Senaste nytt

Resa med TAP - trevlig upplevelse

Protein48

Medlem
Resefingrarna kunde i våras inte hålla sig borta från att boka en tidig höstresa med fokus på sol och pool (främst för min dotters skull), skrapa ihop så mycket statuspoäng till Eurobonus som möjligt samt beta av några Hiltonnätter för att behålla Diamond.

Det hela slutade med resa till Algarve 22-27/9, TAP Business med 22 timmars layover i Lissabon. Valet av hotell föll på Double Tree Lissabon följt av Conrad Algarve som vid tillfället hade en bra deal via Amex "Fine Hotels and Resorts" med "fjärde natten gratis". I Amex program ingår dessutom lite andra förmåner så som $100 credit samt uppgradering. I och med Diamond status hoppades jag på eventuell dubbel uppgradering.

Med avskräckande berättelser (även nyhetsflöden i kvällsblaskor) där personer missat flyget trots att de infunnit sig på Arlanda två timmar innan avgångstid gjorde att vi anlände till Arlanda nästan tre timmar i förväg. Detta visade sig ju vara överdrivet, kanske för att flyget TP785 inte avgick förrän kl. 13:00, då det var mycket lugnt vid incheckningen. Vi fick vänta 15 minuter vid incheckningsdisken innan någon personal behagade att dyka upp. Folk hade dock ändå hunnit samla sig i den "vanliga" fållan medan det endast var ett par resenärer framför oss i Businesskön. När jag tittade mig omkring noterade jag att alla stod och viftade med likadana utskrivna papper. Jag började bli lite smått nervös och började så sakteliga fundera på vad det är jag har missat. Sedan slog det mig att det är enbart jag bland alla dessa människor som är "van" resenär och kör alla dokument på telefonen. Det alla viftade med var en registrering som man gjorde i samband med den digitala incheckningen, där man skulle uppge vistelseadress etc. Två QR-koder presenterades för incheckningspersonalen - boardingpass samt vaccinationsintyg.

Trots att våra bägge väskor var av storleken "handbagage" valde jag i relativt sista stund att checka in väskorna för att slippa släpa på dessa vid byte, då vi hade allt vi behövde (padda laddad med filmer, snask, pyssel mm.) i carry-on axelremsväskan. Det var inte förrän på flyget jag insåg hur dum jag hade varit - vi skulle ju för f*n vara nästan ett dygn i Lissabon...utan ombyte, hygienartiklar etc. Det var bara att gilla läget.

Hur som helst begav vi oss direkt till Pontus, som, jag inte besökt på över fyra år. En Mellerud och i mitt tycke den godaste biff bourgogne jag ätit. Kanske för att den enda jag ätit tidigare är den jag själv lagat...
Vi lade en del tid på Pontus, dels för att vi hade tid att döda men också för att det var lite väl lång väntan på maten, trots att det till en början enbart var ett par gäster där.
GWa_0C8ZMV9xCSNAa9qv5rv2FWV-wq4r94eew8SNEg5IaQJarJlz0tiOwZQTW4qoCsW6r8-0IAhql7jhHVGbp1s6jMlQjf7TqEas88s7SdHphv_C_8cWIyxYC5aSfvQcP-6nAjt1PYwqFEOL77S5XxmgQSltMvl_6-SUSYM-odEKVjxQpIx1a4PY05zKSBzR4oWMP5br0iMA9PnbIKpdYoqhOJQcIVMFQRYkGAWurA14NXCcyGMkT4E-6EfuzIoTn-aRSa6r3OzBwr99y4UeTBx7BU9pPe-OcJ2dG6hyVjIUfcPYKQfUQ2mis4Xf9GUlJxZmEVAXsrq2Jg_p9oeGPo-gNgt_9wCLf-tA0QBqn9QnUJl31Ay4igPcTDPbUUfJrjKwFUCjFxukxDhLZYyv55nNhYUUNB72wHI_jlIFYSirgOZbvX_fuT7fOj26q9xYGrHYKshKBBzqfV6S8Qh8lsYzF1fXUT7msnxH4IbV090aNCzye8RJ5U42E2ymIM1jPVkd7FHgdvwkH11tMg2R5Drs3-4p7OWU1SUMDdSAKgpCqsbxC_wQjc1358gU7r2R14dLQrLet8N_3nDguNKqb1VOTWtiAOMX0nfm5LH3mPG4ZEDUviMT7zSfCiOrLTwALhFzkvnUyFmmgeCS4buyPvoJT3zea7isi5Z5ThWFZiANzqTBIpWcM8iHc34MuYYqrQgOYIdk-pfE2nXq1eAd8aZB=w469-h625-no


Efter lite påfyllnad av snask på Dutyfree begav vi oss till Gate för att boarda. Prioboarding fungerade utmärkt i mitt tycke med boardingzon Premium följt av zoner uppdelade på några bokstäver. Det var nu ansiktsmasktvånget började, vilket gällde i alla inomhusmiljöer i hela Portugal.

