Senaste nytt

Rea från Sverige till Hong Kong i business och first

AABack2ARN

Medlem
Söker man på ITA Matrix på BA-flyg mellan Stockholm och Hong kong får man fram priser i business respektive first som har fare code ANCSALE respektive INCSALE:

arn-hkg.png


Det är 90 dagars förköp och priset är väl inte super fantastiskt bra.

Men det intressanta är att jag kan inte hitta denna fare på ExpertFlyer och det verkar vara helt omöjligt att boka den på ba.com :(

Via flygresor.se kunde jag hitta någon site som hade ett motsvarande pris.

Det jag tycker är udda är att BA brukar snarast ha reor enbart på sin egen site och icke publicerade fares. I detta fall har ju Matrix snappat upp priset och regeln så någonstans måste priset publicerats - eller hur hittar Matrix dessa priser?
 

NotRyan

Medlem
Söker man på ITA Matrix på BA-flyg mellan Stockholm och Hong kong får man fram priser i business respektive first som har fare code ANCSALE respektive INCSALE:

Visa bifogad bild 97620

Det är 90 dagars förköp och priset är väl inte super fantastiskt bra.

Men det intressanta är att jag kan inte hitta denna fare på ExpertFlyer och det verkar vara helt omöjligt att boka den på ba.com :(

Via flygresor.se kunde jag hitta någon site som hade ett motsvarande pris.

Det jag tycker är udda är att BA brukar snarast ha reor enbart på sin egen site och icke publicerade fares. I detta fall har ju Matrix snappat upp priset och regeln så någonstans måste priset publicerats - eller hur hittar Matrix dessa priser?

Det verkar gå fint att boka den på BA. Nu provade jag inte att faktiskt betala den men...
ARNHKG.JPG
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
Hmm? Jag väljer exakt samma flygningar på ba.com och får det (o)trevliga priset 67000sek med samma bokningsklasser (J+A).

Undrar om priset enbart gäller om man är inloggad eller går in via någon länk?

@NotRyan: hur gjorde du för att hitta priserna på sajten?
 
Toppen