Revolut har lanserats i Norden

Diskussion i 'Kreditkort' startet af imartin, 7 Februar 2018.

1. Tonton

Tonton Medlem

Jag antar att KDK är svenska benämningen för KYC? Eller är det någonting annat? :)

2. Bankiren

Bankiren Medlem

By:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Yes, det är samma. :)

Tonton synes godt om dette.
  3. Berglund

Berglund Medlem

By:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Känn Din Kund
    Know Your Customer

Jag trodde att du var bekant med engelska efter din tid i London???

Bankiren og Sir Lemon synes godt om dette.
  4. igelkotten

igelkotten Medlem

By:
    London
    Tack, bra att veta. Jag har nog till skillnad fran Bankiren inte talamod att vanta pa pengar i over 10 arbetsdagar. Later valdigt kundfientligt, och innebar nog att jag fortsatter betala Transferwise-avgifterna.

Av ren nyfikenhet, vad ar den svenska (pahittade ;) ) forkortningen for AML?

5. Tonton

Tonton Medlem

Det är just engelskan jag har koll på. KDK är en akronym jag aldrig hört talas om tidigare :D

hco, Bankiren og Sir Lemon synes godt om dette.
  6. Bankiren

Bankiren Medlem

By:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Vill bara förtydliga en sak - jag har aldrig behövt vänta på pengarna. När jag gör en överföring från Revolut på morgonen, så är pengarna framme hos min svenska bank samma dag. Ett mycket smidigt sätt för mig att överföra från DK till SE. :)

Tror faktiskt inte att vi har någon etablerad sådan. Det är nog bara AML som gäller, eller "penningtvätt" på svenska. :D

Dbodenfo og igelkotten synes godt om dette.
  7. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fram tills dess att du flaggas av deras AML-algoritmer och tvingas vänta på kontoupplåsning under en obestämd tid utan progress-rapporter o.dyl.

8. JAONHA

JAONHA Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ännu en ny funktion, men bara överföringar i Euro. I Sverige är SEB och SHB anslutna. Någon som hunnit prova?
    Screenshot_20200807-202937.jpg

Bankiren synes godt om dette.
  9. Bankiren

Bankiren Medlem

By:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Tror att listan är baserad på var bankerna har sitt huvudsäte. Nordea är listat som en finsk bank nämligen.

10. ramo

ramo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej, någon som vet hur man kommer i kontakt med Revolut? Har försökt via chat funktionen men inget svar på snart 3dar. Long story short, brukar endast använda kortet på resa och då kan det bli hög spend, har inte rest på ett tag nu och häromdan ser jag plötsligt att kortet är spärrat av någon anledning. Kommer inte åt mina pengar på kortet och inget svar på chatten. Väldigt oseriöst, kommer nog tänka mig för innan jag lägger in mer pengar på kortet. Tacksam ifall någon hade något nummer el liknande.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!