Senaste nytt

Res 2 för 1 (Swiss/Lufthansa First) från Sverige och Danmark

ELOS

Medlem
Nu verkar de beslutat att stänga all first och jag har bokat om via Sao Paolo. Tänk på att man kan flyga till inrikesflygplatsen SDU - bättre förbindelser med Sao Paolo! Innebär fler timmar i Rio!
 

ELOS

Medlem
Ja

CPH-ZRH-FRA-GRU-SDU ( ett leg med flygbolaget GOL som LH kan boka)

SDU=Santos Dumont som är inrikesflygplatsen inne i Rio city.

Både Swiss first lounge och FCT på båda vägar

Jag har även muntligen framfört mina klagomål hur vi hanterats till gruppchefen för LH first avdelningen idag. De verkar förstå att de skulle haft en bättre beredskap för att möta kundernas frustration.
 
Last edited:

Kevinator

Medlem
Ja

CPH-ZRH-FRA-GRU-SDU ( ett leg med flygbolaget GOL som LH kan boka)

SDU=Santos Dumont som är inrikesflygplatsen inne i Rio city.

Både Swiss first lounge och FCT på båda vägar

Jag har även muntligen framfört mina klagomål hur vi hanterats till gruppchefen för LH first avdelningen idag. De verkar förstå att de skulle haft en bättre beredskap för att möta kundernas frustration.

Dina klagomål verkar ha gett effekt. Jag pratade med LH igår kväll och det var en helt annan attityd. De förklarade bakgrunden och erbjöd alternativen och bad väldigt mkt om ursäkt, och nämnde specifikt att de förstår att kunderna drabbas och att vi är frustrerade. Bra där!
 
Jag ringde Swiss för att kolla med dom om att eventuellt ändra bokningen via Sao Paolo. Men agenten hos Swiss hävdade (efter lång väntetid) att Lufthansa inte gett Swiss någon info om att första klass inte kommer finnas till Rio.

Det enda jag kan göra är att sitta ned i båten och avvakta. Någon som bokat via Swiss och hört något annat?
 
Jag ringde Swiss för att kolla med dom om att eventuellt ändra bokningen via Sao Paolo. Men agenten hos Swiss hävdade (efter lång väntetid) att Lufthansa inte gett Swiss någon info om att första klass inte kommer finnas till Rio.

Det enda jag kan göra är att sitta ned i båten och avvakta. Någon som bokat via Swiss och hört något annat?
Ring Lufthansa direkt annars och se om de möjligtvis kan lösa det. Swiss verkar ju inte kunna göra det.
 
Toppen