Senaste nytt

Resa från Seattle till San Francisco. Vilken hyrbil bör bokas samt var ska vi stanna på vägen?

toer00

Medlem
Har någon tips på BRA hotell (min 4 stjärnor) i Seattle, Portland och i Oregons Vindistrikt (Willamette Valley) samt Eugene OR, samt tips på trevliga, mysiga barer och restauranger med BRA mat (inte Vegan...)

Gärna också tips på bra mat/kaffeställen på vägen mellan Eugene och Crater Lake...
 

Knyhlen

Medlem
Nu var det några år sedan jag sist var i Seattle men här kommer några tips.

* Blueacre Seafood hade riktigt bra käk. Centralt och gångavstånd från de flesta kedjehotel som ligger i centrala Seattle.
* Inte riktigt samma klass men restaurangen uppe i Space Needle levererade betydligt över förväntan. Så om ni ändå tänkt bocka av Space Needle så varför inte dra en lunch där.

Har bara provat SPG hotel, W, Sheraton och Westin. W var overrated. Sheraton levererade men inte mer. Westin kändes som det mest fräscha hotellet.

Sen ligger ett av mina topp fem hotel en knapp timme utanför Seattle. Salish Lodge. Men här är jag färgad av tonårens fascination kring Twin Peaks. Nu är det bara jag i familjen som är ett stort fan av Twin Peaks. Men tog två barn plus fru till hotellet och området 2016. De var definitivt inte missnöjda. Kort sagt, väl värt en natt om ni har tid till det. Även deras restaurang är mycket bra. Om än aningen överprisad.

Nu har jag bara varit två gånger i Seattle-området men gillar verkligen staden och omgivningen.
 
Toppen