Blockat säte i mitten och endast två rader med Business på denna A320 med fördragen gardin hela resan. Totalt sju pax i business. I övrigt kändes planet relativt fullpackat. Vi slog oss ner på 2A + C.

Meny delades ut relativt omgående och självklart serverades det portugisiskt vin till maten. (Fråga mig inte vilka viner det var för jag är en sådan som svarar "ööh, rött och vitt").
-7pHsvsIRVoUrq-PWs8P9EuOgE0A7doBy_1kLFHJi_dZdVflsMT62WlU4dseXH3YlN36ZV-q4Jsp23seiPTctwGzXBb9GU8mx6gBq6HT2hhxP0lBOXR0zL1mk53bZn-5ir492m0H7jpHg75v-5V0CGD55Af1X5u4H7SbXODct1XdBMw7jf4rTW8MZlMedOXYDXc67OY_OtXdsnnpFknCQt_K0dKz8ZAXoBxjYmb3i6_-wMAZgpVGSMH-v_TJu6qjWuB6D_ccmJ9rlN6SrUwX9n8ZfZ25hPYxguGfNjPWGJgMb2-h3U96N9byubalOjRoT0uwgjW5i0SlUaMS_Oz5PHh_L-JMsENWM4gxw3TsRBLO1JYSTZdvJH3pYqRGQ2ncWZBhr-zh6iNM-XogVOxRc6q8xojDLkDtE4RPDuRxDCKJIcYp2x7InMhwJnCbXzJS6F2WOUcXVGv7XRojkPptqMJmXdSRBPfl3UXoxvj4FL-JMyvSttaO09-FUh0-x1-Yr_AjY06nVUQMxnXP4V52GMiP7mRvVgYn0kCaY8j3rxxXpjBVavckI1RQBFiYnexeOpLYDDi1kkPpus3jM83Be7p9TZSQCTNxC3BdkHVvAzMqfEpFoBkYNrtta32EnIBzrzTtqBmtevDTGg5WUxyW-18QBIYSEsKj7DE20WMLWh9sdoqD8yCJj2w-k--9WZ0OZKQaahQwSwjG2Mg4AxWvPFcr=w469-h625-no


Dryck tillsammans med nötter serverades innan mat.

zsUbvWOlbyDowMm92z8yfTD23EGGi01G7exAivL1LcXE7ddenwE_AVuysO99di19cCocaSPOV_W9WFU-3MpRXigmC52d0677pbzFB1lp_1ngY3haxlUhuRLsqqdMqnj-WVVNywsDRDr_amNO2JGICdrW3O3DexktmaK_AMwPkc4SpmLp4xuwLEiUbQ2hgqaq6ugsP3YomYtjs5OC86UDp200uz7hXR_ykQNY71Hs-zHmhOtVBt2mwdnZ8s-HpzbrKLpb8cIWeTyXctyI6nvaYXXo9eKg0NooWHFhDpgU197DOmzQgOZ5yUbVcL17So4v72-DibIJr7ieNDO3SRw4J9r98saN8Wx_EfknNeEwFGCN0X0z4jHdAx07uLGkwMCt3XVwa7VLXPgnaUZHVd4bsuSvVjaX0T1D2IbU3LtnM2ngozU4VvJzzQiden5aBIfFvMtysT56kn_Y5fzNl7gCodG5rkw6rW2UgkTiL7pHntPWbHG8366X1xDxaflAziqMwYw8wKcCoy9Ro3Gp0fbkT3tZsqz3PA3euFydOw1AiDNoKLzxG4wKVdFz3aK_FS48i6_4fRn7dKG9bxU0HvWP4q1v9I80LtbYKehPmt5xyr3TfaMIb2pv9qJLFu7wLQR2YX042KAI1YbMu7mYrbyOlVAA1-SSS2BETquwfHKfumVRPOnnFgCG7JjJeVVLigVDmtBSQOF8BTHr2D_RXLFUwoL6=w469-h625-no


