Senaste nytt

Recension utav 8 lounger på Bangkok flygplats (Star Alliance och Priority Pass)

Besökte SQ-loungen i går och det var en mycket trevlig upplevelse. Jag frekventerar annars mestadels EVA-loungen och emellanåt Thai om jag har mindre med tid.

Den främsta nackdelen med SQ är att det saknas dusch, men i övrigt var den betydligt vassare än någon annan lounge jag besökt på BKK.

De största plusen tycker jag är baren och maten.

Baren
var väl bemannad med en bartender och två medhjälpare. Bartendern var mycket pigg, trevlig och pratglad på rätt vis. Hann testa tre cocktails: whisky sour, mojito och en gin-drink (ej tonic) med gurka som bartendern rörde ihop själv. Allt var riktigt gott och snyggt presenterat. Dessutom finns det en öl-maskin som själv häller upp en perfekt Asahi eller Singha.

Visa bifogad bild 64564
Whisky sour.


Visa bifogad bild 64554
Gin med sodavatten och färsk gurka.

Visa bifogad bild 64556
Mojito.

Visa bifogad bild 64555
Drinkmeny. Gick dock bra att be om vad som helst utöver detta.


Maten var också den snäppet bättre än andra business-lounger jag testat på BKK. Åt två portioner paneng-curry med biff och hainanesiskt ris dränkt i kycklingfett. Rundade av det med en tallrik ost och chark som väl inte var överdrivet märkvärdig men god och fullständigt acceptabel för lounge-plock. Utöver detta fanns det, vilket jag inte orkade med, frys med såväl Häagen Dazs och "hemlagad" glass, kakor och tårta, samosas, kycklingvingar, pasta, med mera.

Visa bifogad bild 64563


Ovanpå detta var inredningen luftig, smakfull och fräsch. Det finns en rad med arbetsstationer utmed en av väggarna och långbord för större sällskap.

Visa bifogad bild 64560

Visa bifogad bild 64562

Ursäkta att jag lägger till lite text och bilder.

Prövade nya SQ loungen förra tisdagen istället för en sedvanlig Thai lounge.

Och som du nämde, en pigg och trevlig bartender.

Provade lite god mat och vin samt ett par Hennsessy XO.

Bra mycket bättre än någon av Thai loungerna.
2017-05-23 15.30.50.jpg

2017-05-23 14.51.04.jpg

2017-05-23 14.50.59.jpg
 
Fick till sist mitt boardingpass. Gick tillbaka till Singapore loungen och visade upp det. Man får ju hålla det man lovar.

Turkish avgår från F6 idag så jag kilade in i EVA lounge sista 1,5 timmen eftersom den ligger lite närmre. Käkade lite pizza och en Magnum Almond Glass.

Det är ganska tight nu mellan SQ loungen och EVA loungen. Till EVA's fördel hör väl duscharna och pizzan, samt lite trevligare utsikt. Ur ett småbarnspappa perspektiv så har jag även observerat att EVA har ett helt separat rum för blöjbyten mm.

Annars gillade jag också den bemannade baren i Singapore loungen. Jag dricker ju inte alkohol, men med en bemannad bar så lyckas även jag få lite vuxnare drycker än bara cola och juice. Förutom pizzan så är matutbudet lite starkare i Singapore loungen tycker jag.

Nu är det dags för boarding så nu slipper ni höra mer från mig på några timmar. Jag kommer inte att köpa Wifi på Turkish.
 

pep

Medlem
Fick till sist mitt boardingpass. Gick tillbaka till Singapore loungen och visade upp det. Man får ju hålla det man lovar........
Jeg har ofte fået lounge access i BKK uden BP. Jeg viser blot billetten og de indvilliger i at man henter sit BP senere når transfer staff er ankommet (e.g. Skyteam lounge med AF eller Cathay lounge med QR). Jeg har endda overnattet i Skyteam loungen uden BP
 

bankb

Medlem
f1622a15c504883522c6ac60a98ad3fb.jpg


Passar på att prova Singapore loungen här i Bangkok för första gången. Mycket bra första intryck. Och som pricken över i:et så serverar dom min favoriträtt alla kategorier, papayasallad.

Mycket bättre mat och dryck utbud än i thais egna loungen som många redan berättat om. Lite märkligt att jag ska hitta en typ nationalrätt här men att den inte finns hos Thai.

Enda tråkiga är att dom bara har öppet till 23.00. Så snart dags att gå till Thai och prova faciliteterna där för kvällen :)
 

Smuffe

Medlem
Snackade med bartendern här i Silverkris...
Ikväll är hans sista arbetspass innan han tar en månads semester och fortsätter på nya äventyr och projekt.
Han har kontrakt på 6 månader för att utbilda de andra bartendrarna, skapa signaturdrinkar samt driva baren.

Riktigt trevlig bartender som önskade att få länken till denna tråden när jag berättade att flera har besökt loungen och baren sedan de öppnade och delat med oss utav våra besök så jag fick hans mailadress. :)

Strax en snabbvisit till Eva Air.

Trevlig afton från Suvarnabhumi!

20170831_201401.jpg


20170831_211552.jpg
 
Toppen