Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Fidde

Medlem
Återkom gärna med mer info om Airport lounges när det kommer, vad var det som var avgörande för dig att uppgradera?
Tror inte du behöver hålla andan för att se något om det på ett tag. Verkar vara som Amex och Apple Pay, "Vi jobbar på det men vi har ingen aning om/när det händer", har varit "prioriterat" att implementera för Revolut sedan sep 2017, Premium: Airport Lounges - Revolut Community

Troligast är väl att det är med MasterCards samarbete med LoungeKey:
Airport Lounge | Worldwide Lounge Access | Mastercard Airport Experiences

Testade med mitt premium och "metal"-kort men båda numren gav bara felet "Please enter a valid payment card number."
 

lucasd

Medlem
Concierge-tjänsten tillhandahålls av The Sincura Group. Skickade in ett ärende om finare lunch restauranger idag 24 augusti. Ska även se om det blir aktuellt med en bokning efteråt. Kom en bekräftelse efter ca 10 minuter till mailen.

Det står att det kan ta upp till två vardagar för att få svar, men att de strävar efter att svara inom 24h.
 

lucasd

Medlem
I fredags kom kortet:
5254146ca5a7a633ff451134711cf7ec.jpg


Har inte kunnat lägga upp bilden förrän nu. Kortet är välgjort och det känns som att det går lite i en blå-grön ton.

Har inte fått svar via concierge-tjänsten än. Så det verkar inte vara något för snabbare ärenden.
 

chrisljo

Medlem
I fredags kom kortet:
5254146ca5a7a633ff451134711cf7ec.jpg


Har inte kunnat lägga upp bilden förrän nu. Kortet är välgjort och det känns som att det går lite i en blå-grön ton.

Har inte fått svar via concierge-tjänsten än. Så det verkar inte vara något för snabbare ärenden.

Gratulerer! Jeg var en av de uheldige som må vente noen uker :(, var vel et par minutt sen.
 

Fidde

Medlem
Fick mitt metallkort idag, trodde inte det skulle kännas så stor skillnad i vikten som det gjorde.

Testade för övrigt att ta ut pengar i Polen och upplevde något jag var medveten om innan då jag läst på lite men tänkte inte på det när jag stod vid bankomaten.

Hade växlat 500sek vilket gav mig ca 204pln och tänkte ta ut 200pln. När jag angett vad jag ville ta ut och klickat nej på bankomatens förslag på växling till ”min valuta (£ eller €, kommer inte ihåg)” kom det tydligt upp att det var en avgift på 13pln för uttaget (bolaget bakom bankomatens avgift, inte Revolut). Ville inte hålla på att springa runt och kanske hitta en bankomat som inte tog någon avgift så godkände det och fick ut mina pengar.

Kollade sen i appen och mitt PLN-saldo hade inte ändrats, däremot hade mitt SEK-konto ett uttag på 213PLN, tur att det inte var helg än och påslag på valutaväxling. Det Revolut gör om man inte har tillräckligt med pengar i valutan man ska betala i är att omvandla den fulla summan från ”huvudkontot” istället för att först använda det man redan växlat. Hade föredragit att det var tvärtom.

Inga större problem för mig, kronan går ju svagt så får en bättre kurs när jag växlar tillbaka och använde kortet för att betala ändå. Det stora problemet var att alla ställen jag betalade tog kort (även någon enstaka Amex) så blev kvar med 180 av 200 PLN i kontanter :p
 

lucasd

Medlem
Verkar som att det inte går så bra med concierge-tjänsten nu i början. Ej fått svar på min tidigare, så skickade in en ny idag om samma sak.

Detta stod i mailet som bekräftade ärendet:
”Messages from your concierge: Your requests has been received and logged and we are now working on it. We will update you shortly with our progress.
Please note that due to exceedingly high volumes of requests following the launch of the service, your reply may be up to 2 business days depending on the request, though we do endevour to answer all enquiries within 24 hours.
By mid-September all requests will be actioned and resolved within a few hours, but please bear with us at the moment. Thank you for your patience.”
 

SimonXYZ

Medlem
En annan sak: Jag fick erbjudande om gratis leverans av fysiskt kort igår. Jag valde inget fysiskt kort när jag registrerade mig, då leveransen inte var gratis. Ett tips till snåljåpar som jag!
 
Toppen