I matväg fanns någon form av köttpaj att välja på resp. fylld pasta. Då rätten på Pontus innehöll kött som räckte och blev över fick det bli pastan. Smakade helt ok. Efterrätten smakade...farinsocker, men likt förbannat åt jag upp den. Det fanns ingen champagne men däremot mousserande.


mBaB_whDklh2XwiqOgULKTGNFyKq7lsdnfJswiGOZHAvFU7lOO12ALDbdQ8_N11mbviLshlDy-rBZ6BepEUlkjtFFb-Qzk2gdjSnW7UyaUSjLWDubd_rCQ8m9V68-ENGwuw1hZ3qj74_4I9R-FPoI2Hd_QgxiG7bKX_tObkk2zbDt858fXY4nwSaadw27O-lz0-V1XOISnon58y69S5Ew9G9KDrh_9JE13pvFh4jPdN5DmITf0aUzqzcJVmTShkJQZxrWa8QjZauRMKtoUSte6-n-3tcKpucLNjHT-6laBQMU_EdMHunIfmJqbcb-MrYCDgrYPAA_oGnw_DV4yVBDvE1j3BQUvQHlpBfTarXsWcc3bbHixMv_SdM34nqwLWpX2IxdmHD7lVp7PvU4Z1MMWlzkp0uVG4Cf26IK7lBpMzmqFuYC8RCDN88QvA1_yOFLe1T1p7LdWALGyYNI96ZUsd5Fscue3MtI9VfPkag8yiHrs56bmCCGlc0n0n--In_Z5i-d199EBS9zoDxQxzVJMsQkxBhfBgjK1gdZemhW7eP0ElIhi5LENWM-9TZTFRPbzcrXLVazksbW6t_-eI26ZrdsloBolGZo-VzWK7ykDziVUSiMBzzeGc8JAFbL-vupVm9AWDjcskZy5KzuVx5f1wO-MD9ekiaPbd3fU5ftq1jLxTN4_51eUxqohUnDlYGDr2b-mcX7daI5e_6zNDdN5tE=w834-h625-no


I samband med att vi resenärer i de två främre raderna satt och smaskade i oss maten och klingade med besticken hörde jag diskussion som ett par på raden snett bakom oss hade med en av värdinnorna där de klagade på att de inte hade fått någon mat serverad då de hade fått berättat för sig att då de betalat extra för sina platser minsann skulle vara berättigad till varm mat. Vad de menade med "betalat extra" vet jag inte men misstänker att de betalat en flexibelbiljett och trott att då skulle allt ingå? Vad vet jag...

Framme i Lissabon begav vi oss till bagageclaim och bort till någon form av servicecenter, typ Lost and Found mm., och frågade om det gick att hämta våra väskor trots att de var incheckade hela vägen till Faro. Svaret jag fick var att det gick men att det kunde ta allt från en timme till hela dagen. Valet var enkelt...vi väntade. Eller inte!!

Klockan hann passera mat och sov klocka, med lilla visaren på mat så det var bara att med taxi bege sig till Double Tree för att äta och ta det lugnt. Vi hade ju trots allt hela morgondagens förmiddag att ta kol på. Hotellet kändes lite så där, modernt fast på ett billigt sätt, mycket högblanka möbler i Lobbyn a´la Mio, korridoren påminde om en mörkare version av en finlandsfärja. Uppgradering till Superior, en voucher värd två drinkar samt två nyvärmda cookies som välkomstgåva.

GaihOq8Sw4-B8khJJ-Zv4jSgSm5KNzmWCNlhf096GbX2JQLfwjPopkPLnLhN6eu9v4xtrdxTtPb_BAw4_nl7VZCo2MtOF-DOUqnYS7lw214wXyYY0s8iIp3M9P2VHx-7hQJv3VYsT5exMNby9FjUmHdX1tYN6xdUBsV5rrxgL9KViUN8JS73aNHjI41D7M2OnlkJp9SROpxdRrHvjD7EUfFsW5IKT7mNmVOnctuPbSAcnT3uS7TnKsgIKYcfE7BqeZvh4tosDqX4im04Qz-M2Hmos1XJRd6OZuBpc2eLrSJ-HSXHUOO9BE5aKmOLTE3sWJpfuWtf-ZxTnOA6HXx9p38zj-QdWeilvafs78O7dSffjZjJV8wgry6bXosuGKBaGMiQ4dwL1kAJfx0r4hqYF1s078zzrkDLX7UPH2op9uQJe_FBEraIb8neOrXLh21HPhvsdhkD8v4ezoCUB7QChfZo2B6IlxZPqdcwKzKpbkGn4MEMzI25xhHFxG6mL2G1m-51z6Rl_qt_GfUxmvVIlGC66mG4rNcDs8LFHPGy5cKSEDvD8CzhVKh4o5i9L2SQEvssohEAfBXzWhERc5lFEsyf3ZrFndki83YhTnXiCjC-tTg05BpLlRsonjfp4Btv_2EPGHJeblaRXcOQ9EXRRAaEJVCw23rnLT20q2vdxm8vzr9JB4ezJC93ebBCr0yTsYMfWYcjdlEn2pUHI8SXzFBq=w469-h625-no


Utiskt från rummet...

