Senaste nytt

Resa till Maldiverna

Har du funderat på Karibien? Finns gott om öar att ta sig till via Barbados, som inte heller är illa om man kommer bort från dom värsta charter platserna. BA flyger direkt till St Lucia bl.a.

Jag skulle säga att Barbados är en av de vänligare, om inte den vänligaste karibiendestinationen. Det skadar inte heller att man kan besöka landets Concordemuseum: Barbados Concorde Experience
 

rvarttinen

Medlem
En liten heads up på tråden om våra, mest mina, planer om resa till Malé:
Kollade med en renomerad resebyrå - fick bra tips på resorter i och med att de flesta av deras anställda har bott på olika - så, har en bokning (två stolar) med Qatar via Doha on hold.

Någon som har erfarenhet av Qatar? Austrian verkar också vara ett bra alternativ. Måsta säga, skriva, att jag är överväldigan av respnsen på min lilla fråga - återigen; stort tack till alla tips och förslag!
 

rvarttinen

Medlem
Ok - en liten heads up igen (efter några år! :) ) - det blev Turkish på första resan till Malé, Maldiverna. Resebyrån vi hade kontakt med bokade om oss till TK efter att de hade ett betydligt bättre pris än Qatar. Ojämn service ombord men bra, imponerande (!), lounge i IST.

Nästa resa blev en kombination av Air France och Etihad. Ett code share samarbete som fungerade utmärkt. Kan väl säga att kombinationen AF/EY är flera snäpp bättre än TK! Loungerna i CDG och AUH (Abu Dhabi) är mindre men ack så mycket bättre.

Vår tredje resa till Maldiverna är nu inbokad. Denna gång kommer vi prova Emirates, EK. I början av 2016 bär det av först till Dubai några nätter, efter det två veckor på samma resort i Maldiverna. Den här gången är även marktransporten ordnad och ingår i billjettpriset.
 
Last edited:

Matsson

Medlem
Kommer att om en månad genomföra min första flygning i Eco sedan 2009. Jag noterar att EK från ARN till MLE inkl en natt sömn på på transithotel i Concourse B Dubai kostar 7-8 tusen per pers. Familjen har övertygat mig om onödan att spendera 100k (5pers) på ett dagflyg i biz Jag ser med fasa fram emot arlanda utan lounge samt 6 timmar med medhavd kudde. Tur att Conrad Rangali väntar vid ankomst
 

rlager

Medlem
Har åkt med Qatar i Economy till Maldiverna. Riktigt bra för att vara economy. Annars är Turkish via Istanbul ett bra alternativ.
 

EBGGOT

Medlem
Kommer att om en månad genomföra min första flygning i Eco sedan 2009. Jag noterar att EK från ARN till MLE inkl en natt sömn på på transithotel i Concourse B Dubai kostar 7-8 tusen per pers. Familjen har övertygat mig om onödan att spendera 100k (5pers) på ett dagflyg i biz Jag ser med fasa fram emot arlanda utan lounge samt 6 timmar med medhavd kudde. Tur att Conrad Rangali väntar vid ankomst


Kan du inte vara snäll och posta lite bilder från Conrad?!
 

Matsson

Medlem
[GALLERY=][/
image.jpg
image.jpg
image.jpg
][GALLERY=][/GALLERI
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    125,9 KB · Visningar: 249

Matsson

Medlem
Conrad kan vi gärna rekommendera. Bra värde för hiltonpoängen. Uppgradera gärna till Deluxe beach villa för 2-300 USD. Vi brukar köra 8-10 dagar dykning kring Baa Atoll på enkelt guesthouse följt av en vecka på Conrad för kontrasternas skull. Försöker komma oss dit 2-3 ggr per år
 
Toppen