Senaste nytt

Rekomendation av bilklass på Avis LAX

Flytoheaven

Medlem
Nån som kan rekommendera vilken bilklass jag ska boka på AVIS LAX. Är sugen på en mustang.
Har president club och funderar på om jag ska boka en lägre klass och hoppas på uppgradering.

Tips?
 

Myllys35

Medlem
Det är ju ganska meningslöst. Europeiskt President’s Club status ger inga förmåner i USA, läs villkoren - inga garanterade uppgraderingar. Sedan att du kan ha tur och råka få en Avis agent som inte själv har järnkoll och eventuellt ser/gör fel och ger dig en uppgradering ändå. Enligt reglerna skall du dock inte få någon!

Det stämmer inte alls enligt den praxis de tillämpar. Har alltid hyrt klass C på LAX och aldrig fått något mindre än en rejäl SUV. Förra veckan fick jag just en 7-sitsig variant med fyrhjulsdrift, automat och alla andra tillbehör man kan tänka sig. Samma sak på andra flygplatser i USA, men där har jag ett lite för litet urval för att kunna påstå att det är signifikant. Sedan betyder det ju inte att man är garanterad en större bil, men i vart fall har det aldrig varit ett problem för min del. Med tanke på de bilar som stod på parkeringen tror jag inte heller att man kan bli besviken om man bokar en mindre bil - inte direkt så att det rullar ut någon Fiat där :D
 

palmen

Moderator
Det stämmer inte alls enligt den praxis de tillämpar. Har alltid hyrt klass C på LAX och aldrig fått något mindre än en rejäl SUV. Förra veckan fick jag just en 7-sitsig variant med fyrhjulsdrift, automat och alla andra tillbehör man kan tänka sig. Samma sak på andra flygplatser i USA, men där har jag ett lite för litet urval för att kunna påstå att det är signifikant. Sedan betyder det ju inte att man är garanterad en större bil, men i vart fall har det aldrig varit ett problem för min del. Med tanke på de bilar som stod på parkeringen tror jag inte heller att man kan bli besviken om man bokar en mindre bil - inte direkt så att det rullar ut någon Fiat där :D
Jag har aldrig fått upgrade från LAX på ca 5 hyror. Alltid fått C med en symaskinsmotor typ. Från SFO har jag haft betydligt bättre lycka.
 

Myllys35

Medlem
Jag har aldrig fått upgrade från LAX på ca 5 hyror. Alltid fått C med en symaskinsmotor typ. Från SFO har jag haft betydligt bättre lycka.

Konstigt att det slår så olika. Det borde ju vara systemet som väljer med tanke på omsättningen av bilar. Jag kan inte tänka mig att jag har någon parameter som sticker ut förutom statusen. Men man ska väl ha tur med något iaf. SAS är 0 av 4 när det gäller CU på just till eller från LAX så jag får vara glad att Avis levererar istället :rolleyes:
 

palmen

Moderator
Konstigt att det slår så olika. Det borde ju vara systemet som väljer med tanke på omsättningen av bilar. Jag kan inte tänka mig att jag har någon parameter som sticker ut förutom statusen. Men man ska väl ha tur med något iaf. SAS är 0 av 4 när det gäller CU på just till eller från LAX så jag får vara glad att Avis levererar istället :rolleyes:
Jag får ju courtesy downgrade till/från LA på SAS :)
Har alltid fått en "skräpbil" och inget kul alls, men man kan ju inte förvänta sig mer än det man bokat egentligen.
 

TomJ

Medlem
Dessutom är ju en cab lite av specialklass där en mustang i USA är typ lägsta klassen.Så kanske det inte ses som ett steg "uppåt" i uppgraderingssystemet utan mer ett steg i "sidled"?

Ofta när man bokar bil får man ju förslag på att "uppgradera för bara xxx kronor till yy bilen" och då är det alltid något liknande man bokar men lite större eller lyxigare, aldrig en cab eller skåpbil när man sökt på en sedan eller SUV.
 
Toppen