8MO421EsF6yLkRPA1OGp-e_0L4RcsYaJnEJwuQYIZ43Sv8EJiyz7s7oKqEGvmlH5GY0SBdFXJEmc8a5dyuihNT9Vc0hVH5lgne6IsJ71Z248fHueGm8wE14RId0q7HWV38i8x4CVFN0Fl3qpiqROOwQrw6LfYlv2GlN1Rf0h-dvUjkrZaWwQaJeN61g_uxd_p4FH3aQBv4yLB2IDaXBoQIdNbYSQLk-HVEFvqZVcTo33Pn3VVAbJgAhHNfGtGE0iG8C3itcTAyBIfw4tT1pLmRJYKuaw2tyEbq4ExRGT-o406huPtsPgAAb-bhAqv_3WmlppamMDmfg56J_yy60cFNvu4EGf5v-84IwoMkvUX5-B1DnyrAIpDcVHYMEcBsPgnIyXS49ClfjbdeIsJSP7WTUMCffetJvmguQ40OhxNMDMUmNTET3BB1LwOJCg9oJTWaH-ajVX7GHKlM-RMJDZSsCL0El05w8PtcGPcumL2fp4J6vyE-hgLsZs7SAK4ZShBqUsU6TSCbuPyIfK4g18M7GVJ3X9YGwCTEhCZphOJSgep8zhvI_iaBK2GNr28EEfSHjZZceWphMUMTk_8cG92stvDKh6vmNKTPlxAzppuWve_QYAxunIWCma0-bWYlbw8xIpsXL2TTwGCEyKSCCYmFvI1nSbd14wAcs3zeAecFbQp0P_iPVknmBNiyOwNAjch4R04G6yAKmQp8LxduRa3pYM=w834-h625-no


Say no more...

v6RvXjLD6MF5qpW_61LjatyDLc3uiW1WY2ypiQ74SrKKl7zMwL8Uf0sbPUf18JcMXWm0uYvNYfsqGN6UQSvlZuvovxdoc6-qO7skS9KLZ6OSx7M5xT2ycpxXxuRgobMRpSRWoPrnsaPoIvW1kwQVj4RtoX0Hjoq9hmoU8aX1T_HjttA-nensKgxnaT5ih8JB8GY5eOZ6br5EGlwIqE90QPXxOYRGFbNQrvK3G_a1Attan3A2zeXnX_RxHNqNNl1Gg2ElZjpak-eM7U9kPWVnBXkjCH8AuQ7LbxpwEewxLl5JVVjNmuH05oej6wZsNq5iM2kCxt9_Zch-Dh0cAdVE0o4qOVMDKPjy0veRmNRYNuRRadjruYAokQFqfMSFLqMM2aFnlQptwjbQNo-U5twypkzZou_DI3GZ-fgxOhrT8tIipoAG-Lhu0gNioqMVTaqVoFr3yc8xsnN5eKW8H3FjFVHZVVwc_Dpg2---iM9vcVcjHgpcRTCoWPNUekMr5Q8vfvdHmNzj9eugAmpOT3ttErgKmNY6C59_N14hRV058nHlFfsDDEeSotD1jAi2Zg4aIOVf2s1WNCA3PgYZGjlMqwZ_4ERsf4QZ_9H9rXz6SvSk6CYTr_QDiP9wrP6XAzyNmimLcPoiW7QMvpy07JH1Cvu3k8IpkLoc_3yBwVmHndXiCzYpygc5aGxvFsv2zSK_MOHXd_p11DDA88Yp9o34aouD=w834-h625-no


Morgonen efter blev det med tunnelbana lite sightseeing i de centrala delarna samt hamnen. Dessvärre filmade jag bara så jag har inga stillbilder att visa. Av den korta tiden vi befann oss i staden vet jag inte riktigt vad jag ska säga. På sina håll fin arkitektur och en aning rörigt men man kan ju inte påstå att en stad får en rättvis bedömning gjord på några timmar.

