Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

hco

Medlem
Bra att höra @Tamas. Skönt att dom på något sätt ändå godtog att det inte finns mycket till dokumentation för en Curve GBIT flytt/refund.
 

ekf

Medlem
Men ska vara försiktigt med kreativt användning av Revolut :)
Verkligen. Tyvärr tappr jag allt mer förtroendet för Revolut allteftersom tiden går. Inte för att jag litar jättemycker mer på Curve heller, men om de får för sig något så håller de i alla fall inte mina pengar som gisslan… En lagom mellanväg som gör att jag nog kommer att använda enbart Curve framöver, när jag tömt mitt Revolutsaldo.
 

Tamas

Medlem
Verkligen. Tyvärr tappr jag allt mer förtroendet för Revolut allteftersom tiden går. Inte för att jag litar jättemycker mer på Curve heller, men om de får för sig något så håller de i alla fall inte mina pengar som gisslan… En lagom mellanväg som gör att jag nog kommer att använda enbart Curve framöver, när jag tömt mitt Revolutsaldo.
Jag håller med, mina pengar var aldrig gisslan men hotet fanns såklart. Tyvärr hittar jag inte vettig alternativ någon annanstans att ha valutakonto utan avgifter. Tips mottages gärna :)
 
Jag använder både Revolut och Curve, och har märkt att Curve kortet fungerar relativt dåligt i bankomater, speciellt i Frankrike. Revolut har fungerat bra överallt, men jag håller med om att deras villkor blir sämre och sämre. Först omöjliggör de betalning av räkningar, och i Augusti inför de avgifter på valutaöverfringar...
 

nixa

Medlem
Sista inlägget i denna tråden antagligen då jag valde att självmant avsluta mitt konto idag. Varit med nästan sen början men har endast blivit försämringar med tiden. Hade ändå tänkt fortsätta använda det då vissa funktioner inte finns på annat ställe, men idag blev det för mycket. Fick återigen en förfrågan från kundtjänst där de ville ha "proof of income". Alltså samma papper de fick i februari i år. Varje gång jag varit i kontakt med dem har det varit ett nytt namn på kundtjänst, och det är helt uppenbart de inte ens läser föregående meddelanden. Uruselt!
 

Bankiren

Medlem
Både jag och frugan använder Revolut för att överföra lönerna från Danmark, och hittills har vi aldrig fått några transaktionsfrågor.
 

Tamas

Medlem
Både jag och frugan använder Revolut för att överföra lönerna från Danmark, och hittills har vi aldrig fått några transaktionsfrågor.
Det är kanske förväntat. Ni får i pengar sen spenderar dem. Inget konstigt.
Men flera av oss använder tjänster på olika sätt, kanske inte exakt som Revolut har tänkt sig, då kommer de inte vara rika på oss eller/och ringer våra användning vissa larmklockor i deras algoritmer. Inget olagligt men utanför det vanliga, som Revolut kanske inte riktigt vill ha. Och med en sånt flummigt avtal som man skriver under ger de rätt att "trakassera" en.

Det tycker bara är tråkigt att de håller på med krångliga kontroller istället för att rakt ut säga att nåt är inte tillåtet. Men det hade sett konstigt ut i finstilta att skriva "om vi inte tjänar pengar på dig får vi spärra ditt konto" :)
 

Albeldo

Medlem
Har en revolut-nybörjarfråga. Om man sätter in pengar på Revolut via MC Premium - räknas det då som ett köp eller ett uttag?

Sorry för frågan då jag gissar att frågan varit uppe flertalet gånger men scrollade tillbaka ett par sidor här och kollade även Revoluts FAQ men hittade inget svar.
 

Bankiren

Medlem
Svaret är alltid samma. Nej det blir inte ett kontantuttag men hur mycket pengar du kan sätta in har samma gränser som ett kontantuttag. Så har det varit sedan "dag 1", den dag detta ändras lär du se en stor tråd om det här på forumet. Fram till dess så pratar vi inte om detta i onödan.

Har en revolut-nybörjarfråga. Om man sätter in pengar på Revolut via MC Premium - räknas det då som ett köp eller ett uttag?

Sorry för frågan då jag gissar att frågan varit uppe flertalet gånger men scrollade tillbaka ett par sidor här och kollade även Revoluts FAQ men hittade inget svar.
 
Toppen