Senaste nytt

Risk att Eurobonus-poäng blir värdelösa

Canadien

Medlem
Marginellt?
Exempelvis Europa - Bali i business class
2018: 140k
2021: 210k (50% ökning)

Vi har visst olika definioner av "marginellt".
Exempelvis valde du den zon som ökat mest :) t ex US/Mexico har bara gått från 110 till 130 - 18%. Sedan har ju SAS varit snälla och inte höjt sina egna SAS-awards, men de är ju rätt svåra att få tag i till de längre sträckorna.
 
Då vi är 6 i fam är det hopplöst att få ihop poängresor som är vettiga så jag kör 100% uppgradering istället då det begav sig.
Får se hur det blir framöver.
 

Robert flysas

Moderator
Business till LAX - oavsett årstid - har oftast varit riktigt svårt - för egen del har jag aldrig lyckats. Blivit via Star Alliance partner’s eller Chicago med connection.
 

raphaelmak

Medlem
Hur ser ni på möjligheterna till bonusresor de kommande åren?

jag har samlat en ansenlig summa poäng och är uppriktigt orolig att de helt enkelt kommer bli värdelösa.

SAS-konkurs eller totalt flygstopp eller slut för business / first eller liknande.

Är sådana ’domedagsprofetior’ gallimatias eller finns risken?
Det är ju mer än en gång då det finns rykte om att SAS är nära till konkurs, inte minst i 2012 och 2015 (https://www.google.com/search?q=sas+nära+konkurs) men de är här ändå. Då SAS är flag carrier till de skandinaviska länderna samt har starka unioner i samtliga tre länder så kommer en SAS-undergång bli en rejäl politisk katastrof.
 

A87

Medlem
Någon som har tips på hedge på eurobonus-poäng? Jag funderar på om man kan flytta över allt till Coop eller liknande vid kampanj och således få x antal % fler poäng. Och behålla dom där tills SAS reder ut allt med pilotfacket, ev. Omvandling av lån till aktier etc. Att därefter flytta över poäng från coop till SAS igen.. någon som räknat på det?
 
Toppen