Flyg TP1903 avgick 14:45. Vi kom till LIS ungefär 2 timmar innan avgång och Fast track var tacksamt då det var en relativt lång köbildning i "vanliga" säkerhetskontrollen. Därefter direkt till loungen.

YRHHzVYRB9vd5TLIrLI4NNT7w0uE9rVhw1RO0jISY6GaGtur6h8JOxKehQLZL_cH7P4KanJWy3yaLQRA2YFVY5azW2KN8zHFqpd4--5zhKSPtP0jZMcIRvDP7MjZczY7bOQzwHwa4zolth1kGKQfC_13ydTRgczrYQ1vv4RKhBnzmRjjxJhYri4obFHpc05rVw3C3XaU_-Pbr6LEXqWXIMD4-Wfxur7CJEOUgnWxh__eclFYdMhHxxgu5-PwF8tecYMwmevQNzHG595y6UnFnenRc201fdi94DO3xhkwRykH4RAWAOsRwoW9_3O9XAa7yBPPeTOZPGIDUxFb0P_1_VOXo7EdoR4rikKzN4cxFv7oNKCNK7iYVyjlKfCa1g75vrFSoyW8lEVTu6pQeBi1G6JPTUS8xGXO8WiXg5F1RE8rAebJZoZDESPhIWUGQ3I9hds49WQ1MUqVG78622FiXAM0-CeeXJUxc-vH2fXl_acpwuyOwJTg1ch7HHqD26qFsFWcKIxnprr7INt-19BaesbkrLCMLaP0Xunj_uNCwRewQSkkhgdyIgFjNgbLteWtP0d_pX3I5zpmoY8s5VHfELfKBWy_Cq_YazD1MV2BFTHwAkpy6lvdd7V6QtYMrwgtVYw-w3s_urIvdAP9UOIl1OaIK0LOBLbZOG-U9r0T0MvM6xitXqEXfE9ZbuQ7eMNCAtP91UmPLrrhMYQsqd2N-0n0=w834-h625-no


Loungen i sig var inte mycket att hurra för. Som det sagts i olika recensioner så är det ganska mycket folk där men vi lyckades dock knipa ett bord. Maten serverades av personal och det kändes lite grann som skolbespisningen, både vad gäller maten och hanteringen. Maten var av skolmatskvalité, och då menar jag inte på den tiden när jag gick på gymnasiet i början av milleniet då restaurangen privatiserades och blev något bättre, utan mer åt högstadiet.

Den största behållningen var dock den bemannade baren där knappt någon gäst befann sig vid tillfället. En fantastiskt god GT med ordentlig gin, alltså inte typen "köp-3-betala-i-kassan-Gin".

1ctY2lwJ7ByCyj__BfWT6Y-4m2ozLzrq7pG6B3DpqNmU_Db13gh0_dQ6wKegdFySXWAfBDBSR0DYC9m3EMTVOFEypgZTkLjIsZnljDki3GwL9ZubXZBNqUb0IvDLRKY2I5Kg_dtqboTAcKqr8NsTlKO8rYo40kco-hCx26MKinuIAvz1lyL-N-BLPAhIxH6GLsa781UI7NAPrP8lny8fZqIyLgUI6H16q0NH-x80YsSSipfYoio9MKcNnRUo_bbWt_4h3cM_9M7REYvj8TYWeh7G6BuFQV_MSXaXDw8KXImHqeKHaw2ULdWrVccH3Fpvb72voMDRyL7bDa8bvVqTJB0s0ayYvWmyRf1qZPE1cHt61oWJDU2moDyx7OQVl2zUCJ7UiffJ-_mjUUpKYqwaKi4wmNkWlFOQhm3k0yWxvFpuW746ytQXa0sL0YiEGYmBgz0QusgZVn_YyzjZvbO-lQPbN-VGTNQ0jjcUrJfAoLShnogeUGWDnlPU5NzXy1zRf-HMhFy2GeFRBIeG_BvSEj0NTdQFbCSo74kUWtW6C5uHfjuai-4DLGjW1hA4ITX5b1uCh3gJmMfx6IdV5oofgoJsvJFTyyETRYQOUPP-wabtBW0id7XQp--VOYFGcPzXt4gpWtGQr3LnBfZRiMg_vOjj5IuHlCQr4IFQE3LpespiYgdS8F9L5K-VO3M8lCvyvm5NsiTiGo0x2VxQOhyWnU1n=w469-h625-no


Utsikt från lounge.

