Senaste nytt

Resor till England för att se fotboll

igelkotten

Medlem
Lånar tråden lite. Ska med ungarna till London i helgen för fotboll, 12 och 14. Är det billigare för ungarna att åka tunnelbana eller betalar de samma pris som en vuxen? Om jag kan läsa mig till rätt, så verkar det krävas något Oyster med foto-id för att det ska bli billigare. Verkar lite overkill, så kanske enklare för ungarna att använda sina bankkort med contactless payment alternativt ta taxi?

Du kan aka billigt med nagot av de manga uber-utmanarna har i London. Valdigt bra priser just nu. Reste med 80% rabatt hela forra veckan, tog en 40 minuters taxiresa for ca £3.
 

Jönsson

Medlem
Problemet med ”taxi” är att det kan ta enorm tid beroende på var du vill åka och vid vilken tidpunkt. Oftast är tunnelbanan mest tidseffektivt om det finns stationer inom räckhåll.
 

Jönsson

Medlem
Citymapper besvarar den fragan perfekt 10 av 10 ganger. Sen skulle jag personligen aldrig aka tunnelbana runt fotbollsmatcherna i London, aven om det ar snabbare an taxin.
Ännu mindre ta taxi till och från en fotbollsarena i samband med match. Vägarna kan bli helt oframkomliga. Skulle säga att det är stökigare på svenska tåg under en stor match i Stockholm än vad det är i London. Trängseln på tunnelbanan kan fock vara enorm kring vissa arenor.
 

GOTBound

Medlem
Citymapper besvarar den fragan perfekt 10 av 10 ganger. Sen skulle jag personligen aldrig aka tunnelbana runt fotbollsmatcherna i London, aven om det ar snabbare an taxin.

OT: Lördag, West Ham away när de spelade på sin riktiga hemmaplan, då fick man vifta med några £ under näsan på taxichaufförerna för att de skulle köra till närområdet, många "I don't go there on match days"... jag var alltid skeptisk över att åka kollektivt fram och tillbaka dit. COYS.

EK
 

trekker

Medlem
Citymapper besvarar den fragan perfekt 10 av 10 ganger. Sen skulle jag personligen aldrig aka tunnelbana runt fotbollsmatcherna i London, aven om det ar snabbare an taxin.
Mycket konstigt resonemang, nu åker ju jag iof bara till den vettiga arenan i London så har dålig koll på övriga arenor. Men både overground och underground brukar funka bra, visst det är mycket folk efter matchen men köer kan man enkelt vänta ut med att ta en öl eller två på antingen arenan eller någon pub i närheten. COYS!
 

Tonton

Medlem
Mycket konstigt resonemang, nu åker ju jag iof bara till den vettiga arenan i London så har dålig koll på övriga arenor. Men både overground och underground brukar funka bra, visst det är mycket folk efter matchen men köer kan man enkelt vänta ut med att ta en öl eller två på antingen arenan eller någon pub i närheten.

Jag kan bara tala för södra London - men alltid alltid alltid Overground till arenan - alternativt promenad från centrala croydon. Värdelöst med att försöka ta taxin runt Selhurst Park.
 

Tonton

Medlem
OT: Lördag, West Ham away när de spelade på sin riktiga hemmaplan, då fick man vifta med några £ under näsan på taxichaufförerna för att de skulle köra till närområdet, många "I don't go there on match days"... jag var alltid skeptisk över att åka kollektivt fram och tillbaka dit. COYS.

EK

Härliga gamla Boleyn ground!

OT: men där jag jag spenderat mycket tid...När jag bodde i London så var jag mentor åt en kille i West Hams ungdomsakademi och vi gick på en del matcher tillsammans. Den arenan är ju verkligen super med att ta tuben. bara 4 min promenad från närmsta station ju - och District Line sväljer rejält med folk :)
 

GOTBound

Medlem
Mycket konstigt resonemang, nu åker ju jag iof bara till den vettiga arenan i London så har dålig koll på övriga arenor. Men både overground och underground brukar funka bra, visst det är mycket folk efter matchen men köer kan man enkelt vänta ut med att ta en öl eller två på antingen arenan eller någon pub i närheten. COYS!

Wembley funkade bra under byggnationen av den vettiga arenan, speciellt om man bodde på Wembley Hilton, men nu är jag rejält OT och har lämnat Underground sorry.

EDIT: Synd bara att både J.J Moons och The Torch låg åt fel håll.

EK
 
Toppen