Senaste nytt

Restaurangtips i Kuala Lumpur

maba

Medlem
Skulle behöva tips på någon mysig och prisvärd restaurang i KL för firande av högtidsdag.
 

sweflyer

Medlem
Jag tycker att det är väldigt trevligt att äta på någon av uteserveringarna längs huvudgatorna i Bukit Bintang. Det är väldigt prisvärt för den kvaliteten som man får. Också väldigt trevligt att se på folkvimlet.
Om budgeten är lite högre och det är er klassisk sydostasiatisk lyx som eftersöks hade jag gått till The Majestic Hotel i Sentral istället. Lite som ett fint hotell i Singapore men mycket bättre pris.
 

JacobGBG

Medlem
KL har en mycket god street hawker tradition för lite mer informell bespisning. För det lite mer formella finns däremot många goda alternativ. Så gott som alla restauranger i KL av högre rang ligger i de stora hotellen. Så på Ritz-carlton, St Regis, Mandarin Oriental finns alternativ du inte kan gå fel på. Min favorit i högre mellanregister är Shook! som ligger i JW Marriott i Bukit Bintang. Restaurangen har ett jättelikt kök med olika sektioner och inriktningar med roterande gästkockar. Har ätit min bästa bit Wagyu här!
 
Marini's on 57 är en av de bästa restaurangerna i hela KL. Ligger i det tredje tornet, mellan Petronas och Mandarin Oriental. Har både bar och restaurang. Menyn är i den högre prisklassen men väl värt ett besök.
 

richard87

Medlem
Var inne och kollade menyn och det ser ju kanon ut. Ser ut som ett bra alternativ. Tack så mycket!

Jag var i Lumpur över julen förra året och kan verkligen rekommendera The Steakhouse i Bukit Bintang för en köttbit. Det sitter också ihop med en väldigt trevlig whiskybar. Ligger mitt i rushen i Bukit vilket är hit eller miss beroende på ens personliga smak. Jag gillar det då jag har lite svårt för den något sterila miljö som gärna uppstår i de amerikanska kedjornas hotellrestauranger.

Best Steak House In KL(Kuala Lumpur) Malaysia - The Steak House KL
 

AABack2ARN

Medlem
Har inte besökt Marble8 men väl The Steak House som refereras till ovan. Mycket bra och prisvärt. Men som sagt mitt i röran i Bukit Bintang. Bredvid ligger Opium KL där man kan dricka konstiga drinkar.

Har även provat "Beast" som ligger inne i The Intermark Hotel (Jalan Tun Razak). Även detta ställe var mycket bra (men kanske lite mindre prisvärt i jämförelse med The Steak House KL).
 
Om ni är ute efter prisvärd italiensk mat kan kan jag rekommendera Quivo som ligger inne i gallerian Pavilion. Vi hamnade där av en slump och blev väldigt positivt överraskade över kvalitén på maten. Uppfattas lätt som ett fast food ställe med tanke på att det ligger inne i en galleria, men nivån på maten är ändå mycket hög vill jag påstå (besöktes i mitten av november i år).
 

geog

Ny medlem
Tamarind Springs

Läge: Omgiven av djungel, golfbana och välbärgade bostadskvarter cirka 30 minuters bilresa från City Center.
Stämning: Romantiskt intim med tända ljus och kulörta lyktor i byggnader som ska likna en indokinesisk by.
Folk: Par, sällskap och affärsgäster.
Mat&Dryck: Internationell meny med malaysiska inslag samt en thailändsk och italiensk meny.
Bäst: Den vackra miljön och menyutbudet.
Sämst: Myggvarning.
Pris: Huvudrätter från 70 kronor.
 
Toppen