LlrECXXei63R6iZVmIuPHS1CbesOSdWwszZ0CUVdOsAQn8K56UXz7fWfWkatmw69raJ28ABCOZ-xbug0rc88pv3CK3W4Dl-BdeEI4gFrFLmWyD09mSMbABv0BO0D7tdqfVf4U6qSKGByMwvkmxU2TMIDnElp_biRqkeohAMxaT9-jXi0lz5EKAifDnOZ9K2RQncd3dyNyq8wuyJWyilI6P6Phr0Shze2IkjnlyQPlvlKTDC3jKAmHhYmh4HIhvcG_7U0Vvb0tAYdiGGziR-cG_IhZZ_aKAF-g5ibwHOtlOsbrXQCbgv0FDdUMaXJookDTbCF-hgBCjKMxBbCkc_CJ9wIpM2wr4HA_b-vU27RBflEokPDHykKj1A9b9sp24mVrBUsOqcPnSio7elmdodO5qfwA6hAodB8ZpVY8bR0CzIB018h_px8B7lOeEo4vkLrJlR7Lo0oYmZKAg4jGuV8nhV5Muguk2tIdTIsDTT5jase8qQS3q12CeSWI9V6pjsGHzc-t6tfRQ9lNHmZZ2o2EEFt6K5gI-V7z1ykltwUU4Hb47smEhl_cpqcrt8LB8e54YOyehZRTn_4LhW0th2FMnd65TYwFTIS8UgCO2FgzqO_hnSZNY9tZ4BH261LqI3Vha3TdXOT2f_b20CjPrzni6VaT9tPDsJ7Pr0NNH5GfYm_RuFt4BhQm-wUQCyIgeTnxqffIggr0dsBZ9GE-koT-30Q=w834-h625-no

Prioboarding fungerade återigen utan krusiduller och detta var nog den kortaste flygning jag genomfört. De dryga 250 km avverkades på ca 30 minuter och förutom saneringsservett delades drink i form av juice alt. vatten ut.

Vi hade hyrt en bil för de dagar vi skulle vara i Algarve och uthämtningen av bilen på Avis gick väl relativt smärtfritt. Ingen uppgradering trots status och att större bilar eller för den delen bilar med automat fanns. Vi fick nöja oss med en nyare Renault Clio, vilket med facit i hand räckte för ändamålet.

Väl framme vid Conrad så mottogs vi av personal som tog hand om bagage och parkerade bilen. Det framgick senare att hotellet inte tog betalt för valet parking, om det var en miss av dem skall jag låta vara osagt.

Vid incheckning förklarade receptionist vad som ingick i Amex deal men att de tyvärr var fullbokade och inte kunde erbjuda någon uppgradering. Mitt hopp om att få en dubbel uppgradering gick således upp i rök, men finns det inga rum att uppgradera till spelar det ju ingen roll om jag så har tio uppgraderingsförmåner. Receptionisten valde dock plötsligt att ringa ett samtal till någon rumsdirektör och efter lite chittchatt på portugisiska blev vi "uppgraderade" till en samma rumskategori men med "poolview". Rummet var ett Deluxe (vilken är den minsta storleken) på dryga 30 m2.

Välkomstgåva i form av ett paket bakelser samt en flaska rödtjut.

w-JqIQzVHlvtCIolH0QuY2vJCWFrF_IOwwBZgnJh9JK28v65YpXWCoZvRf1euCRAHd_UjZjHHBdW38f71v4uubzim37kO5CI6cS2bBtm-Gao4I5zAeS4mtPZnGvkZGe7c_mf9ynUhl4pG0KPHHg8n6KJiin9n8LyXA_c5TWHlHr2R6MEDkF7kg7LzYY5OrlNgFooHlYdp4ph-xruW4qM4-mT94dLMgMOEHTnQj70j6E0EVjAnYgaE54o3DEQ-jyzfVDglnvpLR7C41A9qxgp4afsEId2rdoeTBkade6n3iZR70d_B-isasCIRHv0yb3JIEN1AkoUkzAaX5hwDyG3Q5G__juY8cfu7MoEFF5eI5Jju8ltlZ-F5YFkcikB0rG9zXcSURKM3eS_W8t_n5VoOSkYT17Ruer-xWcOdkvUivdVDFY0l6KHfSOV1GHVQifmtiv8xHo3uOYOclHPIYECpM3HB3QOk67mD0VtMtHzSvQz7MP5AQD5gmvtjxapHejlUVf1GkM7fQG2Ll_FzdZmFK7-KQuq8bMlS77nm0Y30aCYdiyiHv617ALpjq-dL6OzDYh9KRMhRHov-aQ_gSzQmKj2QBpOTCOyhJR6fXbgyet77um5oj8lkgiwRC2CLgtoxos6Kn3xdStruiWAEwl8PjfEQriXP36BBPcjd8_gk0iC2zJr-slSO59EzBnhYFR8ltdGZ-FWTaN33vo4vzx4OmV9=w834-h625-no


