Revolut har lanserats i Norden

Diskussion i 'Kreditkort' startet af imartin, 7 Februar 2018.

  1. Mattias Holmén

    Mattias Holmén Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det är skillnad på att sätta in pengar på Revolut via banköverföring eller fylla på med kreditkort. Via kreditkort får Revolut en kostnad men ej via banköverföring.
     
  2. jerixon

    jerixon Medlem

    By:
    Linköping
    Land:
    Sverige Sverige
    Absolut, men kortet och kontot i sig är nog inte ämnat för att undvika överföringskostnader mellan länder och egna konton. Bara vad jag förstått av den kommunikation jag fått visad för mig.
    Kan naturligtvis skilja sig mellan olika konton och verisioner också.
    Överlag mkt nöjd med Revolut

     
    Mattias Holmén synes godt om dette.
  3. igelkotten

    igelkotten Medlem

    By:
    London
    Intressant. Enligt deras hemsida är ju en av huvudfunktionerna de säljer just valutaväxling, utan några gränser eller avgifter. Hittade på deras hjälpsida att de har en begränsning på 30 växlingar inom en 24 timmarsperiod, men inget annat.

    Eftersom jag inte använder Revolut till något annan så kommer jag göra just en överföring per månad tills jag stöter på patrull, jag har inte så mycket att förlora. Rapporterar ifall jag möter motstånd.
     
    Bankiren synes godt om dette.
  4. igelkotten

    igelkotten Medlem

    By:
    London
    Enligt denna sida så säljer Revolut in att man kan göra överföringar till utländska bankkonton (dvs icke Revolut-konton): Send Money Abroad with the Real exchange rate | Revolut
     
  5. jerixon

    jerixon Medlem

    By:
    Linköping
    Land:
    Sverige Sverige
    Tror problemet just varit om man är ägare till båda konton själv.
    Men som sagt ej hänt mig då jag ej gör de överföringar.

     
    igelkotten synes godt om dette.
  6. jerixon

    jerixon Medlem

    By:
    Linköping
    Land:
    Sverige Sverige
    Jo men är det inte lite tveksamt om de menar från Person X konto i England till Person X Konto i Sverige tex.
    Något som brukar innebära diverse checkar och eventuella kostnader/beskattning ibland osv.
    Nu gör ni ju hur ni vill absolut, jag bara meddelar vad jag själv hört =)

     
    igelkotten og Mattias Holmén synes godt om dette.
  7. Bankiren

    Bankiren Medlem

    By:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Har lite svårt att se några skatterelaterade bekymmer i och med fri rörlighet av kapital. Revolut är väl redan igång med att flytta verksamheten för EU-kunder från Storbritannien till något annat EU-land.

    Jag tycker upplägget funkar bra för mig, och jag ser inga problem så länge jag kan styrka ursprunget av pengarna väldigt enkelt. Ser inga bekymmer med deras villkor heller, men det kan ju givetvis vara att de ser något problematiskt med upplägget.
     
    jerixon, igelkotten, apknug og 2 andre synes godt om dette.
  8. bstark

    bstark Medlem

    By:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
  9. Tonton

    Tonton Medlem


    Det där är ingenting nytt.

    Jag tycker i grund och botten att det är bra att de är strikta på KYC och konstiga användarmönster. Det jag däremot tycker är under all kritik är just kundtjänsten, när kontot är låst. Det kan vara väldigt sega att svara.

    I 9/10 fall jag personligen känner till, med kompisar och andra bekanta, så har det alltid löst sig utan några problem efter en stunds väntan (läst cirka 10 arbetsdagar). Fastän det har löst sig så är under all kritik. Det bör kunna fixa sig på 1-2 arbetsdagar.

    I ett specifikt fall så blev min kompis, med konto i UK, nedstängd för gott. Han hade dock enbart snurrat pengar via spelbolag i UK. M.a.o - laddat upp pengar på spelbolaget och därefter tagit ut det via Revolut. Jag köper det till 100% att Revolut inte gillar det.

    Rent generellt så hade jag velat se en liten mer hårdare review när man startar kontot - för att slippa liknande reviews senare. Däremot förstår jag att det är en svår nöt att knäcka då nuvarande marknadssituationen inte är enkelt att hantera. Man förlorar allt för mycket kunder ifall det ska krävas sådant i början. Därav att de snarare bara gör dessa reviews när deras system flaggar något som sticker ut.
     
    jerixon og Berglund synes godt om dette.
  10. Bankiren

    Bankiren Medlem

    By:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    De där exemplen verkar främst handla om KDK-relaterade kontroller. Till slut lär väl de släppa på pengarna, antar jag. Jag kan dock tänka mig att det kan ta tid, de lär ha en del transaktioner att granska.

    Har dock inga problem med att vänta på pengarna om det skulle bli en långdragen kontroll. Och jag har svårt att se att de inte skulle släppa på pengarna till slut. :D
     

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!
×