Senaste nytt

Resor till England för att se fotboll

Jönsson

Medlem
Tänkte åka och kolla Liverpool. Vilket är bäst. Flyg till Manchester eller London och tåg därifrån?
Skulle säga att det beror lite på var i London du åtgår från. Det tar strax över två timmar med tåget från Euston så den totala restiden med flyget, punkt till punkt, kan bli något längre. Annars är det hugget som stucket. Ett tips är att du med en ekonomibiljett på tåget kan fördelaktigt uppgradera till första klass under helgdagar. Trevligare kupé, bättre utrymme samt mat och dryck.
 
Skulle säga att det beror lite på var i London du åtgår från. Det tar strax över två timmar med tåget från Euston så den totala restiden med flyget, punkt till punkt, kan bli något längre. Annars är det hugget som stucket. Ett tips är att du med en ekonomibiljett på tåget kan fördelaktigt uppgradera till första klass under helgdagar. Trevligare kupé, bättre utrymme samt mat och dryck.
Tack!
Får se vad vi gör. Tänkte åka med 12-åringen och kolla lite fotboll. Blir nog bara det och inget annat.
 

Ricci

Medlem
Bumbar tråden lite, nu när det kommer bli lite lättare att resa till England på måndag 4/10.
Tänkte kolla på en CL-match på Stamford Bridge den 20 oktober, biljetten är redan fixad.
Hur tar man sig lättast från LHR till Stamford Bridge?
 

Fredrik

Medlem
Bumbar tråden lite, nu när det kommer bli lite lättare att resa till England på måndag 4/10.
Tänkte kolla på en CL-match på Stamford Bridge den 20 oktober, biljetten är redan fixad.
Hur tar man sig lättast från LHR till Stamford Bridge?

Heathrow Express eller TfL Rail till Paddington och sen District Line till Fulham Broadway.
 

taxvalp

Medlem
Bumbar tråden lite, nu när det kommer bli lite lättare att resa till England på måndag 4/10.
Tänkte kolla på en CL-match på Stamford Bridge den 20 oktober, biljetten är redan fixad.
Hur tar man sig lättast från LHR till Stamford Bridge?

Ta tunnelbanan från LHR och promenera från Earl's court. Bara att blippa kortet i spärren vid in- och utgång.

EDIT: Går självklart att byta vid Earl's court och åka till Fulham Broadway om man vill precis som @Fredrik skriver. Beror på trängsel och väderlek om ni frågar mig. Jag skulle dock ha åkt tuben hela vägen och ej Heathrow Express.
 

Carl

Medlem
Flyger du in och åker direkt från LHR till arenan? Trist om flyget är försenat av någon anledning. Jag brukar ta en tidig flight så jag har minsta 7-8 timmar innan avspark just in case. Då hinner man checka in på hotellet och ta ett varv på stan innan.
Blue is the colour
 

igelkotten

Medlem
Tuben är bra alternativ, och billig. Annars hade jag tagit en Uber, men vet inte hur trafiken ser ut däromkring på matchdag så kanske lite risky.
 

Ricci

Medlem
Flyger du in och åker direkt från LHR till arenan? Trist om flyget är försenat av någon anledning. Jag brukar ta en tidig flight så jag har minsta 7-8 timmar innan avspark just in case. Då hinner man checka in på hotellet och ta ett varv på stan innan.
Blue is the colour
Jag funderar på att resa in och bo vid LHR samma dag, alt dagen innan.
Mitt andra alternativ som jag tittar på är att kanske bo på Holiday Inn Kensington (High str) och ta en någon extra dag i London.
Vet inte om det är möjligt att faktisk gå därifrån till Stamford(?).
Ljusblå är min färg:)
 
Toppen