Stor resort med fem pooler (tempererade och icke tempererade), tennisbana samt lekplats. Ett tillräckligt bra gym för att kunna träna sina discomuskler.
Ha1UIoOVm1NC2rMxEMrNF4_Jvyu00D4_Qcg1soGsT-fq6-iB2CUVJ9MBwr5ZWByFuRolFAOeOUtX-BB5vJwlTZFm3DGbDpPEG3lI7YJEp10AA3qP-Xf40XOpipCgtkLeCXLZyXc3X85kK7-x1GAIoFPyjhoOHZ86eb5jyf52Ggad42zsRLeG_Prx98qhBq1JMKtIImRTZOTvYawekq2XBL3G3xMKP-Rs9M6VrNiazG3D1oGJUoHID5d56L2iu4VCACt-kWTwgE-MYx4sVyNaAESzlbs6KeZ16SalXf-saUU8W0IXeWldSqgcsuCM7BQg5Ga7J2eNu9IGhUrG0t6RRq0PfxZY49KoJHxqOALWp8zNgCx6M30ouKxJFXLRFYe_kE-y_xXJOnZp7QSKVOfXuPXQDWAqVDPsXUSfu_3Wd3cKpB61p77jpHcOcUsCiNv3B0T-00pIZOn7lt4Lvv2SNyGVdFnMH847DAbY2cTDvmFu78gjxqL85Vadr6aOmG2zCj9x3kmaczeUA_rBcOkg4fr_nocuXHzXDH0kJyMzPyIkpuaEpnbgvQKCTu3wta5qakKCRSzgr9F71EvPSLSwZ_FSdNa1Vq3MuHVuvdYBlDbciQhI__3s2jEai5Bk5f3vAt70vtvdjrZoeGKKF_AOMenWh4D2l_MVtKRg_qSztl0c4VXWgwd3c65AsbOmi2A8ilzz4AdgRCTR3gGmLWpsURMK=w834-h625-no


Fötterna bjuder jag på.
2V2Ajo43oyX9EzjmbSXtjeXz652QfQymlkiJ55XqDzZpo18tYrBESNlecQ4idEPPAuxq8Mu3pnaUjeVzfxopDnBalb3FxM-rs1Bhg-U2Tf4hQ_OZy4uQ1Q53WganbvA9HQ-K8euiq-xYh7Hmv0h_IO1Wt8lNmRELI0JlIDTp5AsIy21uFC3kNWcGARi7ppfXdnNRYMYROKHcsC394cT_-3MdSOQKypKDDYB-rzqHwZNkjiQmrKfAwLyGL3kccQJE15MtBYhxwGX2SasQjFyW5RUB9Pju9KWYoFlLQDsgqeeBzaWXyvtkUfcXC8-1KZ2s3Qnob0lxUeigwWqznbs12n2Ndmaq-AR21kGz3xBm6NhkJJvieblWudbG9u6fW_ONx2h-CumsrIv9HJuQux9vd2B4k3tyv2I9UXv957HoidglP2TlIalplZU6k67m_GUkzjAIixa9H8-VJeRd_eP0_RJHiBTukNZ7qFzqquSt93vC6uT-jUCgHXXUhK0XZq6XfC17WR7wawnWw7xVBz8kQ-92Mj_N4X_2ikKhGwrvqSguTT8MNBs29D38mOgd6LGzb7ESUmClBV8gXpj5I-bZcyynyeKG0rg2P9mtOb6iIfc5Nej1ojRyC1MC7XoqNlUFzTyVi5M9MAgE9pFExBNYNdpNdgB9zRiEykSbMum7-nnsV1E4Y3X7AbHd3zwqXRb7TWhgl7icMUbPpT-8Xm__YlFr=w834-h625-no


Atlanten var inte så där jätteinbjudande. Blåsigt och ingen njutbar badtemperatur.

