Reflektioner från Swiss nya flaggskepp: B777-300ER

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startet af Senator, 20 Marts 2016.

1. mha321

mha321 Medlem

Om du menar av swiss så tror jag det för närvarande är 3 eller 4.

Men det är samtliga 777, så det är lätt att veta vad man får. Och även den gamla kabinen på 330/340 håller en hög lägstanivå, tycker jag.

Erik M synes godt om dette.
  2. Swisser

Swisser Medlem

Liten sen kommentar, men jag har inte läst den här tråden tidigare.
    Hur kommer det sig att du inte fick en bättre plats? Jag hade för mig att du är och har varit Senator under många års tid.

3. Bokade rätt så sent, det var code share med United och hade en del bekymmer med att mitt statuslösa United Mileage Plus nummer var i bokningen som gjorde att jag inte fick access till SEN/HON säten.

Men dessa var redan bokade dock..

4. ACervin

ACervin Medlem

By:
    Brisbane
    Land:
    Sverige Sverige
    Etihad skall ha äkta lie flat i alla sina businesskabiner oavsett ålder sägs det. @Dr. Miles Singapore Airlines kör tyvärr en del sträckor med regional businessklass kabin, exempelvis den 8h timmar långa flygningen Brisbane-Singapore, däremot är servicen alltid superb ombord SQ och deras moderna breda stol är i mitt tycke den bästa i branschen. Skall du mot Asien så är Emirates 380 ett säkert kort (men undvik 777). Skall du över atlanten misstänker jag att det är knepigare att säkerställa en modern kabin utan att gräva ner sig i detaljerna.

Men det är värt att undersöka vilken ålder kabinen eller flygplanet har på dina avgångar, eftersom det har stort inflytande på upplevelsen. Enklast, men inte 100% säker tyvärr, är att satsa på modern flygplanstyp 380, 787, 350 vilket framgår på bokningshemsidan. Annars får man anlita det stora kunnandet på BC för att checka specifika avgångar.

karho og Erik M synes godt om dette.
  5. Erik M

Erik M Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Tack för ett jättebra svar på min lite offtopic fråga, @ACervin

Om du skulle ge svar på samma fråga igen, men filtrerar på Star Alliance?
    Och ja, det är mot Asien.

6. Kan du inte starta en ny tråd om detta?
    Säkert många är intresserade, men här är nog fel tråd för den diskussionen.

olo og Erik M synes godt om dette.
  7. jerixon

jerixon Medlem

By:
    Linköping
    Land:
    Sverige Sverige
    @Senator

Har möjlighet att boka om min resa till Orlando via Montreal en dag tidigare alt senare i April nästa år.
    Verkar som de flyger 777 varannan dag och på den Torsdagsavgång som jag valt har de inte den kärran.
    Är det värt att boka om? Stor skillnad på kabinerna?
    Vi reser två, som jag förstår gäller det att boka mittplatser?

MVH,
    Johan

8. JohanA

JohanA Medlem

Vilken klass? Om du reser i F gör det, absolut inte om du reser i Y. Om du reser i C ENBART om du kan garantera mittenraden.

9. jerixon

jerixon Medlem

By:
    Linköping
    Land:
    Sverige Sverige
    Det handlar om business class, och just nu har vi mittrad bokad på A330, men klart man är lite sugen på att testa 777an :)

10. JohanA

JohanA Medlem

Reste B777 i C nyligen och om man reser två rekommenderar jag starkt mittenraden.
    Parplatserna vid fönstren är alldeles för trånga med "obefintligt" avläggningsutrymme.

jerixon synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!