texas - Sthlm (4 personer)

Nightfly

Medlem
Är den här resan fortfarande aktuell med tanke på omständigheterna?

Jag har också gjort ett antal roadtrips i USA/Kanada och måste stämma in i kören: Planera inte för långa avstånd - då blir hela resan bara bilkörning.

Utöver alla tips ni redan har fått så skulle jag vilja påpeka att hyrbilspriser kan variera något enormt i USA - både beroende på val av firma och var man hämtar upp bilen. Min erfarenhet är att det är dyrt att hyra i New York. När jag skulle köra ut på landsbygden i Pennsylvania valde jag att ta tåget från NYC till Philadelphia och hämta ut bilen på tågstationen (i Philadelphia) vilket var mycket billigare. Sedan lämnade jag tillbaka den på JFK i New York efter någon vecka.

Det går alltså att spara många tusenlappar på att jämföra olika hyrbilsfirmor och upphämtningsplatser. Sedan kan priserna dessutom variera lite över tid. Jag brukar lägga in en bokning om jag hittar ett bra pris, men ändå fortsätta att kolla priserna någon gång i veckan och boka om när jag hittar något bättre.
 

Patrik

Medlem
Skippa hellre Everglades-turen med träskbåtar och kör istället själva ”Alligator Alley” genom delar av Everglades.

Jag skulle faktiskt rekommendera everglades tur med träskbåt MEN åk direkt när de öppnar, så man slipper leka sillinpackad-turist i träskbåt, när det är få människor med då är det riktigt trevligt att åka runt i träsket och träskbåt måste man ju ha åkt i alla fall en gång i livet...
 

Nightfly

Medlem
Jag skulle faktiskt rekommendera everglades tur med träskbåt MEN åk direkt när de öppnar, så man slipper leka sillinpackad-turist i träskbåt, när det är få människor med då är det riktigt trevligt att åka runt i träsket och träskbåt måste man ju ha åkt i alla fall en gång i livet...

Det ena behöver ju inte utesluta det andra. Vi såg betydligt fler alligator från bilen än från båten, men airboat-turen var något av det roligaste på hela resan. Jag blev faktiskt imponerad av hur bra de hanterade folkmassorna. Vi åkte med Wooten's i mellandagarna - alltså värsta högsäsongen. Parkeringen var proppfull, men vi behövde ändå bara vänta i en kvart eller så på en ledig båt.
 
Toppen