Överlag så var hotellet mycket fräscht och mycket serviceinriktad personal. Rummen och övriga faciliteter kändes påkostade men samtidigt lite aningen "out of date". Hotellet är byggt som en huvudbyggnad med tillhörande två, ska vi säga "wings", vilka var helt avstängda. Jag glömde fråga men tror säkert att hälften av hotellets rum var avstängda. Alla faciliteter var dock öppna, så när som på bastun. Munskyddstvång inomhus men givetvis inte på restaurangerna när man väl satt sig till bords. Maten var väl kanske inte av högsta kvalité och dessutom med pris i lite överkant.

Hemresan flögs (förutom FRO-LIS) med en A320 Neo där det förutom vanliga gardinen även var gardin bakom nacken. Återigen 2 rader med fullbokad (åtta pax) i business. "Inramningen", crew och maten fick verkligen till det där extra som behövs för att komma så nära businessclass man kan komma intra Europe.

En negativ sak var att en av två rätter (som jag hade valt i första hand), oxfilén, var slut när crew väl kom fram till vår rad. Fick bli återigen bli pasta med annan sorts fyllning den här gången. Dottern hade redan förbeställd childmeal.
lzlIX5TzYrKW-PSxJjkLPHPHRhR86-alW9PRF0nUn-xMmFbamKeYBDLkJBwTXMOuBEdEqjx9qBIv2yUyQi2iuEIbQiYoGzMzsBPvcl9vVkycuTGdKPgSJdsEzVAGaKQwHPrnY_TdxnPC4Vhn-SiYJJoAdNEDOLk1y494tfKKboqJawcIw3RAAo_cNUH1Q8fuU5Y4udM4hUz_Zl1QYQMBZ6CufZ5-dVJQBD2ypRarHuXShv98GIg7idCCynzfNh2YHqr3nsQ1mQx9hSD1DzxEBsU6k4yomkYFCQQkd7srrhBEP5Bk6YuG2tn4RKsNS636_krkqBrG411mRlZ_8Ku6My1C48Fgh3yamkAj_bzRIQsQqmWgfpgWXTbhOC-j-xzQES-ZFVF5X5EhPM1MvnFYjfWdVpEkLoCS6dfzbYBIR6qVvTxRvi5w6eTqIWH8KWhJpP1uDyo9VbhyptJwWDackuWUwHkCtM7J3kwHv9ZGV5An2S3V736KYrnEVUQ8dXKSs9vsShiNSkxHru8KGh6QCd7krbhlaazVSRXoHfgV7MPuJrohyXvfi802I_l5yJIaI3XUZGydYvHsN1F9u93jkRznScxfSuu-KXsAVq6FxVJvLm2EuZ-p0tPR4MAx6ijBeuWDTlIJIlAZSFZhzQ0oXoi75Sr-Jj_z5NWfCY-mLcv5ol0jygOV5eUTE9uH6kRJaSXLak7JWmsjYv_KqrnsrA_A=w834-h625-no


Jag tycker att denna ToR med TAP var värd varenda krona, som dessutom gav 10K Basic points till Eurobonus. Visst, om något av flighterna hade strulat och man skulle behöva kontakta TAP för åtgärd kanske min bedömning av TAP hade varit annorlunda med tanke på de skräckexempel som finns sedan tidigare. Skulle dock välja TAP igen framför SAS intra Europe alla dagar i veckan (om det är business d.v.s.).

Första resan på 1 år och 8 månader avklarad. Tokyoresan i december är av förklarliga skäl avbokad men hoppas på nybokning till nästa höst.
 

Dawes

Medlem
Tack för trevlig och aktuell rapport!
Fråga gällande deal med "fine hotels and resorts", något du hittade för att du sökte eller går det att få notiser om när de finns tillgängliga?
Jag hittar inget direkt angånde nyheter/notiser och brukar som regel inte titta där för alternativ men det kanske är värt att tänka om..
 

Protein48

Medlem
Tack för trevlig och aktuell rapport!
Fråga gällande deal med "fine hotels and resorts", något du hittade för att du sökte eller går det att få notiser om när de finns tillgängliga?
Jag hittar inget direkt angånde nyheter/notiser och brukar som regel inte titta där för alternativ men det kanske är värt att tänka om..
Just den dealen hittade jag av en slump när jag skulle jämföra pris. Vet inte om man kan få notiser om erbjudanden men absolut är det värt att kolla upp, speciellt när man får utnyttja förmåner från både Amex och Hhonors, med sedvanliga poäng på vistelsen.
 

Kimmen00

Medlem
Tack för bra info.
Vi reser till Teneriffa på höstlovet med just TAP med overlay i Lissabon.

För övrigt tas munskyddskrav inomhus bort i Portugal nästa vecka. Men lite undantag (sjukhus, kollektivtrafiken etc)
 
Toppen